Pienyrittäjia tai niiden puolisoita?
mieheni on perustamassa oman alansa yritystä...ajankohta olisi voinut olla parempikin (euroopan talous ym) mutta ellei tuota talousasiaa ota huomioon niin melko varma yritys kuitenkin. Onko teillä kokemusta miten nopeasti yhden hengen yritys on päässyt jaloilleen? (nyt kysymys ihan ammattilaisesta joka tekee hommaa minkä hyvin osaa ja hänellä on hyvät verkostot jne).
Kommentit (5)
olen pienyrittäjä. Mulla oli muutamia asiakkuuksia jo ennen aloittamista, joten yritykseni pääsi aika nopeasti ns. jaloilleen, alle puolessa vuodessa. Tosin investoinnit olivat aika pienet, kun ei tarvinnut hankkia suuria koneita eikä työtiloja kun kaiken voi hoitaa kotona.
Sellainen vinkki, että jos miehesi hakee starttirahaa, niin missään tapauksessa ei yritystä kannata perustaa ENNEN sitä. Jos perustamispäivä on ennen starttirahahakemusta, rahaa ei saa. Ja se starttirahahan on tarkoitettu nimenomaan siihen että pienyrittäjä saa jotain toimeentuloa, kun yritys ei vielä tuota kunnolla.
ja nykyinen yritys on kannattava. Riippuu niin monesta asiasta kuinka yrityksen saa toimimaan, ihan miehesi luonteesta lähtien..
tai siis tietenkin jos lykätään vähän asuntolainojen lyhennyksiä...starttirahajutut hyvin tiedossa ja toivon mukaan sitä saisi. Kovin paljoa ei investointeja tule ja säästöjä on vähän että eiköhän me jotenkin eletä, mutta olen ehkä tottunut siihen että rahaa ei tarvitse miettiä (ja talvimatkakin varattu...)
Itse aloitin valmiilla asiakaskunnalla, se helpotti vähän..
Kannattaa laskea perheen talous niin, että toisen tuloilla elättää ja maksaa tarvittaessa kaiken.
t. yrittäjä, yrittäjän vaimo