Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yrittäisitkö vielä 34 vuotiaana raskautta?

Vierailija
16.10.2011 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa asialla ensimmäistä tai neljättä kertaa.

Ihmeen monilla tuntuu olevan se käsitys, että hedelmällisyys tai lapsenhoitokyky alenisi radikaalisti kolmenkymmenen ikävuoden jälkeen. Iät ja ajat ennen ehkäisyä naiset ovat synnyttäneet vaihdevuosiin asti.

Eräskin hyvin persoonallisena tunnettu kunnanlääkäri oli saanut 1960-1970-luvun tienoilla potilaakseen muodottoman lihavan 51-vuotiaan naisen joka epäili olevansa raskaana. Olipa lääkäri sitten tokaissut tälle: ette te enää tiineeksi tule, vaikka teitä edestä ja takaa höyläisi. Tarkemmin ei asiaa tutkinut. Nainen uskoi lääkäriä ja hakeutui aikanaan poliklinikalle kovan selkäkivun takia. Nopeaan synnytykseenhän tuo sitten päättyi.

Vierailija
2/26 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi sain lapseni oikeaan aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 vuotiaana, nyt 41 vuotiaana ei enää halua yrittää. Eli sekundäärinen lapsettomuus nyt vaivana kun ekaa tehtiin 10 vuotta.

Onnea kaikille helposti raskautuneille.

Vierailija
4/26 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se oikea aika olisi tulla raskaaksi? Luonnon mukaan varmaan 13-15-vuotiaana, jolloin hormoonit hyrräävät, eikä mielessä ole muuta kuin seksi.

Äläkä ihmeessä usko siihen yleiseen valheeseen, että hedelmällisyys radikaalisti vähenee jo n. 22-vuotiaasta lähtien. Katsele ympärillesi: ei se sitä tee :D Joillakin ehkä, muttei suurimmalla osalla naisista.

Vierailija
5/26 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmällisyys kääntyy laskuun itseasiassa jo 20:n vuoden jälkeen ja putoaa radikaalisti 35:n vuoden jälkeen. Eihän se kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö raskaaksi tuleminen olisi mahdollista.

35-vuotiaana on kyllä ihan normaalia raskautua, kuten sanot. Ensisynnyttäjien keski-ikä taitaa olla jo 30:n isommalla puolella. Faktaa molemmat, eivätkä ne todellakaan sulje toisiaan pois.

Ihmeen monilla tuntuu olevan se käsitys, että hedelmällisyys tai lapsenhoitokyky alenisi radikaalisti kolmenkymmenen ikävuoden jälkeen. Iät ja ajat ennen ehkäisyä naiset ovat synnyttäneet vaihdevuosiin asti.

Vierailija
6/26 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää, jos mies suostuu kolmanteen. ;)

Vierailija
7/26 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen vähän aikaa sitten ja 34v. olen... Eihän tämä ole vielä ikä eikä mikään!? Haaveilen kolmannestakin, mut katsoo nyt jaksaako sitä enää...

Vierailija
8/26 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sitten kolme lasta putkeen ja esikoisen sain siis 39v. Ihanaa

Vierailija
9/26 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisen lapseni tuossa iässä. 35 on minusta sopiva rajapyykki (jos on jo lapsia...jos ei yhtään...voisi ajatukset olla eri..). Riskit alkavat kasvaa sen jälkeen.

Vierailija
10/26 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos huomioidaan elämäntilanne, niin omassa elämässäni en yrittäisi enää ensi vuonna, jolloin olen tuon 34. Omat lapseni alkavat olla jo sen verran isoja, että en enää vauvaa tahdo "sotkemaan" kuvioita. Jos mieli jostain ihmeellisestä syystä muuttuisi, niin sitten yrittäisin.

Vierailija
11/26 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 37 v, raskaana viikolla 33, neljäs lapsemme ja kaikki saivat alkunsa heti. 34 v ikä ei minusta ole raskaudelle mikään este.

alkunsa edes vuodessa, tuntuu uskomattoman raskaalta lukea miten toisilla tärppää heti. Olen 34v ja neljättä yritetään lapsettomuushoidoilla kuten kolme vanhempaa lastakin, 4v, 2v ja 1v mutta eipähän vain onnistu. Loppuu rahat ja toivo.

Vierailija
12/26 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta ja tähän syssyyn en halua kolmatta. Neljän vuoden kuluttua olen tuon ikäinen ja olen ajatellut, että jos kolmatta yritetään, silloin voisi olla hyvä hetki.

Vierailija
13/26 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli joo.

Vierailija
14/26 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni sain 36v. Nyt 41-vuotiaana on kolme lasta.

Vierailija
15/26 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain myös nuorimman 2kk alle 37v.

Vierailija
16/26 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli loistava ikä. Kaikki "humputtelut" oli jo hoidettu ja oli ihanaa keskittyä perhe-elämään.

Vierailija
17/26 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen yrittanyt - ja onnistunut - seka 35 etta 37-vuotiaana. :-) Eihan tuo ole viela ika eika mikaan.

Vierailija
18/26 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein 34 ja yritämme toista lasta.

Vierailija
19/26 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 37 v, raskaana viikolla 33, neljäs lapsemme ja kaikki saivat alkunsa heti.

34 v ikä ei minusta ole raskaudelle mikään este.

Vierailija
20/26 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia on, jos miettii, lykkäisikö perheen perustamisen tuohon ikään. Hedelmällisyys on silloin jo alentunut, joten lapsen saaminen ei ole yhtä varmaa kuin nuorempana (vaikka useimmilla onnistuukin). Mutta jos mietit, jaksaako raskauden ja vauvanhoidon tuon ikäisenä, niin yhtä hyvin jaksaa kuin vähän nuorempanakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi