G:koska lopetit imettämisen?
Kommentit (16)
ja imetyksen lopetin, kun tyttö oli vuosi ja viisi kuukautta. Aika oli sopiva.
Poika 2v 2kk. Ajattelin joululomalla kokeilla lopettamista (ekaa kertaa). Haluan yrittää nyt koska uskon että nyt poika on saanut kaiken sen hyvän mitä imetys tarjoaa.
Ja koska joku kuitenkin hyökkää minua vastaan, niin en ole lopettanut aiemmin, koska en ole nähnyt siihen mitään syytä. Lapselle rintamaito on ollut tärkeää ja hänen onnensa minulle.
Ja kyllä, olen työelämässä.
kun rintojen iho oli ihan riekaleina ja oli pakko turvautua vahvaan kortisonivoiteeseen että sain sen taas kuosiin
eli synnynnäinen vaikea atopia ja lievä iktyoosi diagnooseina, vauva oli 5 viikkoa tuolloin
11kk, ei itseä enää huvittanut jatkaa, keskimmäinen 9kk, oli kaiket yöt vartin välein tissillä, en jaksanut enää. Kuopus nyt 5kk, katsotaan kuinka kauan jaksan, varmaan nyt ainakin sen 9kk.
lopetin imetyksen, kun lapsi oli 1v9kk. Imetyskerrat (tarkoituksella) vähitellen harvenivat ja lopulta maitoa ei sitten enää tullut. Mielestäni hetki oli sopiva imetyksen lopettamiseen.
Täysimettänyt en vissiin tarkkojen kriteerien mukaan ole koskaan, sillä vauva sai laitoksella muutaman kerran korviketta. Kotiin päästyämme hän ei sitä enää saanut. Jos noita kertoja ei lasketa, niin täysimetin 4-6 kk. 4 kk, jos 1 mm x 1 mm peuna-annos tuhoaa täysimetyksen ja lähes 6 kk, jos noita miniannoksia ei lasketa.
eivät mokomat enää suostuneet imemään, nauroivat vaan tissille...
Ei enää viitsinyt rinnasta imeä, kun pullosta sai helpommalla. Alkoi myös tykätä enemmän pullomaidon mausta vissiin.
Alusta alkaen imetin puolet ja annoin pullosta puolet, kun maito ei riittänyt.
Ekaa 4 kk.
Tokaa 6 kk.
Kolmatta 6 kk.
Teki vain mieli lopettaa. Ei sen kummempaa syytä. Tämä riitti meille oikein hyvin.
Kun lapsi oli 8kk jätettiin yö tissi pois koska ei sen ikänen tarvi enää yöllä evästä, siitä se sitten jäi pikkuhiljaa kokonaan..
Kohta ois nuorimmainen 8kk ja aijon lopettaa samal lailla yö syötön, tosin koitan päivisin jatkaa lähes (MAKSIMISSAAN) 1vuotiaaksi et sais antaa suoraan normi maitoa..
Esikoisen kohdalla lopetin 6 viikon jälkeen. Oli vaivalloista puuhaa, enkä saanut kunnon ohjeistusta. Alku takelteli, koska olimme molemmat vakavasti sairaita synnytyksen jälkeen, vauva ja minä. Eli maidontuotanto ei koskaan päässyt kunnolla käyntiin.
Tokan lapsen kohdalla tein kaiken mahdollisen, jotta imetys onnistuisi. Sitä jatkuikin 15 kuukautta, kunnes totesin että nyt riittää. Lapsen maitoallergiakin meni ohitse (sieti luomumaitoa). Vieroittaminen kävi helposti.
Kolmatta lasta olen imettänyt nyt 14 kuukautta. Saas nähdä, lopetanko piakkoin...
Molemmat imetykset loppuivat, koska lapset ei halunneet enää itse rinnalle. Siitä se hiipui itsestään. maitoa olisi ollut kyllä!
Nyt jälkikäteen uskon, että esikoisen kanssa olisi ehkä mennyt pidempään, jos itse olisin ollut yhtä sinnikäs jatkamaan kuin toisen kohdalla osasin olla.
Toisen pidempään imetykseen olen sikäli tosi tyytyväinen, että tähtäsin minimissään siihen puolenvuoden aikaan, mitä esikoisella oli. Tosin 11 kk oli sopiva aika luopuakin imetyksestä, koska lapsella alkoi olla jo hampaita...
vauva oli 8,5kk, kun lopetin imetyksen. Vauvaa ei enää rinta kiinnostanut. Muutaman viikon yritin vielä "houkutella", onnistui lähinnä aamuisin. Sitten totesin, että jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Hyvin sujui, kertaakaan ei kaivannut rintaa enää.
Maitoa tuli, ei sattunut, jne.. mutta ei se kyllä ollut kovin kivaa "väkisin" yrittää syöttää.
Esikoinen 1 v 10 kk
Kuopus 2 v 3 kk
Lopetin, kun lapsi lopetti.
tissi voinut vähempää kiinnostaa. Oli ollut hankalaa jo monta kuukautta, mutta sitkeästi kitkuttelin muutamalla unisella yöimetyskerralla tuohon ikään. Sitten päätin, että nyt saa riittää, enkä enää tuputtanut.
Tokan kohdalla lopetin imettämisyritykset, kun vauva oli 3kk (lasketusta ajasta 1kk). Imetys ei onnistunut, koska vauva ei oppinut oikeaa imuotetta. Oli niin pieni ja heiveröinen ja lisäksi sairaalaviikkoina oppi pullolle.
Vauva oli n. 3-4kk vanha.. Laitoksella sai korviketta ja jotenkin se jäi käyttöön meille. Oli paljon helpompaa kun imetys. Sitten imetys vaan jotenkin jäi kokonaan pois. Maitoa minulta tuli kyllä hyvin eikä sattunut. Vähän kyllä harmittaa..