Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyvyttömyys nauttia raskaudesta ennen ekaa ultraa

Vierailija
15.10.2011 |

En millään, en siis millään pysty nauttimaan raskaudestani (rv11 mennään) kun mitään vahvistusta ei sille ole, että onko siellä vatsassa joku, tai onko siellä edes suunnilleen kaikki kunnossa. Miten ihmiset ennen ultria ovat pystyneet heittäytymään onnen tunteisiin varhaisilla viikoilla, jolloin liikkeitäkään ei vielä tunnu?

Mä oon ainakin ihan lukossa, ja stressaantunut. :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit varmistuksen, että siellä on "joku".

Vierailija
2/6 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ultraan on onneksi enää reilut pari viikkoa..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa ei kannata juurikaan mietiskellä tai siis laittaa siihen negatiivisia tai positiivisia odotuksia. Koska alkuraskaudessahan ei km:lle voida mitään.

Itselle on nyt yhden keskenmenon ja kahden loppuun asti menneen raskauden jälkeen kehittynyt tuntemus omaa kroppaan ja tuolloin km:n yhteydessä tiesin jo muutamia päiviä ennen, että kaikki ei ole kunnossa. Siltikin kahdessa seuraavassa ultran jälkeen olo on ollut helpottunut.

Vierailija
4/6 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitien ei edes oletettu heittäytyvän mihinkään onnen tunteisiin sen enempää varhaisilla kuin myöhäisilläkään viikoilla. Raskaus oli normaali osa elämää, samoin keskenmenot, kohtukuolemat ja synnytykset. Synnytyksetkin saatiin hoidettua usein kunnolla, vaikka steriilin sairaalan sijasta synnytettiin saunan lattialla, ja vaikkei synnytyksen ajankohtaa voitu laskeskella lasketuilla ajoilla. Piti vain jatkaa elämää eteenpäin, vaikkei neuvolassa kuullut sydänääniä dopplerilla, ja synnytyksen jälkeen palattiin usein takaisin töihin.

Tämä tilanne on edelleen esim. kehitysmaissa - länsimainen nainen kaikkine onnen tunteineen pelkän raskauden takia on suhteellisen tuore ilmiö.

Itse olen nyt 18.viikolla raskaana, ja olen nähnyt vauvan kahdesti ultrassa ja kuullut sydänäänetkin kahdesti. Liikkeitä en vielä tunne, vaikka tämä on kolmas lapseni, enkä edelleenkään tajua, miksi tässä nyt pitäisi rypeä jossain satumaisessa onnen tunteessa. Miksei voi vain olla raskaana ihan rauhassa?

Vierailija
5/6 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauteni on onnellinen asia. Eikä "vain" raskaus, niinkuin sulle.

ap

Vierailija
6/6 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ettet pysty vielä nauttimaan raskaudesta. Ei moni muukaan pysty, ja voi olla pahoinvointiakin yms. Nautit sitten myöhemmin. Ja niinkin voi käydä että raskausaika ei ole ollenkaan nautinnollista ja lapsen synnyttyä on vielä hirveämpää, mutta kyllä sitä kuitenkin kiintyy siihen lapseen ja sehän on pääasia.