Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teet jos heräät kesken unien näläntunteesen?

Vierailija
25.10.2011 |

Yritätkö kestää tunnetta vai nousetko haukkaamaan jotain syötävää?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan nouse ylös syömään. Eikä nouse miehenikään.

Vierailija
22/34 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään usein nälkaan ja käyn syömässä jotain pientä, karjalanpiirakan tai vähän mysliä. Mulla on vaikeuksia syödä kunnolla, etenkin jos olen väsynyt ja sitten se kostautuu nälkänä yöllä.

Nyt olen raskaana ja syön harva se yö, kun illalla ei maistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan normaalipainoinen olen.

Vierailija
24/34 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ikinä yöllä nyt NIIN kova nälkä ole, että sitä tunnetta pitäisi jotenkin kestää. Aamuyöstä voi joskus olla vähän nälkä, mutta ei se mun uniani häiritse. En siis syö ikinä öisin.

Vierailija
25/34 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään. Käännän kylkeä ja jatkan nukkumista. Ei väsyneenä ja kesken unien millään jaksaisi nousta syömään vaikka olisi kuinka nälkä.

Vierailija
26/34 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voin ehkä käydä hörppäämässä vähän vettä vatsan täytteeksi. Mieluummin jatkan vain nukkumista.

En tosiaan lähde syömään mitään. Siinähän herää ihan kokonaan ja sitten ei saa enää nukuttua.

Vierailija
27/34 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nalkaa seuraa paansarky, hermostuminen, hikoilu ja pahoinvointi.

Verensokerini ei yleensa laske nukkuessa niin alas, etta heraisin siihen. Mutta nukkumaan kaydessa olo voi joskus olla niin paha etten saa unta. Silloin nappaan mehulasillisen tai juustoviipaleen.

Vierailija
28/34 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan nouse yöllä syömään. Joutuisin pesemään hampaatkin, koska en halua mennä nukkumaan ruoan maku suussa. Piristyisin liikaa, jos ensin nousisin laittamaan syömistä ja menisin hammaspesulle. Aamulla vasta syömään.

Vierailija
29/34 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on vain tunne, sen voi hallita.

Tuollaista tapahtuu kutenkin vain poikkeustilanteissa. Jos syö normaalisti kolme kertaa päivässä, ei nälkä herätä yöllä.

Vierailija
30/34 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vesi ei auta, rasvaton maito auttaa paremmin.

Vierailija
31/34 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli paras olisi mennä vaan syömään ja palata sitten nukkumaan. Mutta joskus olen väsynyt enkä jaksaisi nousta ylös, mutta toisaalta en nälkäisenä pysty nukkumaankaan.

Vierailija
32/34 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt joskus vain jatkaa unia, mutta ei se onnistu. Sitä nälkää alkaa vain ajatella ja se tuntuu kohta kamalan kovalta. Parempi heti alkuunsa käydä hörppäämässä puoli mukia maitoa ja palata sitten takaisin nukkumaan.

Vierailija
33/34 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi syömään vaikka ruisleivän (ilman voita, salaattia tai mitään) ja lasin vettä, jos herää yöllä nälkään. Se ei ole raskasta tavaraa ja pitää nälän poissa loppuyön ajan.

Itse jos menen nukkumaan lievästi nälkäisenä, voin herätä yöllä houreiseen ja kuumeiseen oloon, voin pyörtyillä ja kompastella, oksettaa ja vatsa on kipeä ja taju on vähällä lähteä. Tällöin pyrin ottamaan jotain nopeasti imeytyvää sokeria (banaani, mehua) ja olon vähän helpottaessa syön "pitkäkestoisempaa" ruisleipää. Tälläin kroppani saa pikkuhiljaa tarvitsevansa ravinnon ja pääsen takaisin nukkumaan.

Vierailija
34/34 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa herännyt järkyttävään nälkään ja se on ollut niin iso etten oo voinut enää nukahtaa. Siinä vaiheessa on ollut pakko nousta syömään vaikka kello 3 yöllä🙃 noina tapauksina oon todennut että iltapala jäänyt syömättä (syystä tai toisesta) joten nämäkin tilanteet voi estää!💪