Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin viedä lapsi hoitoon? Missä teillä on lapset hoidossa?

Vierailija
22.10.2011 |

Kohta pitäisi hakea pojalle hoitopaikkaa, poika olisi sen 9-10 kk kun aloittaisi hoidon. Askarruttaa vain mistä hakisi paikkaa? perhepäivähoitajalle? päiväkodista? kannattaako hakea kauempaa hoitopaikka, joka on hyväksi mainostettu, vai tästä läheltä, josta ei sen kummemmin tiedä mitään?

Missä teillä on lapset hoidossa? kuka ne vie ja hakee sinne? Mä olisin ajatellut että meillä isä veisi pojan hoitoon ku menee myöhemmin töihin ja minä hakisin ku aikasemmin pääsen hoidosta... mutta sitten pitäisi olla molemmissa autoissa istuimet,, ja meneekö turhan monimutkaiseksi...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pääsen aikaisemmin töistä :D :D

ap

Vierailija
2/6 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viemisiin. Tietysti molempiin autoihin istuimet, "kakkosautoon" kelpaa vähän halvempikin. Ja tietysti kannattaa tehdä niin, että myöhemmin menevä vie ja aiemmin töistä lähtevä hakee.

Meillä lapsi oli alusta asti päiväkodissa (pieni päiväkoti, yhteensä alle 30 lasta ekassa PK:ssa) ja oli melkein 1,5-vuotias kun aloitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on pahin ikä hoidon aloittamiselle, kun on vierastuskausi menossa ja kovasti kiinni vanhemmissa. Mutta jos tilanne on pakottava, niin noin pientä ei missään nimessä kannata viedä muualle kuin perhepäivähoitajalle. Tarvitsee mahd. kodinomaisen, rauhallisen ja saman pysyvän hoitopaikan. Päiväkoti ja ryhmis olisivat mielestäni katastrofi noin pienelle vauvalle! Mutta sanon vielä että jos vaan mitenkään mahdollista niin yrittäkää olla vielä muutama kuukausi kotona. Se olisi lapsen kannalta korvaamattoman tärkeää. Ja kyllä tiedän, kotihoidontuki on syvältä, sillä ei elä. Mutta minun tulee sääli pientä lasta, joka joutuu vieraan hoitoon pitkäksi päiväksi. Harkitkaa vielä.

Vierailija
4/6 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen syynäämään tarkasti hoitopaikan, kun on noin pienestä lapsesta kyse. Ettekö voi pitää isäkuukautta (6vkoa) tms. jotta lapsi ehtisi edes vähän vanhemmaksi?

Meillä lapsi aloitti hoidon 1-vuotiaana isovanhempien luona. Päiväkodin ilmoitus tuli niin viime tippaan (2 vkoa ennen hoidon aloitusta), ja aikataulut tms. olivat niin ikäviä, että peruin sitten päiväkotipaikan.

Kaikin tavoin kannattaa "säätää" niin, että hoitopäivät olisivat vauvalla mahdollisimman lyhyet. Eli, jos se tarkoittaa sitä, että kummassakin autossa on istuin, niin eipä ole kovin kova "homma".

Perhepäivähoito olisi varmasti pienelle parempi, mutta se on tuuripeliä, että minkälaisen hoitajan saa. Päiväkodissa on useampi hoitaja ryhmässä, joten toivottavasti edes yksi on sellainen, jonka kanssa tulee hyvin juttuun. Minusta jos päätyy päiväkotiin, niin kannattaa käydä kunnolla tutustumassa "meininkiin". Huhupuheisiin en luottaisi.

Meidän kaupungissa hoitopaikkaa pitää hakea 4kk aikaisemmin eli sinun lapsesi on vasta 5kk? Ei se kovin paljon isommalta oikeasti tunnu sitten 9kk-ikäsenä. Sydämeni olisi särkynyt jos olisi pitänyt vauva viedä hoitoon.

Vierailija
5/6 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen sitä mieltä, että 9-10kk on huono ikä aloittaa hoito, silloin kuin on yleensä "vierastusvaihe". Eli vaikka vauva nyt vaikuttaisi "reippaalta" (vai mitä nyt ½-vuotiaasta vielä tietää), niin saattaa olla paniikissa takertuva 9kk-ikäisenä.

Meillä minä olin ensin yhden kuukauden hoitovapaalla, sitten aloitin työt kesälomalla (1kk), jonka jälkeen mieheni oli 6 viikkoa isäkuukaudella. Näin vauvamme oli 1v1kk, kun hän aloitti hoidossa. Tässä ajassa kehitys on ollut merkittävä. Osaa nyt kävellä, ymmärtää puhetta paremmin, leikkii jo hiukan leluilla. Osaa syödä normaalia ruokaa, nukkuu vain yhdet päiväunet.

Vierailija
6/6 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin tuon toisen istuimen sitten voisi hankkia, jos se kerran on hyvä sijoitus!

Joo täällä ollaan vasta 5kk, ja se 4 kk aikaisemmin pitäisi hoitopaikkaa hakea. Tuo hoito mikä on kauempana olisi ryhmäperhepäivähoito (tai vastaava, näissä menee ihan sekaisin :)) jota tuttava kehui, ja tässä lähellä olevat on päiväkoteja...

tuon isäkuukauden olin ihan unohtanut, se pitää ottaa harkintaan, toukokuussa täällä tulisi 1v. täyteen. ja kesälomathan mulla toki on pitämättä, jos hyvin kävis nii ehkä siihen tosiaan ei jäis kuin ehkä 1 kk, sillä kotihoidon tuella. Mä olisin enemmän valmis sinnittelemään pikkurahalla, mutta tuo mies ei niinkään innostu asiasta...