Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halu opiskella, perhe ja työpaikka, neuvoja/rohkaisua!

Vierailija
16.10.2011 |

Olen kahden viisi henkisen perheen äiti, perheeseeni kuuluu kaksi pientä lasta. Arki on työntäyteistä. Olen ollut töissä viimeisen äitiysloman jälkeen kohta vuoden.

Jatkuva halu kehittyä ja opiskella on.

Nyt toivoisin ajatuksia ja kokemuksia siitä, onko opiskelu tässä tilanteessa ensialkuunkaan järkevää. Mitä vaihtoehtoja ammatillisellekehittymiselle oikeasti tässä vaiheessa kannattaa valita (vai odottaakko)? Jne.

Kiitos =).

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä päiväduuni, lapset, harrastukset jne. Ja opiskelen ja opiskele. Pitää elämässä tavoitella niitä omiakin unelmia

Vierailija
2/8 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme lasta.

Oletko ottanut selvää aikuiskoulutustuesta? Se vastaa työttömyyskorvausta ja sitä voi saada maksimissaan 2 vuotta (riippuen työkokemuksestasi).

Opiskelu on ollut ihanaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi ovat hoidossa, voit aivan hyvin opiskella esim. ammattikorkeassa.

Myös aikuispuolella opiskelu onnistuu vaikkapa sitten työn ohessa, mutta toisaalta ns. nuorisopuolelle saisit ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa mikäli ehdot täyttyvät.

Itse aloitin juuri ammattikorkeassa päiväopinnot ja olen kolmen lapsen äiti (kaikki alle 9v.), ja hyvin onnistuu. :)

Meille tämä ainakin sopii paremmin kuin minun ollessani vuorotöissä: Nyt olen iltaisin kotona perheen kanssa ja "läksyissä" ei mene kovin paljon aikaa jos vaan tunneilla pitää korvat auki.

Vierailija
4/8 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että puoliso tukee täysillä ja on hyvä tukiverkko muutoinkin, jos se puoliso ei aina jaksakaan...

Meidän perhe-elämästä tuli helvettiä, kun aloin opiskella. Miehelle se sopi aluksi, mutta ei ollut ymmärtänyt että opinnot kestävät 3,5 vuotta, vaikka tämä käytiin läpi, koska valmistun ja mitä etäopiskelu tarkoitta, on läksyjä yms. Eli puolen vuoden opintojen jälkeen ilmaantuivat riidat miehen vapaa-ajasta ja siitä, että hänen pitää "aina" olla lasten kanssa. 1,5 vuoden jälkeen mies ehdotti, että lopetan opiskelun. En suostunut siihen ja kohta valmistun...

Olen saanut kyllä opiskelun kautta valtavasti tietoa ja innostusta tulevaan, uusia työhaasteita, mallin lapsille, että opiskelu kannattaa ja sitä voi tehdä myös "vanhempanakin".

Vierailija
5/8 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä perhe sulla on?

Vierailija
6/8 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelen kirjoitusvirhettä!

Olen perheenäiti ja perheeseeni kuuluu kaksi alle 5v lasta, teini ja mies ;).

-ap =)

Vierailija
7/8 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies sekä tekee täyttä työviikkoa että opiskelee töiden ohessa. Mä teen täyttä työviikkoa ja meillä on esiteini ja alle 5v lapsi. Ainakin toistaiseksi ollaan elossa. Mä olen luvannut vuoden tai kaksi tukea miestään hänen urallaan, mutta en suosittele tämmöiseen järjestelyy lähtemäänkään, jollei puoliso sitä tue. Tottakai mulla on paljon enemmän hommaa, kun miehellä on luentoja ja 5000 s englanninkielistä kirjallisuutta luettavana tämän talven aikana.

Vierailija
8/8 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan siis lähtökohtaisesti lähes samoissa tilanteissa. Vastauksesi vahvisti sitä näkemystä että vielä on liian aikaista. Tämä pohjatunne minulla on ollutkin. On ristiriitaista, että se "oman elämisen ja kehittymisen halu" painaa voimakkaasti päälle. Tulevaisuudessa uskoisin siitä olevan hyötyä meille kaikille, muttä tässä vaiheessa opiskelu veisi todennäköisesi perheeltä liikaa aikaa. Ja itsensäkin siinä piippuun vetäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän