Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset pilkkaa aivan avoimesti meidän asuntoa

Vierailija
18.10.2011 |

ja meille tämä on unelmien täyttymys. Meillä on yli 100 vuotta vanha hellahuone, joka on laajennettu ala- ja yläkertaan. Eli kolme kerrosta ja 75m2.

Meitä asuu tässä siis minä ja lapseni.

Esim keskikerroksessa on takka ja avokeittiö / olkkari. Kaverin mies nauroi ääneen kun kävi ja totesi heidän keittiönsä olevan saman kokoinen. Heidän talo on 150-180m2.

Tämän asunnon hinnalla olisimme kyllä saaneet omakotitalonkin naapurikunnasta, mutta kun emme halunneet. Sijainti on tärkeä ja tämä on kuin maaseudulla asuisi (pihassa syrenit, pihasauna + oma, polttopuut haetaan pihavajasta jne)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin asukoon niinkuin tykkää.

Vierailija
2/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

just mun makuuni. Älä välitä toisten sanoista, minusta tosi ystävä ei sano loukkaavia asioita vaikka sanoisikin mielipiteensä suoraan. Makuja on monia eikä niistä pidä kiistelemän. Nauttikaa te omasta kodista. Mä tulisin mielelläni ihastelemaan : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä muiden mielipiteistä, jos olette itse tyytyväisiä.

Vierailija
4/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin asukoon niinkuin tykkää.

Ja meitä on tosiaan kaksi ja tytär on 12v. joten enää vauvan kanssa rappurissa kulkemista.

En näe mitään järkeä hommata isoa taloa. ap

Vierailija
5/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvän kokoinen kahdelle ihmiselle! ää huoneita kuin 100-neliöiseen taloonkaan.

Vierailija
6/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus vaikka ihan siitäkin, että te kehtaatte tehdä omannäköisenne ratkaisut? Että olette sen verran hyväitsetuntoisia ihmisiä? Kuulostaa ihanalta minustakin. Heitä pihalle seuraavan kerran tuommoiset mölisijät. :D Te tykkäätte, se riittää!

Vierailija
7/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se huomauttelija on varmaan itse korviaan myöten veloissa, väsyksissä ison talonsa kanssa tai muuten vaan tyytymätön omaan elämäänsä.

Ihmiset on kyllä nykyään tyhmiä tuossa, että olettaa kaikkien haluavan samanlaisia asioita.

Kateus vaikka ihan siitäkin, että te kehtaatte tehdä omannäköisenne ratkaisut? Että olette sen verran hyväitsetuntoisia ihmisiä? Kuulostaa ihanalta minustakin. Heitä pihalle seuraavan kerran tuommoiset mölisijät. :D Te tykkäätte, se riittää!

Vierailija
8/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen kuullut moneltakin, että talomme on liian iso. Ja liikaa ikkunoita :D 5m korkeat olohuoneen ikkunat on kuulemma hankalia pestä :)

Vierailija
9/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset pilkkaa - onko siis ihan jokaisella teillä vierailevalla jotain ikävää kommenttia asunnostanne, vai onko sulla vain yksi idari kaverina?

Älä jaksa välittää moisista, pääasia, että ihminen itse viihtyy siellä missä asuu!

Vierailija
10/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko valkoiset puuportaat ja -kaiteet? Lankkulattiat, räsymatot?

Mä voisin tulla teille iltateelle koska vain.

Ja hei, teille sopisi kissa, ei koira.

Vierailija
11/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on varmasti ihana asunto! Ollaan itse tehty samantapainen ratkaisu, että jäätiin lasten kanssa kaupunkiin lähelle palveluita ja meillä on vaan yksi ikivanha auto. Nyt moni kaveriperhe rakentaa talojaan ympäristökuntiin, ottavat isoja lainoja ja kaksi autoa on oltava, että pääsee sitten sieltä maalta töihin ja harrastuksiin...

Veikkaan myös, että pilkkaajat ovat kateellisia. Kyllä mekin on jouduttu hieman selittelemään, että miksi eletään näin :)

Vierailija
12/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaa missä asutte, ite olen samanlaisessa asunut ja ei ollut mun juttu, kaipaan avaruutta, eli 1krs tai korkeintaan max 2, mulle toi 3 kerroksen torni oli tympee asumismuoto, koko ajan portaissa ramppaamista ja se avaruuden tunne puuttui. Enkä kaipaa mitään 200m2 lukaalia, 120-140 ihan jees.

Vierailija
13/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsu enää kaverin miestä kylää. Meilläkin kaverin mies kommentoin meidän juuri ostamaa koti sellaiseksi monien mahdollisuuksien asunnoksi. Emme ole häntä sen koommin kutsuneet, ei mitään käytöstapoja. Tapaan kaveriani aina kahdestaan. Me emme todellakaan olisi vahtaneet kotiamme heidän asuntoonsa!

Vierailija
14/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikäs siinä sitten. Kolme kerrosta on kyllä epäkäytännöllinen.

Vierailija
15/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen itsekin joutunut tuollaisen kohtelun uhriksi. :) Minulla on mukava oma koti ja eräs kaveri välillä arvostelee ja neuvoo sisustusasioissa.

Tämä on helppo kuitenkin pistää toisesta korvasta ulos sillä meidän koti on Kalastajan vaimo -tyylinen ja kaverin koti muistuttaa enemmän Pulmusten kotia. :D H

än varmaan pitää sitä käytännöllisempänä ja viihtyisämpänä.. Meidän pitää vain kestää se, että joidenkin on pakko tuoda nämä ajatukset julki.

Vierailija
16/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jakaa mielipiteitä. Siitä joko tykkää kauheasti tai ei yhtään. Mun veljellä perheineen on samantyyppinen. Minusta se on hauska, mutta hirvittävän epäkäytännöllinen ja siinä on väärät mittasuhteet joka huoneessa.

Nauti sinä, se on sun koti.

Vierailija
17/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aikoinaan just eronnut ja muutin yksiöön. Olin tehnyt siitä mielestäni kuitenkin ihan nätin ja viihtyisän ja kutsuin kavereitani tupareihin. Yksi pariskunta naureskeli että "meidän sänkykin on isompi kun tää kämppä" ja eräs mies sanoi, ettei koskaan voisi asua niin ahtaasti. Tuli vähän paha mieli, kellään ns. ystävälläni ei ollut hyvää sanottavaa asunnostani. Ihmiset ovat joskus aika törkeitä.

Vierailija
18/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kotia on myös moni arvostellut avoimesti mutta toisesta syystä, se on kuulemma liian iso meille. Yksi ystävä meni ensimmäistä kertaa talomme yläkertaan ja alkoi pajattamaan minulle miten pelkästään yläkerta riittäisi meidän asunnoksemme ja että kotimme on aivan ylimitoitettu. Oikein tympii jo kutsua ihmisiä kylään kun aina alkaa se taivastelu hukkaneliöistä ja turhasta tilasta. Minä haluan asua näin ja piste.

Vierailija
19/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jollain on otsaa haukkua toisen asuntoa. Mekin asuimme monta vuotta kolmessa kerroksessa vanhassa puutalossa. Se oli oikein hyvä asumismuoto, yläkerrassa sai nukkua rauhassa vaikka alkerta olisi ollut täynnä vieraita. Esikoisemme syntyi siellä asumisen aikana, tosi nopsasti oppi likkumaan lähdettyään kulkemaan portaissa. Helposti huomasi tuttujen lapssista eron, kuka ei ollut portiata kiivennyt. Paljon kömpelömpää menoa.

Vierailija
20/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on hellahuone?