Miten esittää asiani lääkäri käynneistä pomolle?
En halua kertoa syytä pomolle, mutta joudun lähtemään työaikana psykiatrille(aloitin hoidon), ajat on aina työaikanani. Sanonko että olen poissa siihen ja siihen kellon aikaan,minulla on lääkäri käynti henk.koht.syistä, mutta ei vaikuta työkykyyni. Lääkärin todistuksessa kuitenkin varmaan näkyy missä olen käynyt?
Kommentit (6)
jo kaksi aloitusta tämän päivän aikana...
työpäivän ulkopuolelle, mutta jos ei onnistu voit käydä työajalla.
Pyydät lääkäriltä käyntitodistuksen. Esimiehellä on oikeus tietää käynnin syykoodi, ei potilastietoja sen tarkemmin.
En tosiaan ala pomolle kertomaan että menen psykiatrille siitä ja siitä syystä..varmaan fudut tulis kun sijaisuutta teen...Vaikka ihan työkykyinen järkevä ihminen olen, tuskin minusta kukaan huomaisi että käyn psykiatrilla ;) Ilmoitan siis vain että minulla on lääkärille aika ja tuon lääkärin todistuksen? Mitä jos pomo kysyy että mille lääkärille? sanonko vain että en halua kertoa?kuulostaa tosi lapselliselta,mutta niinhän se on..sanonko että syy on henkilökohtainen mutta ei työkykyyn vaikuttava?
näkee työnantaja syykoodista, minkä vaivan takia olet käynyt lääkärissä. Minä kertoisin reilusti, että käyn psykiatrilla ja että käyntejä en valitettavasti saanut sovittua työajan ulkopuolelle. Myös siitä kuinka jatkuvaa tuo on on työnantaja varmasti kiinnostunut.
todistuksen, niin silloin sun työnantaja saa sen tiedon, että millä lääkärillä olet käynyt, hei haloo, vai luuletko, että psykiatri kirjoittaa siihen vaan, että lääkäri... ei titteliään sen tarkemmin muka??? Ja tuskin saat sen vuoksi fuduja.
Eikö aikuiset ihmiset pysty keskustelemaan, aikuisten ihmisten asioista. Ota tämä esille myös psykiatrin kanssa, saat apua tähänkin ongelmaan. Sairaushan se on tuokin.