Joko jouluvalmisteluita on aloitettu?
Itsellä asiat jo hyvällä mallilla.
Aloitin jo heinäkuussa.
Kommentit (10)
kun meillä on tuo #&"**"%¤:n julkisivuremontti jota vaan jatkuu, ja jatkuu , ja jatkuu ensi kesään asti.
Muuten minä aloitan yleensä valmistelut elokuussa kun illat pimenevät.
Kaksi lahjaa hankittu eli suurin urakka vasta edessä. Olen tosin joitakin lahjoja jo suunnitellut ja ehkä ostan/tilaan marraskuun alussa.
Viikon päästä aloitan esikoisen kanssa joulukorttiaskartelun.
Ekat joulutortut leivoin viime viikonloppuna ja glögiäkin jo maistettu. Isot lyhdyt kaivoin parvekkeelle ja kynttilöitä poltettu.
Ensi viikonloppuna alkaa pikkuhiljaa siivoilu. Siivoan vaatehuoneen ja pikkukomeron, jossa on joulukamoja sikin sokin heiteltynä. Teen vähän inventaariota ja katson, pitääkö jotakin ostaa lisää vai riittääkö koristeet. Siivousurakkaan kuuluu kaikkien ikkunoiden sisäpintojen pesu, seinien, ovien ja kaappien pesu ja makuuhuoneen nojatuolin raivaus (täynnä peittoja, vaatteita, tyynyjä jne). Lisäksi pesen saunan ja kylpyhuoneen. Nämä tehtävät jaan suosiolla marraskuun viikonlopuille. Vikana viikonloppuna leivotaan pipareita ja pullakranssi. Joulukuun viikonloppuina tehdään sitten laatikoita, taatelikakku, lihapullia yms. pakkaseen. Toivottavasti ehdin jossain välissä käymään jouluostoksillakin!
Olen pessy saunan, siivonnu kaapit ja lattiat luutunnu ja pölytkin pyyhkiny. laatikot ja leivonnaiset pakkasessa odottaa, kinkun meinasin ens vkolla hommata, kunhan myyntiin tulevat. kortit askartelin ja postitin. lahjat kääreissään odottavat.. kuusikin on porstuassa odottamassa, koristelua vaille valmis. perkele enkö ookki noheva;) hyvä minä
sen kummempia valmisteluja kuin muutaman kortin osto, parin lahjan myös.
Olen pessy saunan, siivonnu kaapit ja lattiat luutunnu ja pölytkin pyyhkiny. laatikot ja leivonnaiset pakkasessa odottaa, kinkun meinasin ens vkolla hommata, kunhan myyntiin tulevat. kortit askartelin ja postitin. lahjat kääreissään odottavat.. kuusikin on porstuassa odottamassa, koristelua vaille valmis. perkele enkö ookki noheva;) hyvä minä
juu en ymmärrä minäkään,miksi muutaman päivän takia pitäisi aloittaa valmistelut monta kuukautta aikasemmin!
Ja firman pikkujoulut on suunniteltuna, varaukset tehtynä ja systeemit reilassa :)
7 pesi tänään ikkunat ja jouluverhotkin vaihdoin JO! cd levyt joulumusaa jauhaa,,,glögiä juon parhaillaan;)
ensin pestyä ja sitten nuo kesävaatteet johonkin...