Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minut irtisanottiin, mutta en saa lähteä firmasta aikaisemmin!

Vierailija
27.10.2011 |

Meillä oli tovi sitten työpaikallani yt-neuvottelut. Pian kävi selväksi, että väkeä laitetaan pihalle. En jäänyt odottelemaan kohtaloani vaan aloin hakea uutta työpaikkaa, ja sainkin sellaisen parissa viikossa. Kävin eilen allekirjoittamassa työsopimuksen. Uudessa työpaikassani he toivovat, että pääsisin aloittamaan mahdollisimman pian, mielellään heti.

Tänään menin aamulla nykyiselle työpaikalleni ja pomo pyysi minut heti huoneeseensa. Hän kertoi, että meidän osastolta lähtee niin ja niin monta henkilöä ja koska minä olen virkaiältäni nuorin, valitettavasti olen ensimmäinen lähtijä. Sanoin pomolle, että sehän vaan passaa. Ja jos käy, siivoan vain pöytäni ja lähden yksintein päivän päättyessä.

Pomolla meni pasmat jotenkin ihan sekaisin. Vähän aikaa se siinä kakoi ja sanoi sitten, että ei missään tapauksessa käy. Hän tarvitsee minua irtisanomisajan loppuun asti (3 kk), sitä ennen en voi lähteä, muuten jää lopputili saamatta. Mä jotenkin panikoin ja aika aggressiivisesti sanoin, että en todellakaan ole kolmea kuukautta vaan irtisanoudun itse. Mulla on uusi työpaikka ja olisi tänään joka tapauksessa tullut sanomaan itseni irti. Mulla on kahden viikon irtisanomisaika ja minuuttiakaan pidempään en töissä ole.

Olisin kyllä voinut hoitaa tilanteen paremmin. Pomo karjui kuin villihärkä, että en voi enää sanoa itseäni irti, kun minut on jo irtisanottu ja raastuvassa tavataan,jos nyt lähden.

Täytynee soittaa huomenna liittoon varmuudeksi. Raastupaanhan tässä ei tietysti mennä, mutta aika soppa tästä taitaa syntyä. Voi elämän kevät!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi mennä, oletpas untelo :)

Vierailija - 27.10.11 09:29 (ID 13637774)

HAE SAIKKUA!!!

Eli mitä ihmeen iloa siitä on? Luuletko, että voi olla toisesta työpaikasta sairauslomalla ja mennä toiseen töihin?

Jos on sairauslomalla työpaikasta A ja menee samaan aikaan työpaikkaan B, niin tekee petoksen. Työnantaja voi vaatia sairausloman aikana käymään esim. työpaikkalääkärillä tai esimies voi tulla jopa kotiin tarkistamaan, mikä on vointi. Eikä olisi ensimmäinen kerta, kuin tuossa tilanteessa työntekijän perään laitetaan yksityisetsivä, joka jo yhden aamun perusteella saa selville, että uusi työpaikka otettu vastaan.

Kai tiesit, että irtisanomistilanteessa sairauslomalaiseksi ilmoittautuneet ovat erityistarkkailussa juuri siksi, ettei noin tehtäisi.

Vierailija
22/50 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi mennä, oletpas untelo :)

Vierailija - 27.10.11 09:29 (ID 13637774)

HAE SAIKKUA!!!

Eli mitä ihmeen iloa siitä on? Luuletko, että voi olla toisesta työpaikasta sairauslomalla ja mennä toiseen töihin?

Jos on sairauslomalla työpaikasta A ja menee samaan aikaan työpaikkaan B, niin tekee petoksen. Työnantaja voi vaatia sairausloman aikana käymään esim. työpaikkalääkärillä tai esimies voi tulla jopa kotiin tarkistamaan, mikä on vointi. Eikä olisi ensimmäinen kerta, kuin tuossa tilanteessa työntekijän perään laitetaan yksityisetsivä, joka jo yhden aamun perusteella saa selville, että uusi työpaikka otettu vastaan.

Kai tiesit, että irtisanomistilanteessa sairauslomalaiseksi ilmoittautuneet ovat erityistarkkailussa juuri siksi, ettei noin tehtäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti, ennen kuin työnantaja ehtii antaa omansa!

Ei irtisanoutumista hoideta suullisesti, ei ainakaan kannata

Vierailija
24/50 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten menet sairaslomalla töihin sinne uuteen työpaikkaan. Sairaslomatodistus tietysti kiikutetaan vanhaan työpaikkaan eikä uudessa asiasta puhuta yhtään mitään. Näin mä tekisin.

ja kysyy, onko X töissä. Ja jos on, käydään keskustelua aiheesta petos.

Ja jos olisikin, fiksu uus ta ei myönnä mitään :D

niin kohtalaisen nopeasti saa selville, mikä se on. Facebook esim. on kätevä tapa seurata asioita, osassa työpaikkoja esim. Kauppalehden palstat.

Ja kuka haluaa ottaa töihin henkilön, jonka tietää tekevän petoksen? Se tyyppi todennäköisesti varastaa samalla tavalla uudelta työnantajalta.

Vierailija
25/50 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viakka työnantja olisi irtisanomassa. Ja sulla on varmaan kertynyt pitämättömiä lomia, jotka sun tulee saada pitää. Jos meiltä on joku irtisanoutunut, niin yleensä ne on lähteneet saman tien, koska lomat lasketaan siihen jäljelle jääneeseen työaikaan.

Vierailija
26/50 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet sairaslomalla niin siitä raportoidaan kelaan, kela saa taas tiedon siitä, että olet jo töissä muualla jollet tee pimeitä töitä... Suomessa on pienet ympyrät... ja palkankorjaus oikeus ja vaatimusoikeus 5 vuotta...

Vierailija
27/50 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimieheni pyysi minut keskusteluun, jossa kertoi firman vähennystarpeista ja melko suorasanaisesti kehotti minua irtisanoutumaan. Perusteena oli nimenomaan se, ettei minua enää tarvita.

Sattumalta sainkin heti uuden hyvän työpaikan, kävin allekirjoittamassa sopimuksen ja lupasin aloittaa hyvin pian. Kun menin kertomaan asiasta vanhalle pomolle, hän sai hepulin ja alkoi sössöttää "mistä me nyt löydämme näin äkkiä jonkun sinun tilallesi" jne. Siis paljasti, että töitä todellakin on edelleen, mutta minusta vain haluttiin eroon.

No, minä lähdin niin nopeasti kuin pystyin eikä paljon itkettänyt. Oikeusjuttua ei ole tullut tähän päivään mennessä :-)

Vierailija
28/50 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki mennä töihin, mutta useilla aloilla esim. työtapaturmia ei vakuutuksesta korvata, mikäli sairauslomatodistus on voimassa...

Toki tapaturman todennäköisyys on pieni, mutta muutaman satasen/tonnin takia en moiseen kikkailuun lähtisi, ajatellen, että mahdollisen työkyvynmenetyksen kohdatessaan ei olisi mahdollisuutta mihinkään vakuutuskorvauksiin.

Vierailija
29/50 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitähän liitto tuumaisi siitä, että irtisanotaan vaikka olisi töitä.

Irtisanoudu ja ole se kaksi viikkoa töissä. Työnantajan kuuluu kyllä maksaa kaikki lakisääteiset palkat ja muut palkkiot, vain työssäolovelvoitetta koskevat voi vähentää lopputilistä. Äläkä usko mitään raastupauhkailuja. Tai sano kylmästi, että voit tulla sen kolme kuukautta töihin ja istua jalat pöydällä, mitään et aio tehdä.

Vierailija
30/50 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpölöpö itelles! Meillä saikkulainen EI saa olla töissä, jos ei ole saanut lupaa työskennellä. Eli olen töissä alalla, jossa teen töitä itsenäisesti, esimies vaan tietää, missä ja milloin ole töissä. Ja jos esimiehen papereissa on merkintä, että olen saikulla, vakuutus ei silloin korvaa työtapaturmaa jos sellainen sattuu, jos olen mennyt töihin ilmoittamatta siitä etukäteen.

Vierailija
31/50 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki mennä töihin, mutta useilla aloilla esim. työtapaturmia ei vakuutuksesta korvata, mikäli sairauslomatodistus on voimassa... Toki tapaturman todennäköisyys on pieni, mutta muutaman satasen/tonnin takia en moiseen kikkailuun lähtisi, ajatellen, että mahdollisen työkyvynmenetyksen kohdatessaan ei olisi mahdollisuutta mihinkään vakuutuskorvauksiin.

Sairausloma EI VAIKUTA VAKUUTUKSIIN MITENKÄÄN!!!

Mutta ap:lle en kyllä tuota vaihtoehtoa suosittele; irtisanoudu tänään ja teet töitä 2vkoa normaalisti ja sitten aloitat uudessa paikassa.

höpölöpö itelles! Meillä saikkulainen EI saa olla töissä, jos ei ole saanut lupaa työskennellä. Eli olen töissä alalla, jossa teen töitä itsenäisesti, esimies vaan tietää, missä ja milloin ole töissä. Ja jos esimiehen papereissa on merkintä, että olen saikulla, vakuutus ei silloin korvaa työtapaturmaa jos sellainen sattuu, jos olen mennyt töihin ilmoittamatta siitä etukäteen.

Vierailija
32/50 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki mennä töihin, mutta useilla aloilla esim. työtapaturmia ei vakuutuksesta korvata, mikäli sairauslomatodistus on voimassa... Toki tapaturman todennäköisyys on pieni, mutta muutaman satasen/tonnin takia en moiseen kikkailuun lähtisi, ajatellen, että mahdollisen työkyvynmenetyksen kohdatessaan ei olisi mahdollisuutta mihinkään vakuutuskorvauksiin.

Sairausloma EI VAIKUTA VAKUUTUKSIIN MITENKÄÄN!!! Mutta ap:lle en kyllä tuota vaihtoehtoa suosittele; irtisanoudu tänään ja teet töitä 2vkoa normaalisti ja sitten aloitat uudessa paikassa.

vaikka sairauslomalainen olisi töissä. Teillä on siis jätetty maksut maksamatta?

Vierailija
33/50 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin toiselle ja olla toisesta paikasta sairaslomalla.

Ihan virallisesti ja laillisesti ei voi toimia niin. Sairaslomalla ollessasi ei kuulu työnantajalle missä sairastat tai mitä teet, mutta toisen palveluksissa et voi olla töissä..

Vierailija
34/50 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole jätetty maksuja maksamatta. Esimiehen pitää tietää, ehdottomasti, jos saikkulainen tulee töihin, kesken sairausloman. Silloin saikku keskeytetään ja työntekijä on normaalisti töissä. Sama juttu, jos menee töihin eri aikaan, kuin on määrätty ja työmatkalla sattuu onnettomuus, niin silloinkaan ei tarvitse maksaa työnantajan vakuutuksesta mitään kuluja, vaan ne menee omaan piikkiin.

Vierailija
35/50 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairausloma EI VAIKUTA VAKUUTUKSIIN MITENKÄÄN!!! Mutta ap:lle en kyllä tuota vaihtoehtoa suosittele; irtisanoudu tänään ja teet töitä 2vkoa normaalisti ja sitten aloitat uudessa paikassa.

vaikka sairauslomalainen olisi töissä. Teillä on siis jätetty maksut maksamatta?

Ei ole jätetty maksuja maksamatta. Esimiehen pitää tietää, ehdottomasti, jos saikkulainen tulee töihin, kesken sairausloman. Silloin saikku keskeytetään ja työntekijä on normaalisti töissä. Sama juttu, jos menee töihin eri aikaan, kuin on määrätty ja työmatkalla sattuu onnettomuus, niin silloinkaan ei tarvitse maksaa työnantajan vakuutuksesta mitään kuluja, vaan ne menee omaan piikkiin.

Vierailija
36/50 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAE SAIKKUA!!!

Vierailija
37/50 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulo viedään alta, mutta hamaan loppuun pitää väkisin olla siellä firmassa töissä, ettei vaan onnistuisi selviämään ilman työttömyysjaksoa.

Vierailija
38/50 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voithan olla sen pari viikkoa siella toissa ja sen jalkeen haet saikkua...tai menet toihin mutta et tee siella mitaan. Ei ne sellaista jaksa kauaa katsella.

Vierailija
39/50 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kuukauden palkka eli irtisanomisajan palkka. Jos kerran menet toiseen työpaikkaan niin miksi sinun pitää saada 3 kk palkkaa vielä edellisestä työpaikasta. Saathan palkkaa siitä uudesta.Voihan ajatella niinkin että sinulta jää 3 kk palkka saamatta uudesta työpaikasta jos olet vielä vanhassa irtisanomisajan loppuun. Olen itse lähtenyt heti ja en ole menettänyt rahallisesti mitään.

Vai ajattelitko että pomo antaa sinun lähteä ilman työvelvoitetta silti maksaen palkkaa. Joskus tehdään niin mutta ei silloin kun firman talous on kuralla.

Vierailija
40/50 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jätät menemättä töihin, työnantajalla on periaatteessa mahdollisuus hakea korvauksia sinulta.

2 viikkoa on kuitenkin aika lyhyt aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi