"Meillä ei sitten imetetä"
Olin vauvani kanssa yökylässä tuttavillani yhteisestä sopimuksesta. Tuttavapariskunnan mies tuli kotiin myöhemmin illalla ja sanoi "Minulla on kyllä mielipiteeni kylässä imettämisestä". Minä olin, että mitä Ihmettä?????? Eikö yökylässä käyminen tarkoita, että myös vauvaa imetetään?
Kommentit (20)
Ja olen imettänyt kaikkia lapsiani piiitkään, siis yhteensä jo 7 vuotta.
jotta kyläpaikan isäntä ei siitä hermostu. Laitat oven kiinni ja sanot haluavasi olla rauhassa vauvan kanssa hetken aikaa.
Kerroin siis illalla, että vauvalla taitaa olla jano, ja että olisiko XXX- paikka sopiva imettämiseen vai miten teille sopii? Sen jälkeen tämä mies täräytti MIELIPITEENSÄ.
Juoskoon jorpakkoon, enää en heille mene yöksi, sinä aikana kuin imetän.
Kuulostaa tärähtäneeltä tuo mies. Tietämättömältä ainakin.
ei ole lapsia? ja lisäksi mies on harvinaisen idiootti tapaus. eikö isäntäparin nainen sanonut asiaan mitään? ja miten tilanne ratkesi? imetitkö vai et?
Onneksi ei ole tuollaisia moukkia tuttavapiirissä. Toivottavasti eivät ikinä itse saa lapsia.
No, mutta kyllä minäkin imetän mielellään omassa rauhassa toisessa huoneessa jos kylässä olen. Perheen naiset voi sitten tulla sinne juttelemaan jos heitä ei haittaa.... Ihan kohteliasta ajatella muitakin.
Itse olen hieman toisen lapsen kanssa lipsunut siveellisyydestä, en jaksa aina miettiä näkyykö rinnan ihoa tai viritellä jotain harsoja siihen päälle....onneksi perhekahvilassa ei ole tähän mennessä miehiä näkynyt, koska siellä on pakko imettää muiden seurassa, vahtien samalla taaperon leikkejä.
tuo oli miehen todella moukkamainen kiertoilmaus sille, ettei hän halua ylipäätään vaimonsa ystäviä vauvoineen kylään, koska sitähän tuo käytännössä tarkoittaa.
Tuttavaparin nainen sanoi, että mene vaan sinne minne aioitkin. Menin siis paniikissa toiseen huoneeseen, ja imetin.
Heillä ei ole lapsia, mutta kohta varmasti tulee... Sääliksi käy tuttavanaista, häntä ei varmaan mies tue imetyksessä, jos ei kerta kylässäkään saa imettää.
Jäi hurjan paha mieli tuosta tilanteesta, enkä juuri saanut koko iltana juttua kummankaan kanssa. Lähdin aamulla ajoissa, kun oli niin paska olo.
Äijä sanoi sen todella tosissaan, ei siis hymyillyt tai muutenkaan "lieventänyt" sanojaan.
Paukauttelee muutenkin ihan älyttömiä välillä suustaan, että pahaa tekee kuunnella.
Esim. Mieheni kysyi häneltä tuttavalliseen sävyyn, että "mites teillä vaimon kanssa menee?" niin toinen vastasi "kuule, se ei kuulu sulle ollenkaan!!!!!" Mies ei siis halua ollenkaan miellyttää ihmisiä tai puhua "small talkia". Mä vaan ihmettelen, miten toiset jaksaa tollaista.
ap.
Miehellä on varmaan joku mielenterveysongelma, tai aspergerin syndrooma.
täysin syntymämoukasta ihmisestä, jota ei voi ulkopuolisen voimin muuttaa. Koeta olla ystävä ystävällesi ja tavata niin, että joudut olemaan mahdollisimman vähän moisen energiarsyöpön (siis ystävän miehen) vaikutuspiirissä. Ei tuohon muu auta. Ystävääsi älä jätä. Hän varmaan kaipaa jonkun täysjärkisen seuraa.
On nuorina moukkia, ehdottomia mielipiteissään, mutta elämä opettaa.... Tai sitten ei.
Hänen mielestään tissit on vaan naisen erogeeninen alue, miestä varten, ja imetys on sen takia vastenmielinen juttu.
Sä voit tukea ystävääsi imetyksessä sitten joskus kun asia on ajankohtainen. Kyllä tuokin mies voi vielä mielipiteensä pyörtää...!
Äijä on jo kolmekymppinen, ja omaa tuollaisia mielipiteitä. Sitä minä mietin, mistä hän on tuollaisen mielipiteen onkinut päähänsä. Muuten tosi fiksu ja tietää kaikenlaisista asoista, mutta tuolla osa-alueella täysi pöhkö.
ap.
Aihe ei tosin ole tällaisesta aiheesta vielä sanonut. Mutta voisin kuvitella sanat hänen suustaan.
Olen miestäni vanhempi ja hän oli tuumannut miehelleni kuullessaan meidän seurustelusta "tajuatki minkä ikäinen se nainen on". Muitakin vastaavia möläytyksiä on tullut.
En jaksa niihin enää kiinnittää huomiota. Hän on tökäsyttelijä ja sillä siisti, ei paljoa ajattele että voi pahoittaa toisen mielen.
Jotkut on vaan...kauhean ääliöitä. Varsinkin ennen omien lasten syntymää on olevinaan niin varmat tiedot ja selvät sävelet, kuinka kasvatetaan lasta täydellisesti. Sitten aikansa suhtaudutaan lapseen kuin esineeseen ja jossain vaiheessa hoksataan, että ei se niin suoraviivaista ollutkaan.
Mutta surullinen olen minäkin tuttavasi puolesta, ei varmaan ole mikään helppo liitto. Ehkä hyvä, ettei ole lapsia.
Asia vaivaa minua niin paljon, että haluaisin ottaa sen esille tämän naisen kanssa. Kysyä ehkä että huomasiko hän, miten miehen käyttäytyminen oli omituista. Olen järkyttynyt, sillä erittäin läheisistä kavereista on kysymys. En ole aikaisemminkaan tullut superhyvin toimeen miehen kanssa, mutta tämä möläytys veti minut ihan sanattomaksi.
Ap
miten ääliö mies sillä on. Ei taida vielä tietää?
oisit sit kysynyt takaisin,että annanko vauvan sitten itkee nälkäänsä?