Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kotitöitä teetätte koululaisilla?

07.11.2005 |

Meillä on kolme koululaista 11, 8 ja7-vuotiaat. Vanhimmalla on tehtävinä tiskikoneen tyhjennys lähes joka päivä, kompostiastian vienti tarvittaessa, alakerran imurointi ja vessan pesu kerran viikossa. Keskimmäinen vie roskat ja siivoaa kissanlaatikon ja nuorin viikkaa sukat ja alusvaatteet sekä jakaa pyykit jokaisen huoneeseen. Eikä tässä vielä kaikki! Lisäksi on viikottain vaihtuvat yläkertaviikko , jolloin pitää imuroida yläkerran aula ja siivota vessa ja keittiöviikko, johon kuuluu pöydän kattaminen ja syönnin jälkeen siivous sekä salaatin teko, perunoiden pesu, tms aputöitä. Ja tämän kaiken lisäksi he saavat vielä siivota omat huoneensa. Eli olen siis aikamoinen orjapiiskuri. Välillä olen vaihtanut vanhimman kanssa hommia (hän on itse ehdottanut) niin että hän tekee ruuan ja minä siivoan. Kertokaa muut miten teillä hommat hoituu.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotias vie roskat, kompostikipon ja keräyspaperit + imuroi oman osuutensa yleisistä tiloista sekä siivoaa yhden WC:n siivouspäivänä. Tarvittaessa poika on myös pieniä aikoja lastenvahtina ulkoleikeissä.

9-vuotias lievästi kehitysvammainen lapsi hakee postilaatikosta postit ja lehdet pyydettäessä, vie myös roskapusseja, osallistuu tiskikoneen tyhjentämiseen.

7-vuotias järjestelee kenkiä, kattaa pöytää ja osallistuu tiskikoneen tyhjentämiseen.

Kaikki siivoavat omat huoneensa tai ainakin osallistuvat siivoukseen ja vuodevaatteiden vaihtoon, sekä omien vaatteidensa huoltoon ja kaappeihin laittoon.

Vierailija
2/2 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinä et ole orjapiiskuri. Eihän noita taloustöitä opi tekemään, jos ei harjottele. Hyvä sää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla