Mitä olisit halunnut kuulla ennen lapsesi syntymää/ heti synnyksen jälkeen?
Eli millaisia lohdutuksen sanoja/kannustuksia/vinkkejä olisit halunnut saada niiden saamiesi sijasta? Mitkä kommentit olisit halunnut jättää kuulematta?
Kommentit (5)
"mä niin tajuan, olen itsekin synnyttänyt kaksi lasta".
Mitään kamalaa mulle ei muistaakseni sanottu.
onko vauvat elossa ja mitä sukupuolta ovat..vietiin niin kiireellä teholle, että ei kukaan ehtinyt sanoa mulle yhtään mitään. Toisen kuulin vähän itkevän käytävässä, joten tiesin ainakin olleen elossa sektion jälkeen. No, poikia ne ovat ja alun hankaluuksien jälkeen suunnilleen kaikki ok.
onko vauvat elossa ja mitä sukupuolta ovat..vietiin niin kiireellä teholle, että ei kukaan ehtinyt sanoa mulle yhtään mitään. Toisen kuulin vähän itkevän käytävässä, joten tiesin ainakin olleen elossa sektion jälkeen. No, poikia ne ovat ja alun hankaluuksien jälkeen suunnilleen kaikki ok.
Mulla vähän samantapainen tilanne, halusin vain kuulla vauvan itkevän, ja hän itki!! Siitä tiesin, että hän osaa hengittää, vaikka viikkoja oli vähän.
Olin niin varautunut kaikkeen kamalaan allergioista koliikkiin ja jne. etten ollenkaan osannut nauttia ekoista viikoista nyytin kanssa.
Taaksepäin katsoen se esikoisen vauvavuosi oli elämäni tähän asti onnellisin ja tasapainoisin vuosi.
sain kannustusta ja lohdutusta ihan kivasti. Mulla ehti olla kolmessa vuorossa kätilöt, joten kaikki oli vähän erilaisia. Pahimman vaiheen ajan ollut kätilö ei aluksi tuntunut olevan oikein mukana, mutta kun meno yltyi hurjaksi, oli hänkin oikein kannustava. Samoin muu salissa ollut henkilökunta, joita oli yhteensä 6. Tosin musta alkoi jossain vaiheessa tuntumaan, että se "vähän vielä" oli aika paksua pajunköyttä.
Etenkin mua auttoi se, kun toisella puolellani ollut lastenhoitaja sanoi, että vauvan sydänäänet on ihan hyvät, ei tarvitse huolehtia (huolehdin kyllä silti). Kaikki henkilökunnan edustajat olivat tosi empaattisia ja kehuivat hyvin tehdystä työstä. Samoin osastolla kaikki mua hoitaneet kätilöt ja hoitajat olivat tosi mukavia, kukaan ei kehottanut mua reipastumaan ja tekemään itse asioita.