Miksi miehet ovat pääsääntöisesti hauskempia juttukumppaneita?
Mistä johtuu? Naiset ovat helposti nokkiinsa ottavia tai muuten hemmetin takakireitä ja tosikkoja.
Kommentit (41)
Tosin naiset harvemmin pitävät nokittelevasta ja kilpailevasta keskustelutyylistä. Kummassakin sukupuolessa on hyviä ja hauskoja juttukumppaneita. Keskimäärin naiset ovat kielellisesti lahjakkaampia.
Kyllä sitä on hymy herkässä, jos miehet flirttailevat ja kiusoittelevat. ;)
Toisaalta naisten kesken on eri säännöt. Pitää olla sosiaalista silmää pärjätäkseen. Ei riitä, että on ns. seksuaalista flirttisilmää. Olisitko nyt sekoittanut hauskuuden ja erotiikan?
Minulla on monta hirveän hauskaa naiskaveria!
Miehet kyllä puhuvat monesti kepeämmin, eli heittävät helpommin keskustelun läskiksi ja pois vakavista asioista. Jos tykkää kepeästä läpänheitosta, niin sitten miesten puhetyyli varmaan kolahtaa. Minä taas en jaksa paskanpuhumista kovinkaan paljoa.
naiset saavat jokaisesta asiasta valitusvirren aikaiseksi.
Vastaavaan pystyviä naisia en tiedä yhtä monta.
Tämä siis ihan vain keskustelutilanteessa.
ja flirttaavat naisen kanssa ja siksi koet keskustelut hauskemmiksi.
Mutta aika pinnalliseksi jäävät jutut miesporukassa, se on vaan sitä leukojen louskutusta ja koitetaan olla vähän parempia.
Riippuu siis millaisesta keskustelusta tykkää, sinä tykkäät ilmeisesti sellaisesta kepeästä jutustelusta.
Minä en tunne oloani kotoisaksi naisporukassa. En, vaikka kuinka yrittäisin. Toki minulla on muutamia hyviä naispuolisia ystäviä, joiden kanssa synkkaa, mutta missään "naisten saunailloissa" en kertakaikkiaan voi olla. Olin juuri sellaisessa ja se oli ihan hirveää.
Minulla on täysin erilainen työ kuin suurimmalla osalla heistä, täysin erilainen kaveripiiri, täysin erilaiset harrastukset, vahvempi itsetunto ja tietysti kokemustausta. En sano että parempi, mutta erilainen.
Tämä naisporukka oli täynnä terveydenhuollon ammattilaisia, joiden harrastusmaailma ja koko ympäristö on huomattavasti erilaisempi kuin esimerkiksi minun, joka työskentelen miesvaltaisella teknisellä alalla.
Pikkulapsesta asti kaverini ovat olleet poikia. Teini-iässä myös. Ja tietysti opiskelu- ja työkaverit miehiä. En ole koskaan ollut mikään maskotti, vaan kaveri. Ja naisena olen saanut myös ihailua ja arvostusta ja huomiota näiltä kavereilta. Sitä en siis koskaan ole kerjännyt.
Mutta nämä naisvaltaisella alalla työskentelevät kaverini eivät omaa samanlaista taustaa. He kihertävät ja kikertävät, miettivät miten miehen huomion saa herätettyä, kuinka pitää käyttäytyä jne. Ja kuinka lakataan kynnet hienosti, mitä saa syödä ja mitä ei saa syödä jne. Ei minulla ole niihin keskusteluihin mitään annettavaa.
Miesten kanssa on helppo puhua maailman asioista, hekottaa kommelluksille, juoda rennosti olutta pullon suusta saamatta paheksuvia katseita ja hihityksiä.
Mutta kaikki tämä johtuu varmasti siitä, että en ole koskaan tutustunut "naisporukoiden" elämään. En ole koskaan ollut osa sellaista.
Voin toki olla oma itseni naistenkin seurassa ja omat parhaat naispuoliset ystävät onkin tarpeeksi reteitä siihen. YLEISTÄEN kuitenkin jos vertaan joitakin tilanteita jossa olen ollut enemmän miesvaltaisessa porukassa (josta en tunne kaikkia hyvin) niin sulaudun siihen paremmin ja tunnen oloni enemmän itsekseni, kuin jos olen ollut vastaavanlaisessa naisporukassa. En koe olevani samalla aaltopituudella pelkästään hiuksista, meikeistä ja kosteusvoiteista puhuvien naisten kanssa, mutta jos olen ryhmässä ainut joka ei ko. puheenaiheista pidä, niin mun mielestä kuuluu hyvään käytökseen yrittää sulautua porukkaan ja keskustella henkeviä vaikka sitten niistä meikeistä.
niin vastaus olisi, että miesten seurassa ei tarvi sievistellä.
naisten seurassa? Kyllä mä voin olla oma itseni ihan jokaisen seurassa riippumatta siitä onko sillä munat vai ei.
Mutta naisporukoita on monenlaisia. Oma työyhteisöni on naisvaltainen, ja viihdyn loistavasti. Yhtään kihertäjää meillä ei ole, ja keskustelu on syvällistä ja hauskaa.
jutella miesten kanssa kuin omassa naistuvassa, jossa oli juuri sitä naputtamista ja kitinää joka toisesta asiasta. Ja mitään eroottista ei kyllä käynyt mielessäkään :D
He kihertävät ja kikertävät, miettivät miten miehen huomion saa herätettyä, kuinka pitää käyttäytyä jne. Ja kuinka lakataan kynnet hienosti, mitä saa syödä ja mitä ei saa syödä jne. Ei minulla ole niihin keskusteluihin mitään annettavaa. Miesten kanssa on helppo puhua maailman asioista, hekottaa kommelluksille, juoda rennosti olutta pullon suusta saamatta paheksuvia katseita ja hihityksiä.
Sulla on todella omituinen kokemus naisista. Mistä oletkin löytänyt noin paljon pelkkiä kihertäviä ja kikertäviä naisia? Ehkä kannattaisi tutustua hieman älykkäämpiin ihmisiin eikä leimata koko sukupuolta muutaman hihittäjän perusteella.
Vaikutat muutenkin todella ylemmyydentuntoiselta ihmiseltä. Olet itse rento ja hauska, muut naiset tyhmiä kikattajia.
Mutta naisporukoita on monenlaisia. Oma työyhteisöni on naisvaltainen, ja viihdyn loistavasti. Yhtään kihertäjää meillä ei ole, ja keskustelu on syvällistä ja hauskaa.
Anna esimerkki.
Minua ei oikeasti kiinnosta ainaiset synnytyskeskustelut, kuukautisvaivat, seksiongelmat miehen kanssa, lasten allergiat ym. Hauskaa ei mielestäni ole hulvaton irrottelu tanssimalla ja takapuolen kieputuksella. Ei.
se maskotti, johon kaikilla miehillä on vähän suojeleva asenne? Muutu tasavertaiseksi miesten kanssa, niin huomaat, ettei heitäkään kaikki juttusi naurata (miesten kulttuurissa on myös voimakas tarve säilyttää kasvonsa, vaikka mies olisikin loukkaantunut tai ärtynyt. Ei pidä luulla, että kaikki nauru ja takaisin kettuilu on ihan vilpitöntä kaverimeininkiä). Ihan vinkkinä: huumori ei ole hauskaa, jos se ei naurata. Siis muita kuin vitsien laukojaa.
Minä esimerkiksi olen tasavertainen miesten porukassa ja jutut siis eivät ole pelkkiä vitsejä vaan ihan kunnon keskustelua, analysointia ja pohdiskelua. Tuo sinun maskottioletuksesi on jotain tosi typerää, ihan kuin nainen ei voisi tietää ja toimia samalla tasolla kuin mies.
Mä olen eri mieltä.
Tai siis on niitä hauskojakin miehiä, mutta monesti miesporukassa saa itse naisena olla se joka vie juttua eteenpäin. Ja silloinkin juttu yleensä alkaa jossain vaiheessa käsitellä vain ja ainoastaan urheilua, kun mistään muusta aiheesta ei osata esittää vastakysymyksiä yms. Joo, tosi kiva jutella vaan, että kukas onkaan tehnyt Suomen ennätyksen seiväshypyssä ja milloin tämä tapahtui.
Naisten kanssa usein joku muukin saattaa olla se, joka kannattelee keskustelua. Ja on helpompi jutella kevyesti ajankohtaisista asioista tai perhejutuista tms. Ja sitten jos on joku mies mukana, joka haluaa "valita" keskustelunaiheen, niin yleensä se menee sitten vain naisten haukkumiseksi. Vaikka kyllähän sitä silloin tällöin voi leikkimielellä "kinastella" sukupuolistereotypioista, niin ei nyt silti ihan joka päivä jaksaisi.
Tämä siis oikeastaan työkuvioissa käydyistä keskusteluista. Tietysti sitten omassa kaveripiirissä on hauskempia miehiä, ihan yhtä lailla kuin hauskoja naisiakin. :)
Paljon, paljon mieluummin hakeudun esim. juhlissa tai illanvietoissa miesporukkaan. Läppä lentää ja nauru raikaa, kun samaan aikaan naiset vertailevat lastensa toppapukuja ja päivittelevät päiväkotimaksuja.
Anna esimerkki. Minua ei oikeasti kiinnosta ainaiset synnytyskeskustelut, kuukautisvaivat, seksiongelmat miehen kanssa, lasten allergiat ym. Hauskaa ei mielestäni ole hulvaton irrottelu tanssimalla ja takapuolen kieputuksella. Ei.
Mistä ihmeestä sä löydät pelkästään tuollaisia naisia? Jos kerran sinäkin olet erilainen, luuletko olevasi ainoa maailmassa? Väitän että suurinta osaa naisista kiinnostaa moni muukin asia kuin mainitsemasi. Minun ystäväpiirissäni (sekä miehiä että naisia) ei pidetä hauskaa mainitsemallasi tavalla eikä puheenaiheet ole pelkästään noita. Ei lähellekään.
Hanki fiksumpia ystäviä.
Paljon, paljon mieluummin hakeudun esim. juhlissa tai illanvietoissa miesporukkaan. Läppä lentää ja nauru raikaa, kun samaan aikaan naiset vertailevat lastensa toppapukuja ja päivittelevät päiväkotimaksuja.
Kukaan ei ole vielä tainnut mainita konkreettisia keskustelun aiheita mistä naiset eivät puhu mutta miesten kanssa pääsee puhumaan.
Totta kai ne, jotka ovat nais-naisia, puolustavat naisia ja että heidän kanssaan on mukavampaa. Tietenkin, se on luonnollista.
Mutta koittakaa uskoa, että joidenkin naisten mielestä miesten kanssa on mukavampaa ja luontevampaa. Ei tämä ole mikään vastakkainasettelun paikka. Ei kaikki naiset ole tyhmiä ja kaikki miehet yksinkertaisia. Molemmissa on helmensä ja sikansa.
Minä vain en viihdy naisten seurassa, koska en ole koskaan siihen tottunut. En saa siitä mitään. Tai juidenkin hyvien ystävien kanssa kyllä, mutta missään porukoissa en.
Joku kysyi, mistä miesten kanssa voi puhua. Kaikesta. Lapsista, parisuhteesta, remonteista, politiikasta, autoista, koirista jne. Vaihtelevasti kaikesta.
Totta kai ne, jotka ovat nais-naisia, puolustavat naisia ja että heidän kanssaan on mukavampaa. Tietenkin, se on luonnollista.
Mutta koittakaa uskoa, että joidenkin naisten mielestä miesten kanssa on mukavampaa ja luontevampaa. Ei tämä ole mikään vastakkainasettelun paikka. Ei kaikki naiset ole tyhmiä ja kaikki miehet yksinkertaisia. Molemmissa on helmensä ja sikansa.
Minä vain en viihdy naisten seurassa, koska en ole koskaan siihen tottunut. En saa siitä mitään. Tai juidenkin hyvien ystävien kanssa kyllä, mutta missään porukoissa en.
Joku kysyi, mistä miesten kanssa voi puhua. Kaikesta. Lapsista, parisuhteesta, remonteista, politiikasta, autoista, koirista jne. Vaihtelevasti kaikesta.
Sama täällä. Tietenkään mua ei kiinnosta lapsettomana kuunnella vaippamerkkivertailuja, ja toisaalta mua ei kiinnosta mitkään kauneudenhoito- ja muotijututkaan. Miesten kanssa on tosiaan paljon enemmän juteltavaa; autoista, urheilusta, yhteiskunnallisista asioista... Paljon helpompaa esittää omia mielipiteitään kun ei tarvitse varoa herkkänahkaista raskaanaolevaa tai synnytysmasentunutta tai whatever herkkää mimosanaista.
mutta vanhemmiten olen huomannut että niistä miehistä 100% oikeasti halusikin kanssani jotain muuta kuin vain keskustelua remontista, osa on vieläkin ystäviä koska olen sanonut suoraan että viimeisen 20v aikana olisin kyllä huomannut jos minussa olisi herännyt seksuaalinen kiinnostus heitä kohtaan.
Naisten kanssa taas olen saanut aikaiseksi todella syvällisiä keskusteluja, no remontti keskustelut on vähän pintapuolisia, lähinnä siis pintamateriaalien parhaista kiinnitystavoista, korkeintaan vesieristeen tarpeellisuudesta.
Syvälliset keskustelut ovat enemmäkin elämästä kumpuavia elämän ja kuoleman aiheita. Toisaalta naisten kanssakin on keskusteltu rään koostumuksesta ja hoitoalalla alapään hajut ja kakan väri on arkista kahvipöytäkeskustelua.
naiset saavat jokaisesta asiasta valitusvirren aikaiseksi.