Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholittomuus-ongelma

Vierailija
18.10.2011 |

Mikähän siinä on, että joitakin niin maan perusteellisesti ärsyttää se, kun toinen ei juo alkoholia (tai juo vaikka vain sen yhden lasin eikä enempi kiinnosta)?

Siitä sitten nostetaan haloo. Asiaan palataan kerta toisen jälkeen. Vaikka ihminen on kieltäynyt, niin tuputetaan uudestaan ja uudestaan. Ja mitä enemmän kyseinen henkilö itse humaltuu (mikä on usein väistämätöntä), sitä suuremmaksi asian merkitys hänelle nousee. Juomaton ihminen on tiukkapipo ilonpilaaja, jonka pitäisi hei vähän relata ja vaihtaa vapaalle. Vaikka juomaton itse ei ole muiden juomista (suurtakaan määrää) ikinä kuittaillut, tai surkutellut omaa juomattomuuttaan (esim. "pitää olla kuskina"), niin silti siitä jaksetaan meuhkata.

Lopulta jankutus johtaa siihen, ettei kenelläkään seurueesta ole enää kovin mukavaa, koska yksi (se suuriäänisin jankkaaja, jolla juomattomuus on suuri huoli ja ongelma) ihminen jauhaa yksin suureen ääneen koko ajan tätä yhtä asiaa. Mistään muusta ei voi keskustella ja juomaton ihminen ahdistetaan nurkkaan niin, että vaihtoehdot ovat joko pakeneminen paikalta tai vastahyökkäys.

Niin, ja yleensä nämä ovat aina niitä samoja jankkaajia, jotka kerta toisensa jälkeen jatkavat samaa rataa. Ja sitten ihmettelevät, kun tietyt vieraat eivät heillä viihdy.

Tai illanistujaisvierailulle tulleessaan odottavat aina alkoholitarjoilua oletusarvona ja hämmästyvät jos tarjolla onkin pelkkää kahvia ja pullaa...

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin kutsuilla on tapana kysyä vierailta, mitä saisi olla juotavaa. On siis tarjolla sekä alkoholia että alkoholittomia juomia. Jokainen ottaa haluamaansa eikä valintaa tarvitse perustella. Samoin baarissa/ravintolassa jokainen tilaa sitä, mikä sattuu maistumaan. Alkoholittomasta valinnasta ei kukaan tee numeroa.

Asun Keski-Euroopassa.

Se on aika pitkälle englantilainen, irlantilainen ja pohjoismainen ilmiö... muut ottaa vähän ja loput ryyppää.

Vierailija
22/23 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin kutsuilla on tapana kysyä vierailta, mitä saisi olla juotavaa. On siis tarjolla sekä alkoholia että alkoholittomia juomia. Jokainen ottaa haluamaansa eikä valintaa tarvitse perustella. Samoin baarissa/ravintolassa jokainen tilaa sitä, mikä sattuu maistumaan. Alkoholittomasta valinnasta ei kukaan tee numeroa. Asun Keski-Euroopassa.

Se on aika pitkälle englantilainen, irlantilainen ja pohjoismainen ilmiö... muut ottaa vähän ja loput ryyppää.

eli känniin tullaan täälläkin, jos tarpeeksi juodaan :) Mutta ei sitä meriittinä pidetä ja koko suhtautuminen viinaan on niin erilainen. Oluen tai viinilasin voi juoda vaikka työporukan kanssa lounaalla tai lastenvaunujen kanssa voi mennä terassille, tilata juomansa eikä kukaan katso kieroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki tutut sen jo tietää, eikä mulle mitään tuputeta, joskus joka vieraampi saattaa hämmästellä, mutta siihen se jää.

Mä ymmärrän kyllä niitä jotka alkoholia haluavat. Ei mulla ole mitään sitä vastaan että jos istutaan meillä, niin muut juo. Mitään humalaisten örvellystä en tykkään katsoa, mutta en mä pahemmin kapakoissa käy ja meillä vieraat osaa ottaa niin että örvellykseksi ei mene.

Ei tulis mieleenkään pyytää illanistujaisiin viikonloppuna ja tarjota sitten pelkään kahvia ja pullaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi