Miten toteuttaa imetys ulkona? nyt ja talvella.
Ilman, että tissit ja vauva paleltuvat? Rintatulehdus pelko aika suuri..
Nämä imetykset siis lähinnä vain silloin, kun olemme leikkipuistossa ja esikoinen mukana. Ja vauva sattuu heräämään itkemään nälkää.
Ja asiallisia vastauksia kiitos =)
Kommentit (24)
Senkin saa viriteltyä takin alle, vaikka joutuu vähän hihojen kohdalta nostelemaan. Ja ponchon alle imetyspaita. Uskoisin, että tarkenee imettää niin, että vauva on ponchon alla ja vielä takki päällä auki.
Tuohon ketjuun ilmestyneeseen outoon imetysväliväittelyyn: vauvat ovat tosi erilaisia. Esikoiseni oli reilut 4kg syntyessään, ja täysimetin poikaa. Hän söi 3-4 tunnin välein, mutta järkyt määrät. Maitoa tuli paljon, ja tissit olivat koko ajan ihan eripariset, kun toinen oli täynnä ja toisesta syötetty. Piti vähän miettiä, mitä pitää päällä, ettei pistä silmään... Suursyömäri painoikin sitten 7kg 3kk iässä jo. Ja aineenvaihdunta pojalla on hitaahko.
Kuopukseni taas, siro tyttölapsi, söi alusta asti 1-2 tunnin välein. Ja heräsi yölläkin syömään kaaauan. Muutoinkin maitomäärät, joista tuli täyteen, olivat tosi pieniä veljeensä verrattuna, ei ollut sellaista meijerifiilistä tällä kertaa. Tyttö söi usein ja kakki usein, joillakin aineenvaihdunta ja ravinnontarve on sellainen, toisilla taas toisenlainen.
Ja muuten, minä ainakin olen aina imettänyt lapset, kun nälkä tulee. Ihan reilussa pakkasessakin ollaan ulkoiltu ja käyty nuotiolla makkaran paistossa tms., ja minusta imettämisen hienous on juuri siinä, että aina on sopivaa evästä mukana. En minä ainakaan kotiin häipynyt imettämisen takia mistään. Ja imetin molempia vuoden ja kuukauden.
ulkoiluja voi yrittää ajoittaa niihin aikoihin kun vauva nukkuu. useimmat vauvathan nukkuvat hyvin ja pitkiä unia ulkona rattaissa.
kannattaa myös miettiä löytyykö lähistötä puistoa jossa ois sisätilat.
meillä kuopus nukkui ihan vauvana aika hyvin ne ulkoiluajat, mut imetin kyllä ulkona, jos nälkä yllätti. ilmeisesti mulle ei helposti tuu rintatulehdus. joillaki tulee helposti.
Eli siis avasin takin vetskarista alhaalta päin :), yläosasta oli vielä kiinni.
Mulla on kanssa tuplavetskari pitkässä untuvatakissa, pidän sitä paljon auki alhaalta mut en kehtaa helmasta asti avata rintojen yläpuolelle ku takki on niin pitkä:)
vauvasi sai nopeammin rasvaista takamaitoa? Joillakin kun sitä varastoitua etumaitoa tulee keposesti desi ennen kuin alkaa rasvaisempi takamaito herumaan.