Nirppanokkakaveri häihin?
Olen menossa naimisiin ja mietimme kutsulistaa. Emme halua pitää kovin isoja häitä, vaan kutsua vain lähimmät ystävät ja perheenjäsenet. Nyt yksi ystäväni kuitenkin on minulle kysymysmerkki. Meillä on neljän naisen porukka joka on tuntenut toisensa jo ala-asteelta lähtien. Nykyään tapaamme harvemmin, mutta silti on itsestäänselvyys että kutsumme aina toisemme juhliin, joskus käymme nelistään ulkona syömässä yms.
Yksi näistä naisista ei kuitenkaan enää ole minulle kovinkaan läheinen, enkä koskaan tapaa häntä ilman että muut ovat mukana. Tuntuu ettei meillä ole mitään yhteistä ja kun hän taannoin tapasi tulevan mieheni ekaa kertaa hän näytti selvästi ettei pidä miestäni tarpeeksi "hienona", pyörytteli silmiään kun mieheni kertoi työstään (tavallinen duunari) yms. Miehelleni tilanne oli aika ikävä, sillä häntä muutenkin jännitti tavata monia uusia ihmisiä samaan aikaan. Mutta "ystäväni" käytös hävetti minua kovasti ja minulle tuli tästä paha mieli. Nyt mietin voinko jättää kutsumatta häntä häihin, en halua että hän pilaa tunnelmaa ilmeillään ja huokailuillaan. Tosin on selvää että jos en häntä kutsu niin se on koko ystävyyden loppu ja tulevaisuudessa nämä neljän kaverin tapaamiset (jotka ovat muuten olleet tosi kivoja) jäävät kokonaan pois.
Kommentit (6)
Jos kuitenkin pidät häntä yhä edelleen ystävänä, niinkuin tekstissäsi kirjoitat niin kutsuisin ehdottomasti. Jospa hän ei sattuisikaan pääsemään juhliin? :D
Ja jos tuleekin, niin keksityt nauttimaan juhlistanne, etkä kiinnitä huomiota hänen nyrpistelyihinsä (jos niitä edes tulee). Ja jos hän kuitenkin käyttäytyy juhlissanne miestäsi halveksuen/huokaillen/nyrpistellen niin katkaisisin välit häiden jälkeen.
Ei hänen sinun miehestäsi tarvitse tykätäkään, hän on SINUN ystäväsi.
Eiköhän hän jo häihinne tullessaan tiedä, että miehesi on duunari... ja kuten joku tuossa jo totesikin, et sinä häissäsi ehdi hänen ilmeitään vahtia.
Veikkaan, että tuollainen käytös kumpuaa hänen omista ongelmistaan. Ehkä on kade jollakin tasolla? Ei kukaan järkevä ihminen tuolla lailla reagoi jonkun vähäiseen koulutukseen!
Olen menossa naimisiin ja mietimme kutsulistaa. Emme halua pitää kovin isoja häitä, vaan kutsua vain lähimmät ystävät ja perheenjäsenet. Nyt yksi ystäväni kuitenkin on minulle kysymysmerkki. Meillä on neljän naisen porukka joka on tuntenut toisensa jo ala-asteelta lähtien. Nykyään tapaamme harvemmin, mutta silti on itsestäänselvyys että kutsumme aina toisemme juhliin, joskus käymme nelistään ulkona syömässä yms.
Yksi näistä naisista ei kuitenkaan enää ole minulle kovinkaan läheinen, enkä koskaan tapaa häntä ilman että muut ovat mukana. Tuntuu ettei meillä ole mitään yhteistä ja kun hän taannoin tapasi tulevan mieheni ekaa kertaa hän näytti selvästi ettei pidä miestäni tarpeeksi "hienona", pyörytteli silmiään kun mieheni kertoi työstään (tavallinen duunari) yms. Miehelleni tilanne oli aika ikävä, sillä häntä muutenkin jännitti tavata monia uusia ihmisiä samaan aikaan. Mutta "ystäväni" käytös hävetti minua kovasti ja minulle tuli tästä paha mieli. Nyt mietin voinko jättää kutsumatta häntä häihin, en halua että hän pilaa tunnelmaa ilmeillään ja huokailuillaan. Tosin on selvää että jos en häntä kutsu niin se on koko ystävyyden loppu ja tulevaisuudessa nämä neljän kaverin tapaamiset (jotka ovat muuten olleet tosi kivoja) jäävät kokonaan pois.
Jos tää nyt on kuitenkin totta koko juttu, niin voit toki olla kutsumatta mutta varaudu siihen että ystäväporukkasi hajoaa ja joudut vielä varmasti selvittämään asiaa. Jos juttu vaivaa, ottaisin ihan reippaasti asian puheeksi tämän ystävän kanssa.
Onhan kyse yhteisistä juhlistanne, vieläpä ehkä merkittävimmistä. Oletko jutellut siipan kanssa asiasta, mitä hän tuumaa?
Jos kyseinen henkilö ei ole mitään muuta tehnyt kuin pyöritellyt silmiään (siis ei ole esim. hyökännyt verbaalisesti miehesi kimppuun tai muuten julkisesti käyttäytynyt aggressiivisesti/halveksuen) niin totta kai kutsut hänet muun porukan mukana, jos vaihtoehto on, että porukka muuten kriisiytyy ja hajoaa. Mielipiteet on sallittuja, ja tuo nyrpistely on vielä vähäisestä päästä. Järki käteen, AP.
Meillä oli sellainen tilanne, että ystäväni mies oli kysynyt minulta seurustelumme alkuaikoina, miksi hengaan mieheni kaltaisen pellen kanssa, kun voisin saada paljon paremmankin (se ei selvinnyt, miksi mieheni oli kyseisen henkilön mielestä "pelle"). Loukkaannuin tuolloin kommentista, mutta tämä ei estänyt meitä kutsumasta kyseistä henkilöä häihimme, ja hän käyttäytyi siellä täysin sivistyneesti. Taisin murjaista kättelyjonossa jonkun vitsin asiasta, tyyliin "tervetuloa pellepariskunnan häihin". :)
Jos ystävän ja miehen välillä olisi ollut avoin riita tms., silloin todennäköisesti jättäisin ko. henkilön kutsumatta.
Voin vakuuttaa, että hääpäivänä et ehdi tarkkailla kaverisi silmienpyörittelyä. Mielestäni on ihan turhaa rikkoa vanhan porukan välit tällä tavalla. On ihan normaalia, että useamman henkilön porukassa kaikki eivät ole sydänystäviä keskenään.