Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 1 ja 2lk koulu alkaa klo 10.00? me vanhemmat,

Vierailija
24.10.2011 |

huoltajat kysyimme opettajalta asiaa.

Syy opettajan oma lapsi menee kouluun klo 9.00 ja haluaa olla kotona lapsensa kanssa. Onko oikein?

Tai toinen opettaja luullut että kaikki lapset haluavat nukkua pitkään....

Kysykää ja ottakaa puheeksi vanhempainillassa..

Meillä nyt aamut 8 tai 9 alkavia

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme ovat aamuvirkkuja, aina olleet. Illalla pakko laittaa aina ajoissa nukkumaan, ettei seuraava päivä mene piloille, kun pojat ylivilkkaita väsymyksestä. Heräävät joka päivä (myös viikonloppuisin) viimeistään klo 6.30...

Todella rasittavia nuo klo 10.00 koulunalkamis aamut! Meillä pojat kulkevat taxilla kouluun, ja aina saa olla sydänsyrjällään, että ehtiväthän taxiin (taxi ei odota myöhästyjiä), onko kaikki tarvittava mukana. Inhottaa soittaa töistä näistä tarkistussoittoja!!! Mutta nämä pienen koululaiset, kun ovat sellaisia häröpäitä välillä. Unohtavat välillä hatun, välillä rukkaset jne. (Ovat 1.j a 2. luokilla)

Jos lapset ovat aamu-unisia, vanhemmat voivat itse tsempata ja laittaa lapset aiemmin nukkumaan, meillä vaikka laittaisin kuinka myöhään nukkumaan, lapset heräävät silti aikaisin, ovat sitten vain väsyneitä. Eivät osaa siis lykätä nukkumisen aikaa myöhemmäksi, aamuvirkkuja kun onvat aina olleet!

Vierailija
2/5 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te kehtasitte vaatia alkamaan aiemmin? Todella törkeetä ja itsekästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme ovat aamuvirkkuja, aina olleet. Illalla pakko laittaa aina ajoissa nukkumaan, ettei seuraava päivä mene piloille, kun pojat ylivilkkaita väsymyksestä. Heräävät joka päivä (myös viikonloppuisin) viimeistään klo 6.30...

Todella rasittavia nuo klo 10.00 koulunalkamis aamut! Meillä pojat kulkevat taxilla kouluun, ja aina saa olla sydänsyrjällään, että ehtiväthän taxiin (taxi ei odota myöhästyjiä), onko kaikki tarvittava mukana. Inhottaa soittaa töistä näistä tarkistussoittoja!!! Mutta nämä pienen koululaiset, kun ovat sellaisia häröpäitä välillä. Unohtavat välillä hatun, välillä rukkaset jne. (Ovat 1.j a 2. luokilla)

Jos lapset ovat aamu-unisia, vanhemmat voivat itse tsempata ja laittaa lapset aiemmin nukkumaan, meillä vaikka laittaisin kuinka myöhään nukkumaan, lapset heräävät silti aikaisin, ovat sitten vain väsyneitä. Eivät osaa siis lykätä nukkumisen aikaa myöhemmäksi, aamuvirkkuja kun onvat aina olleet!

Aamuvirkku ei tule pirteäksi vaikka nukkuis 21-7.

Aamuvirkku tulee pirteäksi kun saa herätä klo 9 tai sen jälkeen.

Ihan samalla tavalla kun sun lapsilla on vaikeeta nukkua aamulla, on mun lapsilla nukahtaa illalla (vaikka olis herätetty klo: 5).

Toivon, että ajattelet hetken asiaa jonkun muun näkökulmasta.

Vierailija
4/5 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan lukujärjestyspalapelistä. Alakoulussakin opettajilla on yleensä oman luokan lisäksi joitain irtotunteja muiden luokkien oppilaille ja ne tunnit yleensä sijoittuvat joko aamuun tai iltapäivään. Esimerkiksi minä opetan oman tokaluokkani lisäksi tyttöjen liikkaa viitosen tytöille (to-aamuisin klo 8-10) ja käsityötä kuutosen tytöille pe -iltapäivisin klo 12-14.

Se on aika hankalaa palapeliä, eikä siinä ratkaise pelkästään minun haluamiseni tai oppilaitteni vanhempien haluamiset. Aamuhoidon ongelmat tiedostetaan, mutta aina niitä kymmenen aamuja ei voi välttää. Olen pahoillani.

Vierailija
5/5 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ei päätä koulupäivien alkamisajoista. Sen tekee rehtori.

t. Ope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi