Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä minusta on tullut?

Vierailija
21.10.2011 |

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä jo 15 vuotta. Vielä voi sanoa, että olen ollut suurimman osan siitä ajasta onnellinen. Viitisen vuotta sitten alkoi kuitenkin alamäki. Toisen lapsen syntymän jälkeen oma vastuuosuuteni kaikesta alkoi kasvaa. Aloin jäämään yksin kaiken kanssa ja vaikka kuinka asiasta puhuimme mikään ei muuttunut. Aloimme etääntymään toisistamme. Kävimme samat keskustelut aina uudestaan ja uudestaan tietyin väliajoin ja mietimme mitä kumpikin voisi tehdä asioiden parantamiseksi. Yritin ja mielestäni onnistuinkin aina tekemään oman osuuteni, mutta mies palasi aina samaan muutaman viikon jälkeen.

Vuosi sitten minulle riitti. Sanoin, että olen nyt yrittänyt kaikkeni. Minulla ei ole enää mitään annettavaa. Kerroin haluavani asumuseron, en enää pysty edes odottamaan tai uskomaan muutokseen. en enää useamman vuoden pettymysten jälkeen.

Ensimmäistä kertaa mies taisi oikeasti ymmärtää, että olen tosissani. Hän oikeasti teki muutoksia ja oikeastaan hän on ollut viimeisen vuoden ajan täydellinen aviomies ja isä. Tiedän, että minua rakastetaan. Minua huomioidaan. Hän järjestää minulle omaa aikaa, hieroo hartioitani, hoitaa oman osansa kotitöistä ja joskus enemmänkin. Huomaan, että hän tosissaan haluaa olla hyvä minulle.

Mutta minäpä olen turta. Tunnen itseni tyhjäksi. Parisuhteemme on minulle se ja sama. Haaveilen toisista miehistä. Tuntuu, että voisin tuosta noin vain pettää, jos itseni sellaiseen tilanteeseen järjestäisin. Enkä usko, että edes tuntisin pahemmin syyllisyyttä. Tuskin tuntisin mitään. Olen pyöritellyt mielessäni sitä, että menisin terapiaan. Taidan vain olla niin kyyninen etten usko siitäkään olevan mitään apua.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisin. kyllä se siitä.

Vierailija
2/5 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on normaali reaktio, kun itse kokee antaneensa kaikkensa, eräänlainen parisuhteen burn out. Monilla se johtaa eroon, mutta kuten burn outistakin, tuostakin voi selvitä. Mene ihmeessä terapiaan ja menkää yhdessä terapiaan. Se voi todella auttaa.

Tsemppiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä vielä läheisyyttä/seksiä miehesi kanssa? Haaveiletko muista miehistä rakastuaksesi tai aloittaaksesi pitemmän suhteen vai mietitkö pettämistä vain seksin vuoksi?

Saattaisi olla ihan hyvä käydä jossain juttelemassa, sillä monesti ongelmat eivät johdu suhteesta vaan itselleen pitäisi ottaa sellaista aikaa, että saisi aktiivisesti tuuletettua ne puuduttavat asiat ulos. Onko sinulla vielä unelmia?

Vierailija
4/5 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani haluttu ja rakastettu. En tiedä mikä minua vaivaa. Ehkä mietin pettämistä siksi, koska haluaisin tuntea jotain. En oikein tiedä osaanko unelmoida mistään.

Olen miettinyt sitä, että jos tämä muutos miehessä olisi tapahtunut aikaisemmin niin olisin luultavasti ollut onneni kukkuloilla. Ehkä vedin itseni piippuun sillä kaikella yrittämisellä. Ehkä pilasin meidät ja itseni sillä että odotin liian kauan.

Olen ollut tämän viimeisenkin vuoden hyvä vaimo. Tai no, muiden silmissä. Oikeastihan se on vain kulissia, koska siihen joudun itseni pakottamaan.

Vierailija
5/5 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahaa oloasi miehen niskaan. Nyt vasta huomasit, että se johtuukin sinusta.

Alku ongelman ratkeamiseen on sen tunnustaminen ja tunnistaminen. Käy nyt sen kimppuun.

Mieti eroa seuraavan kerran sitten, kun sulla on hyvä olla itsesi kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi