Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla raskaana, vaikka raskaustestit näyttävät negaa?

Vierailija
24.10.2011 |

Ongemana on se, että tunnen mahassani potkuja. Periaatteessa en voi olla raskaana, koska emme saa luomusti lapsia. Lisäksi kaksi testiä on näyttänyt negaa. Testasin, koska kuukautiset jäivät pois (viimeksi olleet heinäkuussa). Lisäksi minulla oli huonovointisuutta, järkyttävää turvotusta, väsymystä ja nopeaa lihomista (10 kg parissa kuukaudessa).

Mutta ei. Testit näyttävät negaa. Lääkäri määräsi monenlaisia tutkimuksia oireiden takia ja yksi niistä on röntgen. Yritin sairaanhoitajalta kysyä, onko mahdollista jotenkin ensin testata raskaus, mutta hän vain tylysti totesi, että kaupan testit ovat äärimmäisen herkkiä enkä satavarmasti ole raskaana.

Voinko kuvitella/luoda itse oireet? Turvotus ja lihoaminen ovat siis ihan näkyviä juttuja, mutta ehkä kuvittelen nuo potkut, kun olisihan se lottovoitto olla luomusti raskaana. Ehkä vain haluaisin niin kovasti... Pitäisi mennä siis sinne röntgeniin, mutta pelottaa, jos tuntemukset olisivatkin oikeat. Tunnen siis potkuja monta kertaa päivässä, mutta harvoin samasta paikasta. Eniten kuitenkin ihan alavatsassa. Yleensä muutamia kertoja peräkkäin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin että et pysty noilla viikoilla tuntemaan vauvan potkuja.

Vierailija
2/5 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heinäkuussa, saattaisivat liikkeet olla jo havaittavissa. Mutta vauvan liikkeet tuossa vaiheessa ovat sellaisia poreilevia, niin kuin ilmakuplia liikkuisi vatsassa tai sellaisia sipaisuja. Potkuiksi ne muuttuvat vasta myöhemmin.

Tietenkin, olethan voinut raskautua jo ennen kuukautisiasi, kyllä menkkoja voi tulla vaikka olisi raskaana.

Mutta kyllä tuohon mennessä olisi raskaushormonien olla jo niin vahvat, että näkyisi raskaustestissä.

Mulla ainakin ilmavaivat tuntuvat vatsassa joskus ihan samalta kuin vauvan potkut...

Mene ultraan, siellä se selviää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan sen kyllä. Eli siis raskautuminen olisi pitänyt tapahtua heinäkuun alussa viimeistään, sen jälkeen ei seksiä ollut pitkään aikaan.

Eli yhdet kuukautiset olisivat sitten muka tulleet silti.

Äh, tajuan kyllä, että en ole raskaana, mutta kun niitä potkuja tuntuu päivittäin ja monta kertaa päivässä. Tuntuvat ihan samoilta kuin kuopusta odottaessa. Olen laittanut niitä ilmavaivojen piikkiin, mutta kun niitä on niin paljon...

En taida ultraan tuhlata rahaa vain siksi, että päässäni on vikaa. Täytyy vain lakata kuvittelemasta asioita ja uskoa kaikkia todisteita.

Ap

Vierailija
4/5 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa harrastit seksiä ja menkat tullut sen jälkeenkin?

Olen uudelleensynnyttäjä, istukka tässä raskaudessa takana ja pian puoliväli menossa eli kesäkuussa viimeksi kuukautiset eikä liikkeitä juurikaan kuplintaa kummosemmin.

Mitä jos menisit papaan ja gynelle? En tajua miten joku pystyy olemaan heinäkuusta saakka ilman kuukautisia eikä tee asialle mitään. Raskaana tai ei niin tollanen ei ole järkevää.

Vierailija
5/5 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat ilmavaivoja, eivät potkuja. Itselläni on hyvin... eläväinen suoli, ja olen myös neljän lapsen äiti eli tiedän miltä potkut tuntuvat... ja ilmavaivat aika samalta.

Jos olet testannut raskauden kahdella erimerkkisellä apteekin testillä, ja molemmat ovat näyttäneet negaa, et kerta kaikkiaan ole raskaana, et missään tapauksessa. Ne testit ovat hyvin luotettavia. Olisi mahdollista, että joskus sattuisi virheellinen erä tai pilaantunut testitikku, muttei mitenkään kahta sellaista samalle henkilölle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi