Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu - Muita jotka sitä vihaavat?

Vierailija
19.10.2011 |

Ahdistus tulee, kun lapset ottaa joulun jo esille. Vihaan joulupyhiä, lahjoja, koristeita ja kaikkea muuta mitä siihen kolmen päivän helvettiin kuuluu. Mies rakastaa sitä ja lapset. Minä vain kärsin hiljaa sisälläni ja yritän esittää, että minullakin on kivaa. Sisimmässäni silti oksennan.

Oisko jollakin toisella joulun inhoajalla vinkkejä kuinka tästä selviäisi taas hengissä ilman oksenteluja?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seutuvilla, ihan kuin paha olo oksutaudissa.

Ja kaikki lapsuudenkin kokemukset on olleet hyviä, perheen piirissä, äitimme loi oikein kodinhengettärenä joulun viimeisen päälle. Mutta itse olen kaukana kodinhengettärestä. Minua vaivaa ne vaatimukset, jotka jouluna kasautuvat niskaani.

En ole kokkaaja tyyppiä, ostan aina kaupasta jotain helppoa muutenkin ja lisäksi en ikinä ole pitänyt laatikoista, eläisin itse yksin vain leivällä. Ja alkaa vanne kiristää päätä, kun pitää miettiä, mitä kaikkea joulupöytään kuuluisi.

Inhoan siivoamista ja tosiaan tuo kuusenneulasten vyöry kämppään alkaa jomottaa ikävästi päässä. Kaikenlaisten pienten koristeiden sekamelska etoo, inhoan nyppimistä ja koristeluja. Olen suurten linjojen ihminen, kotini on askeettisen kaunis, nypertelyjutut ei ole mulle ja punainen väri on ruma.

Lisäksi mulla ei ole autoa, ja saan käydä monta eri reissua siellä kaupungin kauppojen ruuhkassa, sillä kaikkea ei saa käsissään kannettua kerrallakaan. Taas kohta pitäisi lähteä kauppakierrokselle, mutta kuka täällä sillä välin siivoisi.

Ja sitten inhoan sitä joulujuhlan piilossa oleva uskonnollista viestintää. Olen ateisti.

Mutta taivun ja taivun, kärsin vastuuntuntoisesti, koska minulla on perhettä ja heille joulu on tärkeä. Kukaan vaan ei ajattele minua.

Vierailija
2/13 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan näppyjä kun edes ajattelen joulua. Jos minä saisin päättää, se skipattaisiin tässä perheessä mutta valitettavasti mies ja lapset ovat eri mieltä.

Eipä oikeastaan ole mitään vinkkejä. Sitä vain yrittää selvitä pari kuukautta toivoen, että joulu olisi pian ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisella heillä jouluun tms juhliin liittyy huonoja muistoja, tai perhetilanne muuten on niin kamala, että perheen nämä juhlat joita yleensä perhepiirissä iloisina vietetään tuovat nuo ikävät olot esille.

Vierailija
4/13 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisella heillä jouluun tms juhliin liittyy huonoja muistoja, tai perhetilanne muuten on niin kamala, että perheen nämä juhlat joita yleensä perhepiirissä iloisina vietetään tuovat nuo ikävät olot esille.

Mutta en kysynytkään tätä :D Itselläni on tosin ihan kivoja muistoja, mutta se on minusta vain typerää rahanhaaskua koko joulu.

Sinä joka vastasit ekana, onko muut tietoisia sinun jouluangstistasi?

_ap_

Vierailija
5/13 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme joulun ulkomailla.

Vierailija
6/13 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja konkreettisemmin: mikä koristeissa inhottaa? Itse olen tosi nirso niiden suhteen, mutta silti olen löytänyt mieluisia.

Vierailija
7/13 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kysynytkään tätä :D Itselläni on tosin ihan kivoja muistoja, mutta se on minusta vain typerää rahanhaaskua koko joulu.

Sinä joka vastasit ekana, onko muut tietoisia sinun jouluangstistasi?

_ap_

Ovat kyllä. Valitettavasti muut kuuluvat siihen kastiin, jotka ovat jo nyt virittäytyneet joulutunnelmaan (kuuntelevat joululauluja ja ovat jopa ripustaneet koristeitakin), joten saan aina kommenttia että olen tylsä ja minun pitäisi nauttia joulusta, sehän on kivaa aikaa.

Joo o, tosi kivaa todellakin. Kaupat pursuavat silmiäsärkevän kirkkaita koristeita, kaiuttimista raikaa ylipirteät joululaulut ja ihmiset säntäilevät kaupoissa tappelemassa siitä viimeisetä lahjarullanarusta ihan kuin elämä olisi siitä kiinni. Lähikauppa pääsee taas kunniaaan jouluun asti, selviän ainakin ilman hitonmoisia ruuhkia.

Posti tunkee postilaatikkoon lelukuvastoja, jotka saavat muksut sekaisin ja päivät täyttyvät lahjatoiveista (meillä niitä ostetaan aika kohtuudella, tyyliin viisi lahjaa per muksu).

Ei minulla mitään huono kokemuksia jouluista ole tms. Minä en vain pidä siitä. Jos olisi enemmän rahaa niin varmaan lähtisin jouluksi maahan, jossa sitä ei vietetä.

Vierailija
8/13 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja konkreettisemmin: mikä koristeissa inhottaa? Itse olen tosi nirso niiden suhteen, mutta silti olen löytänyt mieluisia.

Typerää vouhotusta kolmen päivän takia. 3 päivän takia aletaan laittamaan kamalalla hässäkällä erikoisia ruokia, joutuu ostamaan lahjoja, käymään jouluostoksilla lapsille siellä kamalassa tungoksessa.. sitten on pakko mennä sukuloimaan kun mies tahtoo tai muuten sukulaiset änkeää meille.Ihan koko jouluhomma ei ole minua varten.

Järjetöntä minusta alkaa vääntämään puuta sisälle muutaman päivän takia, kun se sitten varistelee ja saa lisää siivottavaa siitä. Miehelle kun ei kelpaa muovipuska.

En ikinä ole tykännyt joulusta, se on ahdistavaa hössötystä. Jos itse saisin valita, niin jättäisin perheeni juhlimaan keskenänsä ja menisin itse jonnekin mökkiin istumaan pyhien ajaksi.

Toiset tykkää joulusta, toiset taas vihaa sitä.

_ap_

Vierailija
9/13 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en hirveästi hässäköi joulun takia. Lahjat hommataan, mutta minusta on kiva antaa lahjoja rakkaille ihmisille (annamme vain lapsuudenperheidemme jäsenille sekä lapsen kummeilla).

Kuusta meillä ei ole, vaan yleensä joku ruukkuhavu (tuija tms) johon laitetaan valot ja pari palloa. Ylipäänsä joulukoristeita on meillä vähän, joulupalloja, kynttilöitä ja valkoisia kukkia lähinnä. Lapsen huoneessa sitten enemmän.

Emme laita perinteisiä jouluruokia (paitsi riisipuuroa, pipareita ja joulutorttuja), kun niitä syödään aina minun vanhemmillani. Kotona on vaan jotain muita mieluisia ruokia.

Meidän joulu on siis monessa suhteessa muokattu kauemmas perinteisestä. Jospa sinäkin pystyisit tekemään edes jotain muokkauksia vähentääksesi jouluinhoasi? Jos kuusi on miehelle tärkeä, niin voisiko koko kuusihomman nakittaa hänelle, siivouksineen päivineen? Voisiko osan jouluruuista ostaa valmiina, ei välttämättä kaupan eineshyllystä vaan vaikka työpaikkaruokalasta tai ammattikoululta (niistä saa usein hyviä)? Ja edelleen, En tarkoita ettetkö saisi inhota joulua, mutta ajattelin vaan että jos sitä sinun "hyi olkoon, oispa tää jo ohi"-oloa saisi edes vähän vähennettyä niin että olisi edes vähän vähemmän ikävää.

Typerää vouhotusta kolmen päivän takia. 3 päivän takia aletaan laittamaan kamalalla hässäkällä erikoisia ruokia, joutuu ostamaan lahjoja, käymään jouluostoksilla lapsille siellä kamalassa tungoksessa.. sitten on pakko mennä sukuloimaan kun mies tahtoo tai muuten sukulaiset änkeää meille.Ihan koko jouluhomma ei ole minua varten.

Järjetöntä minusta alkaa vääntämään puuta sisälle muutaman päivän takia, kun se sitten varistelee ja saa lisää siivottavaa siitä. Miehelle kun ei kelpaa muovipuska.

En ikinä ole tykännyt joulusta, se on ahdistavaa hössötystä. Jos itse saisin valita, niin jättäisin perheeni juhlimaan keskenänsä ja menisin itse jonnekin mökkiin istumaan pyhien ajaksi.

Toiset tykkää joulusta, toiset taas vihaa sitä.

_ap_

Vierailija
10/13 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en hirveästi hässäköi joulun takia. Lahjat hommataan, mutta minusta on kiva antaa lahjoja rakkaille ihmisille (annamme vain lapsuudenperheidemme jäsenille sekä lapsen kummeilla).

Kuusta meillä ei ole, vaan yleensä joku ruukkuhavu (tuija tms) johon laitetaan valot ja pari palloa. Ylipäänsä joulukoristeita on meillä vähän, joulupalloja, kynttilöitä ja valkoisia kukkia lähinnä. Lapsen huoneessa sitten enemmän.

Emme laita perinteisiä jouluruokia (paitsi riisipuuroa, pipareita ja joulutorttuja), kun niitä syödään aina minun vanhemmillani. Kotona on vaan jotain muita mieluisia ruokia.

Meidän joulu on siis monessa suhteessa muokattu kauemmas perinteisestä. Jospa sinäkin pystyisit tekemään edes jotain muokkauksia vähentääksesi jouluinhoasi? Jos kuusi on miehelle tärkeä, niin voisiko koko kuusihomman nakittaa hänelle, siivouksineen päivineen? Voisiko osan jouluruuista ostaa valmiina, ei välttämättä kaupan eineshyllystä vaan vaikka työpaikkaruokalasta tai ammattikoululta (niistä saa usein hyviä)? Ja edelleen, En tarkoita ettetkö saisi inhota joulua, mutta ajattelin vaan että jos sitä sinun "hyi olkoon, oispa tää jo ohi"-oloa saisi edes vähän vähennettyä niin että olisi edes vähän vähemmän ikävää.

Mies haluaa koko perinteisen hässäkän, kun olen yrittänyt saada sitä mielekkäämmäksi myös itselleni. Ahdistus on siis seuranani, mutta sillä on kai mentävä kun muut nauttii siitä niin paljon. Tosin saan aina moitetta, kun en ole

Iiiih ihanaa,joulua, jee - fiiliksellä mukana.

_ap_

Vierailija
11/13 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttia vapaapäivistä ja yhteisistä hetkistä perheen kanssa? Ja kokata hyvää ruokaa. Lahjojen antaminen on mukavaa.

Vierailija
12/13 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulua, mutta en varsinaisesti pidäkään siitä. Haluan lukkiutua omaan mökkiin oman perheen kanssa ja välttää vierailuja puolin ja toisin.. Meille ei myöskään hommata pukkia eikä muutenkaan tehdä mitään tavallisesta poikkeavaa. Mies haluaa perinteisiä jouluruokia, joten kinkku, laatikot ja rosolli on pöydässä. Itselle olis aivan sama vaikka syötäis ihan tavallisia ruokia.. Kuusi on koristeltu kun lapset tykkää siitä.

Vierailija
13/13 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun näette läheistenne olevan onnellisia? Minun on kamalan vaikea ymmärtää ihmisiä, joille mikä tahansa asia on noin ehdottoman kamala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi