Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies hankaloittaa opintoja...

Vierailija
23.10.2011 |

Mies on äitynyt ihan pottumaiseksi, tekee näköjään kaikkensa, että valmistumiseni joko hidastuu tai sitten pyrkii siihen, että en valmistukaan koskaan tai en tiedä. Mutta kun sovitaan, että katsoo lapsia, jotta saan jotain tehtyä, ok. Ja sitten kun avaan koneen, alkaa mies välittömästi riidellä lasten kanssa ja kuuntelenpa sitten huutamista ja riitelyä ja yritän tehdä tehtäviäni. Lapset juoksee välillä kielimässä ja joudun keskeyttämään, ohjaamaan lapsia pois häiritsemästä. Mies istuu itseriittoisena television äärellä ja että sitä naurattaa. Millainen ihminen saa hyvää oloa siitä, että toinen ei saa hoidettua asioita?

Tästä eteenpäin täytynee alkaa sitten yötöihin eli kun saa lapset nukkumaan, alan sitten tekemään opintoihin liittyvää ja aamulla töihin. Kaikkeen sitä itsensä sitten laittoikin, kun opiskelemaan työn ohella. Tekisi mieleni lopettaa kesken koko homma... :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai laita ovea lukkoon ja vaikka peltoreita päähän?

Vierailija
2/16 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä uhallakaan lopeta opintoja! Mutta mitä mieheesi tulee, taitaa olla jonkin sortin sadisti, itsetunto-ongelmainen ja keskenkasvuinen paska. Näin kauniisti sanottuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun valmistut, saat hyväpalkkaisen työn ja jätät sen. Vink vink..

Vierailija
4/16 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuisin auki. Viikolla olen päivät työssä ja pari iltaa luennoilla, joten olen pyrkinyt siihen, että en arki-iltoja käyttäisi luentojen lisäksi opiskeluun, jotta ehdin olla lastenkin kanssa. Mutta enpä tiedä, olisiko parempi kuitenkin arkena jäädä kirjastoon työn jälkeen ja sitten olla viikonloppuisin opiskelematta, hmm...

Miehelle kyllä sopi erittäin hyvin, kun aloin opiskella. Sopi opiskelu, sopi se, että ottaa lapsista ja kodista sitten vastuuta enemmän. Ennen ei paljon kotitöitäkään ole tehnyt. Nyt se riitelee koko ajan. En esim. kävelylle enää pääse, koska miehen mielestä opinnot on nyt minun harrastus.

Vierailija
5/16 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on äitynyt ihan pottumaiseksi, tekee näköjään kaikkensa, että valmistumiseni joko hidastuu tai sitten pyrkii siihen, että en valmistukaan koskaan tai en tiedä. Mutta kun sovitaan, että katsoo lapsia, jotta saan jotain tehtyä, ok. Ja sitten kun avaan koneen, alkaa mies välittömästi riidellä lasten kanssa ja kuuntelenpa sitten huutamista ja riitelyä ja yritän tehdä tehtäviäni. Lapset juoksee välillä kielimässä ja joudun keskeyttämään, ohjaamaan lapsia pois häiritsemästä. Mies istuu itseriittoisena television äärellä ja että sitä naurattaa. Millainen ihminen saa hyvää oloa siitä, että toinen ei saa hoidettua asioita? Tästä eteenpäin täytynee alkaa sitten yötöihin eli kun saa lapset nukkumaan, alan sitten tekemään opintoihin liittyvää ja aamulla töihin. Kaikkeen sitä itsensä sitten laittoikin, kun opiskelemaan työn ohella. Tekisi mieleni lopettaa kesken koko homma... :(

Jestas. Mulla oli aivan sama juttu exän kanssa. Ja sitten se kehtasi vielä haukkua ja vinoilla päälle opintojen viivästymisestä kun ensin oli a) lytännyt opiskelupaikkani ja opiskelukaverini(kateuksissaan) b) kieltänyt "opiskelijaelämän" iltamenoineen sun muine tapahtumineen minulta tyystin (kävi itse töissä tuolloin) c) lasten tultua kuvioihin harrasti juuri tuota yllämainittua.

Kaiken päälle päätteeksi yritti sabotoida vielä viimeisen tenttini törkeällä tavalla, tentin jota ei olisi pystynyt edes uusimaan, kun lopulta siihen vaiheeseen sain itseni kituutettua.

Ja juu, exä on. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan... Älä tee niinkuin minä tein, annoin turhaan tuon kävellä ylitseni. Älä anna periksi!

Vierailija
6/16 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että häntä vituttaa katsella kuinka mulla menee hyvin. Lopulta hoidin kaiken itse ja MLL-hoitajien avulla pakolliset (vaikka exä oli työttömänä kotona), osin salaa ettei exä olisi päässyt sabotoimaan tärkeitä.

Erosin.

Vierailija
7/16 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei ymmärrä yhtään, että sitä omaa työtä pitää niin paljon tehdä, tenteistä puhumattakaan. Pari kertaa olen koettanut etänä tehdä kotona tentin, mutta sehän oli ihan älytöntä. Tentin kun avasi ja aika lähti kulumaan, mies parkkasi itsensä television ääreen ja sitten lapsien kanssa aloitti huutoriitelyn ja pari kertaa jouduin jopa menemään väliin kesken tentin, kun mies oli niin raivona, kun ei saanut jotain kalastusohjelmaa katsoa ja lapset eivät leikkineet sen aikaa omassa huoneessa hiljaa.

Kerran sovin anopin kanssa, että vien lapset sinne yökylään ja teen kahdessa päivässä ison pino rästiin jääneitä läksyjä. Jätin läksyni odottamaan tuota päivää, hankin kassillisen kirjoja kirjastosta, valmistin lapsia lähtöön ja pakkailin tavaratkin valmiiksi. Ja kun oli perjantai, ei mummo vastannut puhelimeen. Olisin sopinut, että monelta sitten lauantaiaamuna tuon. Ei vastannut lauantainakaan ja saatte uskoa, että kyllä itketti ja vitutti. Ja enpä ihmettele, mistä mies on mallinsa saanut..

Vierailija
8/16 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä juttu, että minunkin miehen mielestä opinnot työn ohella ovat harrastus. Voi jestas, tuleekohan meillekin ero? Pahat on merkit!

Vierailija
9/16 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna miehen kävellä ylitsesi. Mies on itse hyväksynyt sen, että opiskelet ja te olette yhdessä sopineet, että sä opiskelet x aikana.

Kun se aika x tulee, pakkaa kaikki tarpeellinen yhteen huoneeseen, laita ovi kiinni ja mieluiten lukkoon, tulpat korviin ja klassista taustalle etkä vaan poistu sieltä huoneesta, vaikka mikä tulisi. Myös lähikahvila tai muu paikka käy, jos hälinä ei haittaa.

Vaikka et ensin saisi tehtyä mitään sen riitelyn takia, älä mene väliin vaan anna olla. Lue vaikka sarjakuvaa tai pelaa matopeliä, kunhan kaikille oven ulkopuolella on ennemmin tai myöhemmin selvää, että kun sinä opiskelet sovittuina aikoinasi, saa vaikka tulla katto niskaan ilman, että se sinua liikuttaa. En usko, että mies jaksaa loputtomiin tuota pelleilyä, jos annat ymmärtää, että se ei toimi. Sohvalta on vaikea hykerrellä, jos et mene näyttämään naamasi siihen suuntaan.

Vierailija
10/16 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vieressä vonkaavalle miehelle sanot, että nyt ei ole seksin aika. Niin minä aikanaan opiskelin, koska mies ei ikinä joutanut katsomaan lasten perään. Niipä siirryin opiskelemaan iltaisin ja aamuisin. Ja kun lapset nukkuivat ja avasin kirjan, oli mies vieressä muna kädessä. Muistutin sitä, että vuorokaudessani on vain 24 tuntia, ja jos niistä menee lapsiin ja kotiin 16, nukkumiseen 6 ja opiskeluun 2, niin seksiin ei aikaa jää. Sen vuoro on sitten, kun lapsiin ja kotiin ei mene niin paljoa. (siis viikonloppuisin, viikolla olin töissä)

Kaksi viikkoa myöhemmin mies tajusi, että olen tosissani.

Vierailija
11/16 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen suosiolla lykännyt opintoni iltoihin kun lapset nukkuvat. Vaikea olisi opiskella kun tietää mikä härdelli niiden lasten kanssa on itsekseen.

Mutta sympatiat silti ap:lle. Tuo on erityisen törkeää jos toinen ei huomioi sitä etätenttiä ja anna työrauhaa sen suorittamiseen.

12/16 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyllä, onko siellä kerhohuonetta? Mene sinen opiskelemaan. Yleensä niitä ei käytetä mihinkään

Vierailija
13/16 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla uupuu diplomityö, mutta en saa kuin puolen tunnin pätkiä tehtyä sitä. Käytännössä siis vanhalla koneellani saa juuri tiedostot auki.

Mies ei voinut hoitaa lapsia edes silloin, kun kävin pitämässä seminaariesityksen, joten lapsi oli siellä mukana. Samoin kirjoitin kypsyysnäytteen lapsi sylissäni.

Vierailija
14/16 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko lähteä pariksi päiväksi kerrallaan pois kotoa "opintovapaalle"? Silloin mies joutuisi tosiasioiden eteen: hän joko selviää yksin lasten kanssa tai ei. Nimittäin eron jälkeen suurelle osalle miehistä tulee kunnia-asiaksi pärjätä lasten kanssa, ja käytännössä kaikki selviävät omien lastensa kanssa, jos vain halua löytyy. En tiedä, mutta kuvittelen, että samaan voisi päästä eroamatta, kun vain jättää miehen ja lapset riittävän pitkäksi aikaa keskenään niin, ettei äidin perään ole mahdollista huudella.

Vierailija
15/16 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheessä mies jos siitä ei kerran ole mitään apua lastenhoidossa? Heivatkaa ne paskakasat ulos elämästänne, ainakin vitutus vähenee, vaikkei oma aika lisääntyisikään.

Vierailija
16/16 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten mentyä nukkumaan. Lauantaisin lähden aamiaisen jälkeen aamupäiväksi kahvilaan: siellä olen yleensä 3-4 tuntia, jotka keskityn ihan täysillä. Silloin saan tosi paljon edistettyä asioita.

Mies muuttunut mun opiskelujen myötä. En olekaan kohta enää riippuvainen hänen tuloistaan, ja tuolla käytöksellään vaan varmistaa mun opiskelumotivaationi korkealla pysymisen: haluan hyvän todistuksen ja haen työpaikan ja sitten jätän ton paskan, vaikka kuinka olisi lasteni isä. Sitten saa oikeasti hoitaa niitä joka toinen viikonloppu ihan 24/7.

MLL:n hoitajaan ei ole vara, enkä oikein kehtaisikaan pyytää kotiini, jos aikuinen mies, vieläpä lasetne oma isä makaa sohvalla tai nyhertelee koneellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan