Lue keskustelun säännöt.
5 viikkoisen vauvan hikoilu
14.10.2011 |
poikamme on 5-viikkoa on pari viikkoisesta asti ollut kova hikoilemaan. Hikoilee molemmista kyljistä bodya saa yössä vaihtaa välillä viisikin kertaa eli yleensä kummalla kyljellä nukkuu siitä hikoilee. olen vähentänyt vaateusta ja peittoa, mutta hikoilee silti hikoilee myös syödessä välillä. Eli suurin hikoilu paikka on kyljet olen neuvolasta ja lääkäriä on konsultoitu mutta ei pitänyt asiaa kummallisena. Poika on muuten terve ja vilkas syö hyvin, pissaa, kakkaa normaalisti ihokin on täysin normaalin värinen. Onko poikamme siis vain kuumaverinen ja aineenvaihdunta vilkasta? Onko muilla samankaltaisia kokemuksia?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Oma kohta 13-viikkoinen on myös kova hikoilemaan, oli etenkin ensimmäisinä viikkoina. Kaikkialla neuvotaan pukemaan vauvalle yksi kerros lisää vaatteita kuin missä itse viihtyy. Hah, mun pojasta jää kunnon märkä läntti lakanaan jos teen niin!
Ainoa mikä auttoi oli alkaa pukea vauva sisätiloissa yhtä kerrosta itseäni vähempiin vaatteisiin, siis jos itsellä on pitkähianen ja housut (huoneenlämpö 22-24 astetta) niin vauvalla usein pelkkä body. Viihtyy erittäin hyvin näin, enemmissä vaatteissa tulee känkkäränkkä. Makuuhuoneessa meillä on 18-20 astetta lämmintä.
Viikkojen karttuessa hikoilu on hieman vähentynyt mutta poika on silti edelleen kovasti kuumahinen. Ei haittaa elämää millään tavoin,
5-viikkoisella ei tarvitse olla peittoa ollenkaan. Laske makuuhuoneen lämpötila n. 19 asteeseen ja laita vauvalle ohut body ja housut. Villasukat jalkaan jos jalat on kovin kylmät. Näillä oma vauva nukkuu tosi hyvin ja niskasta kokeiltaessa on sopivan lämpöinen.