Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Penikkatauti?

Vierailija
18.10.2011 |

Argh, kävin juoksulenkillä ja etusääreen alkoi sattua inhottavasti. Polvet ja selkä on vaivaillut, mutta tätä ei ole vielä lomalle kohdalle osunut. Kertokaapas kokeneemmat vinkkejä, miten siitä pääsisi mahdollisimman tehokkaasti eroon ilman pitkiä lenkkitaukoja.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kukaan tällä palstalla lenkkeile, vai onko vaan niin että olette säästyneet rasitusvammoilta?

Vierailija
2/10 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millään eroon. Välillä todella pitkiä taukoja, mutta se iskee aina uudestaan, vaikka kuinka varovasti aloittelisin ja on hyvät lenkkarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tota en olis halunnut kuulla :( Löytyisikö onnellisempia tarinoita? Oon jo googlannut venytyksiä ja kylmähoito-ohjeita.

Vierailija
4/10 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska aloitit lenkit ja kuinka pitkiä ne on, ja miten aloitit?

Vierailija
5/10 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa googlettaa. Jos syy on vain liika harjoittelu niin sitten on helppo vähentää harjoittelua. Mutta jos saat herkästi penikkataudin niin se on ja pysyy. Mulla penikat kipeytyy jos on paljon ollut liikuntaa jaloilla, hyppyjä (esim. aerobic) tai juoksua. Myös iskunvaimennuksen puuttuminen kipeyttää penikoita.

Vierailija
6/10 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän tai vähemmän aktiivisesti kuitenkin enemmän sunnuntailenkkeilytyyliin. Välillä on ollut muutamien kuukausien taukoja omien ja perheen sairastelujen takia.

Nyt olen vähän tsempannut syyskuun alkupuolelta ja koittanut päästä 3 kertaa viikossa lenkille, yhteensä n. 20-30km viikossa. Veikkaan, että olen kasvattanut määriä turhan nopeasti ja tässä nyt rangaistus :(

Aiemmin mun arka paikka on ollet polvet, mutta kiitos oikeiden venyttelyjen avulla ne eivät ole vaivanneet aikoihin.

Hermo menee, jos taas tulee pitkä tauko juuri kun juoksu on alkanut kulkea!!!

koska aloitit lenkit ja kuinka pitkiä ne on, ja miten aloitit?

Vierailija
7/10 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun myöhemmin aloitat, aloita todella paljon maltillisemmin...

Vierailija
8/10 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...anna jaloille taukoa, käy vaikka spinnigissä. Tee puolen tunnin lenkkejä niin ei joudu tassut niin koville.:)

Vierailija
9/10 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oon pari viime lenkkiä juossut uusilla kengillä. Tai siis sellaisilla, jotka on jääneet tosi vähälle käytölle, kun oon käyttänyt vaan mun Asicseja, jotka olleet tosi hyvät. Ajattelin (tai siis luin jostakin), että vaihtelu tekisi jaloille hyvää. Voisikohan johtua tästä? T. Ap, joka on superkiitollinen kaikista vinkeistä

Vierailija
10/10 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt sun pitää kuitenkin levätä. Kipugeelillä ja kylmähoidolla olen omiani hoidellut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi