Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK-tuntiopettajan palkkaus ja lomakorvaukset?

Vierailija
14.10.2011 |

Olen yrittänyt löytää näihin kysymyksiini vastausta eri työehtosopimuksista ja nettipalstoilta, mutta näitä asioita ei ole käsitelty missään. Eli kysymys on siis AMK-opettajan tuntiansioista ja lomakorvauksista. AMK-opettajilla on yleensä vuosipalkka eikä tuntiopettajan palkkaa ole kerrottu missään.

Olen saanut paikan sivutoimisena tuntiopettajana eräässä ammattikorkeakoulussa (n. 8 opetustuntia viikossa). Opetettava aine on ns. yleinen aine, ei ammattiaine. Olen tehtävään pätevä, myös opettajan pedagogiset opinnot olen suorittanut. Palkkaus on noin 38 euroa tunnilta, mikä vaikuttaa minusta aika pieneltä ottaen huomioon, että esim. lukiossa saisin paremman tuntikorvauksen ja yhtä paljon AMK-opettajan työ vaatii suunnittelua ja korjaustyötä. Onko tuo kuitenkin normaali AMK-opettajan tuntipalkkio pätevälle opettajalle?

Toinen mieltä askarruttava asia ovat lomakorvaukset: en ole mistään löytänyt tietoa tuntiopettajien lomakorvauksista. Kai sivutoimisellekin sentään lomakorvaukset maksetaan?

Olisin todella kiitollinen, jos joku osaisi näissä asioissa auttaa!

terveisin Leena K

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla