Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän ainokainen 8-vuotias poikamme puuhailee mieluummin kotona meidän vanhempien kanssa

Vierailija
16.10.2011 |

kuin menee naapuriin leikkimään. Onko ihan normaalia? Kavereita on ja koulussa on sosiaalinen. Pari harrastusta viikossa.

Minua huolettaa silti tilanne, mutta panikoinko ihan turhaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt haluaako mennä, mutta ei kuulemma halua. Aiemmin on kyläillyt enemmän.

Vierailija
2/13 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvä asia, onko se adhd lapsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei, niin kuulostaa kyllä tosi vähältä toi sosiaalinen leikkiminen. Meidän 7- ja 9-vuotiaat tulisivat hulluksi, vaikka heillä on täällä kotonakin jo toisensa.

Vierailija
4/13 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kaikki ole niin sosiaalisia. Itsekin olen sellainen et viihdyn parhaiten vain perheen kanssa.

Vierailija
5/13 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kysynyt miksei halua? Onko muita kavereita jonne menisi, tai haluaisiko kaverin teille? Onko nykyään aina vaan kotona vai just nyt tänään? Muita oireita esim kiusaamisesta? Saahan lapsi välillä haluta olla ihan kotonakin!

Vierailija
6/13 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla on samaa sukupuolta oleva sisarus, ja he leikkivät keskenään. Se on heidän mielestä ihan parasta. Aika harvoin he tänne ketään kaipaavat.

Vierailija
7/13 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla on myös kavereita, mutta ei edes joka viikko viitsi vapaa- ajallaan olla niiden kanssa. Viihtyvät hyvin myös itsekseen. Se jos mikä on tärkeä taito. Vaikka itsekkin olen sosiaalinen ihminen, nautin myös paljon omasta rauhasta.

Se, että on seurallinen ei ole sama että olisi hyvät sosiaaliset taidot! Ujolla ja aralla ihmisellä voi olla erinomaiset sosiaaliset taidot. Kun taas hyvinkin seuraa rakastava ihminen voi olla sosiaalisilta taidoiltaan heikko. Kaikkien ei tarvitse olla samanlaisia!!! Älä vertaa lastasi toisiin lapsiin, vaan arvostahäntä sellaisena kuin hän on!!

Vierailija
8/13 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla on myös kavereita, mutta ei edes joka viikko viitsi vapaa- ajallaan olla niiden kanssa. Viihtyvät hyvin myös itsekseen. Se jos mikä on tärkeä taito. Vaikka itsekkin olen sosiaalinen ihminen, nautin myös paljon omasta rauhasta.

Se, että on seurallinen ei ole sama että olisi hyvät sosiaaliset taidot! Ujolla ja aralla ihmisellä voi olla erinomaiset sosiaaliset taidot. Kun taas hyvinkin seuraa rakastava ihminen voi olla sosiaalisilta taidoiltaan heikko. Kaikkien ei tarvitse olla samanlaisia!!! Älä vertaa lastasi toisiin lapsiin, vaan arvostahäntä sellaisena kuin hän on!!

Heti huomaa että provoilet täällä!!

Vierailija
9/13 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin on minusta ennemminkin tavallista sekä normaalia ettei jatkuvasti halua olla kaverien kanssa. Kaverit määräilee ja tykkää esi asioista jne. Ei vaan sitten jaksa kun seura ei ole mielekästä. Ei tarvi väkisin ja hyvä niin!

Vierailija
10/13 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Lapseni ei ole adhd (ainakaan tietääkseni). On ip-kerhossa. Viihtyy kyllä muiden kanssa, mutta ei läheskään aina kaipaa muita. Seurallinen on kyllä silti eli vaatii paljon seuraa meiltä ja mielellämme hänen kanssa olemmekin. En ainakaan tiedä, että häntä kiusattaisiin, vaikuttaa tyytyväiseltä.

Miehen mielestä asiassa ei ole mitään kummallista, mutta itse näkisin lapsen vähän enemmän leikkivän muiden kanssa.

Vierailija
11/13 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on erittäin hauska isä, jonka kanssa aika ei käy ollenkaan pitkäksi. Nytkin rakentelevat pihalla jääkiekkomaalia.

Vierailija
12/13 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat jo lapsena kotihiiriä, samanlainen olin minäkin. Kavereita kyllä oli mutta viihdyin paremmin itekseni kotona tai perheen kanssa. Nykyään sama juttu; en mielelläni tapaa ihmisiä vapaa-ajallani vaikka ystäviä onkin.

Vierailija
13/13 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi varmaan olen ihmeissäni, koska itse en ole ollenkaan kotihiirityyppiä.

Mutta käy poika välillä kylässä (ehkä kerran viikossa) ja täällä käy kavereita välillä leikkimässä.

Ihana kun te valaisette minulle ihmiselämää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan