olen perhetyöntekijä,haluatko kysäistä jotakin?
Kommentit (26)
olet huomannut,että ovat turhia/kiusantekoa?kuinka nopeasti huomaat sen,onko aihetta vai ei?
en osaa sanoa turhista ilmoituksista,perheen lastensuojelullinen tarve on selvitetty ennen meidän työn alkua,saadaan pyyntö työhön lastensuojelun sossulta ja työ on katsottu tarpeelliseksi.En ole ollut yhdessäkään perheessä jossa tarvetta ei olisi ollut,apu otetaan hyvin vastaan ja perheiltä tulee kiitosta.Koska emme ole ns.soiaalihuollonalaisia työntekijöitä kyttäysmeininkiä ei ole.Mitään ei tehdä salassa kaikesta neuvotellaan perheen kanssa yhdessä.
ap
sellaiset perhetyöntekijät oikeesti tekee jotka antaa sohvalta käsin "tukea" vanhemmille? Kirjaako ne käynteihin esim.kodin siisteyden tmv? Saako perhetyöntekijä olla pelokas kun tulee asiakkaan luo?
he ovat varmaan sosiaalipuolen työntekijöitä ja heidän toimenkuvaan ei välttämättä kuulu kodinhoidollinen apu (kunnissa on erittäin isoja eroja),sellainen työntekijä tekee havaintoja kodista,vanhemmista,lapsista,vuorovaukutuksesta,mahdollisesti auttaa lasku ym virastoasioiden hoitamisessa.
ap
muutaman kerran olen ollut pelokas,mutta silloin aloitimme parityöskentelyn työntekijöiden turvallisuuden turvaamiseksi,on tervettä tuntea pelkoa
ap
täytyy kunnioittaa perheitä ja heidän valintojaan,vaikkeivat ne aina omastamielestäni ole kovin järkeviä
ap
mut sh tienaa ainakin paremmin.
koska terkka saa toimia myös sairaanhoitajanakin.
on koulutuksesi? Pidätkö työstäsi ja kuinka kauan olet tehnyt työtäsi?
sijoituslapsia otetaan niin sanotussa rahan saanti mielessä? Hyvät rahathan niistä saa. 45 min oli ohjelma jossa lapset otettiin pois vanhemmilta koska talo niin huonossa kunnossa ja niillä rahoilla jotka saivat sijoituslasten hoitajat olisi jo kunnostettu se lapsiperheen talo.
uupunutta äitiä miten perunat kuoritaan eikä oikeasti auta missään käytännön hommissa?
olen työskennellyt nykyisessä toimessa vuoden ja pidän työstäni.Työnkuvaan kuuluu ns.kodinhoidollinen palvelu,lastenhoito,kotitöiden tekeminen perheen kanssa yhdessä,avustaminen,tukeminen,ohjaaminen ja keskustelu.
jatkoa..
käärin hihat ja ryhdyn hommiin eli aivan konkreettista apua perheille
ap
tuskin niillä rahoilla kuitenkaan rikkaaksi tulee,aina voi olla joku mätämuna joukosa niinkuin joka asiassa
ap
voisitko tulla tekemään meidän perheen työt vaikka noin kolmeksi kuukaudeksi. saataisiin sitten keskenämme viettää hieman vapaa-aikaa.
En osaa muotoilla tätä kysymystä nyt oikein, mutta olen itse perushoitaja ja ollut töissä terv.huollossa ja pienen pätkän sos.puolella.
Alan ihmisten asenne on asiakkaita, etenkin sos.puolella, että asikas on jotenkin .. ei lainkaan samanlainen "kykenevä " ihminen kuin he itse.
Asetelma on "ylhäältä alaspäin". Mitätöivä, vähättelevä, vaikka se sitten ei näykään, mutta selän takan kuuluu.
Huomaatko omassa toiminnassasi tai ajattelussasi samaa?
Oletko koskaan ollut perheessä, jonne sinut on ohjattu lastensuojelun kautta ja olet todennut, että käyntisi ovat aiheettomia, eli perhe ei tarvitse tukea; ei ole väkivaltaa, ei alkoholia, ei masennusta tms., vaan lapset ja koti hoidetaan ihan kuten kaikkialla muillakin ja että niin ilmoitus kuin päätös perhetyöstä ovat aiheettomia / tarpeettomia?
Oletko koskaan ollut perheessä, jossa sinun käyntisi koetaan tarpeettomaksi eli perhe kokee, että selviää ilman perhetyötäkin - ja olisit itse samaa mieltä?