Tänään keskustelin tyttöni kanssa saunassa homoista.
Juttu lähti oikeasti ensin apinoista, tultiin sanaan homo sapiens.
Siten tyttö kertoi, kuinka koulussa joku sanoo toista homoksi. Kysyin, tietääkö hän mitä ko. sana tarkoittaa. Ei tiennyt. Kerroin.
Ensimmäinen kommentti oli heti: -Mutta eihän ne voi sitten saada vauvoja.
Kommentit (14)
Tytön luokkakaverin kahden äidin perheessä on useita lapsia.
Siitäkään huolimatta että kummisetänsä on homo. Ei se vaan ole asia mikä koskettaisi meidän arkea sen kummemmin niin ei siitä ole tullut puhuttua.
Miksi pitäisi tietää? Meidän lähipiiriimme ei kuulu homoja, ei ole ollut luonnollista kosketuspintaa aiheeseen. Kyllä näitä ehtii tietämään...
Tiusta tiedottomuudesta tuskin mitään haittaa on.
Mä olen olemassa, vaikka pappani (äitini isä) oli homo, ei bi-seksuaali kuten voisi kuvitella, vaan oman aikakautensa kasvatti, joka yritti vastoin omaa luontoaan olla hetero. Suurin osa homomiehistä kykenee yhdyntään naisen kanssa, joskaan se ei ole se suurin toiveiden täyttymys, ja sama pätee toisinkin päin: kyllä lesbo voi naida miehen kanssa, ja jopa nauttiakin siitä, mutta tunnepuoli jää vajaaksi.
Mun yhden lapsen isä on myös homo, ihan täyshomo!
Mä olen selittänyt sanan "homo" sisällön lapsilleni heti kun he ovat siitä kysyneet ja samaan syssyyn selittänyt bi:n ja heteron, vaikkei heteroa haukkumanimenä kovin moni käytäkään.
Transjutut ovat meillä tulleet puheeksi jo paljon ennen homo-bi-hetero-juttuja. Jostain syystä lapsia on hämmentänyt, etteivät he välttämättä isona päätä itse tuleeko heistä miehiä tai naisia :D
pystyy keskustelemaan ylipäänsä mistään? Kuuma ja kurja paikka, raskas hengittää.
Meilä on puilla lämpiävä ihana iso löylyhuone, jossa on mukava istuskella ja vaikka jutella. Löylyt on lempeän kosteat, ei liian kuumaa eikä kuivaa. Ilma vaihtuu löylyssä. Hengittäminen on itseasiassa helpompaa, kuin saunan ulkopuolella. Kurjuus on kaukana rentoutumistilasta.
"Saunan" irvikuva on sellainen pienellä sähköliukaalla varustettu hikikoppi.
Meilä on puilla lämpiävä ihana iso löylyhuone, jossa on mukava istuskella ja vaikka jutella. Löylyt on lempeän kosteat, ei liian kuumaa eikä kuivaa. Ilma vaihtuu löylyssä. Hengittäminen on itseasiassa helpompaa, kuin saunan ulkopuolella. Kurjuus on kaukana rentoutumistilasta.
"Saunan" irvikuva on sellainen pienellä sähköliukaalla varustettu hikikoppi.
puusaunan voitta ehta savusauna :D
olenemme samaa mieltä, että hikikoppaja ei pitäisi edes saunaksi nimittää.
ja käymme ko. pariskunnan luona kylässä koko perheen voimin. Ei lapsemme (2-9 v.) silti tiedä homo-sanan merkitystä. Emme koskaan sano, että mennääs tänään homoille kylään. Emme myöskään sano mennessämme normi-heteroiden luo kylään, että tänään vieraillaan heteroperheessä...
Homoseksuaalisuus on sairaus ,sillä kaksi samaa sukupuolta olevaa eivät voi saada jälkikasvua, jos siis toteuttavat omia mielihalujaan. Mutta se että he eivät ole normaaleja ja kärsivät tästä psykaitrisesta ongelmasta ei tarkoita että he olisivat kaikki pahoja ihmisiä.
etteivät kaikki heterotkaan voi saada vauvoja. Ja että monella homolla niitä on.
Meillä on aina korostettu, että naimisiin mennään sen henkilön kanssa jota rakastaa, oli hän sitten mies tai nainen. Lapsia tulee jos on tullakseen.
Meillä on aina korostettu, että naimisiin mennään sen henkilön kanssa jota rakastaa, oli hän sitten mies tai nainen. Lapsia tulee jos on tullakseen.
Tuosta homo-sanasta en tiedä, tuntevatko lapseni sen.
t. 4
Ei niitä välttämättä kiinnosta oikein-väärin-kysymykset.