mikä mielestäsi vähätuloinen?
Koetko itse olevasi vähätuloinen? Jos kyllä, niin millaiset tulot kotitaloudellanne on?
Itse ajattelen ettemme ole läheskään vähätuloisia, kun nettotulot kuukaudessa noin kolmetuhatta euroa (toinen töissä, toinen kotihoidontuella). Mikäli kummallakin olisi nettotulot 1500e/henkilö, kokisin meidät varmasti vähätuloisiksi. Nykyisin tilanne on vain väliaikainen ja korjaantuu tulevaisuudessa kun molemmat ovat töissä.
Kommentit (6)
vähätuloisia, vaikka ihan kohtuullisesti eletään. Kaksi eläkeläistä, joiden yhteenlasketut nettotulot ovat kuukaudessa 1 800 ja jokunen kymppi päälle.
Mikäli asunto on maksettu ja työuran jäljiltä on jäänyt muitakin säästöjä, niin silloin tuskin olette vähätuloisia, kun menot ovat pienet?
Mutta koska eläkkeet noin pienet, ei työuran aikana palkatkaan suuret ja voi olla, ettei ole omistusasuntoa tms.?
alle 2000 /hlö on vähätuloinen, koska eihän siitä verojen jälkeen paljon jää. Toki, jos ei ole asumiskuluja, niillä pienilläkin tuloilla pärjää paremmin, mutta eihän se tilanne sen tulon vähäisyyttä muuksi muuta. Rahasumma on aina sama, riippumatta mihin sen käyttää.
Mikäli asunto on maksettu ja työuran jäljiltä on jäänyt muitakin säästöjä, niin silloin tuskin olette vähätuloisia, kun menot ovat pienet?
Mutta koska eläkkeet noin pienet, ei työuran aikana palkatkaan suuret ja voi olla, ettei ole omistusasuntoa tms.?
Vuokralla ollaan, 634 euroa. Minulla työkyvyttömyyseläke ja toisella muuten vaan pieni tavallinen eläke, työ- ja kansaneläke.
Ap:han puhuukin nettotuloista. Bruttotuloista puhuminen on aina epäselvempää.
Perheemme nettotulot on vähän päälle 4000 ja siinä on mukana lapsilisät kahdesta lapsesta. Ollaan jopa töissä molemmat, minä pienipalkkaisessa ja mies kekituloisessa duunissa. Kolmea vanhempaa opiskelijalastakin täytyy auttaa taloudellisesti, varsinkin lukiolaista.
vähätuloisia, vaikka ihan kohtuullisesti eletään. Kaksi eläkeläistä, joiden yhteenlasketut nettotulot ovat kuukaudessa 1 800 ja jokunen kymppi päälle.