Lähivanhemman oikeus?
Eikös se ole niin että lähivanhempi saa estää lasya menemästä etävanhemmalle, jos se on lapsen parhaaksi. Eli kun lapsi voi huonosti etävanhemmalla ja kotiin tullessa kertoo miten paha oli olla siellä toisen luona ja että se toinen huutaa ja antaa kovia tukkapöllyjä.
Kommentit (5)
Mut voiko oikeasti näin yrhdä? Eli eihän lähivanhemman ole pakko antaa lapsen mennä sille toiselle?? Eikö??
Yritin etsiä netistä asiaan liittyvää, muttei siellä missään ole tästä aiheesta.
ap
saat sakkoja sopimusrikkomuksesta. ja jos syytät ilman todisteita lapsen pahoinpitelystä, kunnianloukkaussyyte on myös mahdollinen.
että isä kurittaa häntä tukistamalla kovaa ja siitä ei jää näyttöä, pitää mun antaa lapsen mennä silti isälleen?!! Eihän siinä ole mitään järkeä!!
Missä on lapsen oikeus?!
Lapsi voi huonosti tullessaan isän luota kotiin.
Kyseessä jo 6v.
ap
Tilanteen päälläollessa poliisiin. Sinulla on oikeus vaatia valvottuja tapaamisia, mutta omin luvin et saa kieltäytyä luovuttamasta lasta etävanhemmalle sovittuina tapaamisaikoina.
Mutta miten voin tietää koska tilanne on päällä?
Eli siis soitto poliisille kun lapsi tulee kotiin ja kertoo isän kurittaneen, niinkö?
Tuo tieto oli myös tarpeellinen, että en siis voi itse olla antamatta lasta isälleen. Sitä lähinnä hainkin tietooni, että voinko olla antamatta itse omalla päätöksellä.
Kiitos vastanneille. Maanantaina yhteys lastenvalvojalle.
ap