Irtisanonoutumisesta asiaa...
OLen perhepäivähoitaja ja haluan lopettaa työi mahdollisimman pian. Ei oo mun juttu tää. auttakaas joku... Jos nyt sanaon itseni irti, miten menee äitiyspäiväraha? Olen siis raskaana. Laskettu aika on vasta kesäkuussa, mutta vaikuttaako irtisanomiseni siihen mitenkään? Putoanko minimille vai saanko saman kuin edellisestä lapsesta sain? Mulla työsopimus joulukuun lopppuun ja sen jälkeen jatkuis ei vaan jaksais enää jatkaa.
Kommentit (6)
menee edellisen veroituksen mukaan. Eli nyt irtisanoutuminen asiaan ei vaikuta. Viimeisen 6kk mukaan et voi rahaa hakea jos et äitiysloman alussa ole ollu 6 täyttä kuukautta töissä samassa paikassa.
erikseen irtisanoutumisoikeudesta. Itselläni on ollut monta määräaikaista sopparia, ja AINA on ollut molemminpuolinen irtisanoutumisoikeus. Toki asiasta on syytä olla tietoinen jo määräaikaista työsopimusta solmittaessa, sen verran tärkeä asia tämä on.
OLen perhepäivähoitaja ja haluan lopettaa työi mahdollisimman pian. Ei oo mun juttu tää. auttakaas joku... Jos nyt sanaon itseni irti, miten menee äitiyspäiväraha? Olen siis raskaana. Laskettu aika on vasta kesäkuussa, mutta vaikuttaako irtisanomiseni siihen mitenkään? Putoanko minimille vai saanko saman kuin edellisestä lapsesta sain? Mulla työsopimus joulukuun lopppuun ja sen jälkeen jatkuis ei vaan jaksais enää jatkaa.
Jos työsopimus on määräaikainen joulukuun loppuun, olet sitoutunut työskentelemään siihen asti. Määräaikaista ei voi irtisanoa (eräitä poikkeuksia lukuun ottamatta)
menee edellisen veroituksen mukaan. Eli nyt irtisanoutuminen asiaan ei vaikuta. Viimeisen 6kk mukaan et voi rahaa hakea jos et äitiysloman alussa ole ollu 6 täyttä kuukautta töissä samassa paikassa.
Anteeksi, mutta nyt en ymmärrä, että miten tämä viestissäsi menee?
Tarkoitatko viimeistä kuutta kuukautta ennen laskettua aikaa?
Itselläni on myös lähes samankaltainen tilanne kuin aloittajalla.
Pääasiassa olen opiskelija, ja ohessa teen osapäiväistä siivoustyötä, josta saatavat tulot yhdessä opintotuen kanssa riittävät jokatapauksessa vain minimipäivärahaan.
Myös minulla on sopimus toistaiseksi voimassa loppuvuoteen, jonka jälkeen sitä kai jatkettaisiin automaattisesti.
Itsekin haluan lopettaa työt vuoden loppuun, jotta saisin rauhassa keskittyä lopputyön tekoon ja raskaana olemiseen. :)
määräaikainen on määräaikaista. Siis kerro mulle että mitä siitä seuraa jos työntekijä lähtee kesken määräaikaisen. Ei sitten mitään. Palkka on maksettava tehdystä työstä ja lopputili eli lomakorvaukset vaikka lähtisit kesken määräaikaisen.
Työnantajaa sensijaan määräaikainen sitoo. Työnantaja ei voi heittää määräaikaista työntekijää pellolle kesken sopimuksen. Jos heittää niin palkka on maksettava koko ajalta.
Miten te kuvittelette että Suomessa jossa on maailman paras suoja työntekijälle voisi joku määräaikainen sopimus aiheuttaa mitään ongelmia. Työntekijä on aina vapaa nostamaan kytkintä jos tarvis vaatii ja palkka tulee tehdystä työstä.
Jos työsopimus on määräaikainen joulukuun loppuun, olet sitoutunut työskentelemään siihen asti. Määräaikaista ei voi irtisanoa (eräitä poikkeuksia lukuun ottamatta)