Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on Ruskovillan vauvan silkkipeite?

Vierailija
13.10.2011 |

Olen tilaamassa, mutta mietityttää onkohan kuinka ohut.

Lapsi syntyy joulun tienoilla ja meillä on sisällä aina alle 20 astetta. Haluaisin lämpimän, mutta kevyen peiton.

Jos jollakin ollut käytössä, oletteko tykänneet, onko hankala pestä jne.?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella lapsella ollut käytössä kyseinen peitto. Peitto on äitiyspakkauksen peittoa kevyempi mutta lämpimämmän oloinen. Lapset eivät hikoile samalla lailla sen kanssa, kun äitiyspakkauksen peitolla, joten kai se sitten on jotenkin hengittävämpikin. Meillä on myös sisälämpö 20 astetta ja hyvin on tuolla pärjätty.

Pesuohjeessa taisi olla maininta pesulasta. Meidän ei ole tarvinnut peittoa pestä, koskaan ei ole peitolle tullut pissavahinkoa tms. Olen ahkerasti tuulettanut peittoa ja lasten välillä peitto kävi pakkasessakin hetken puhdistumassa.

Ainoa huono puoli on peiton pieni koko, lähes kaikki kaupasta ostetut lakanat on liian suuria. Esim ikean vauvalakanat on niin reiluja, ettei oikein pienentämättä voi käyttää. Olenkin sitten itse ommellut lakanoita, niin saa sopivan kokoisia.

Peittoa suosittelen kyllä. Itellekin tekis mieli ostaa samanlainen silkkipeitto mut hinta oli niin suolanen etten ole vielä raaskinu...

Vierailija
2/7 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saisit tai itse tekisit vaikka useasta tilkusta yhdistäen aidosta villasta sen vauvasi peiton.

Tutustu mm.hahtuvalankaan netissä. Villa hengittää, on lämmin jne.

Villa on lämmitävä, sillä kiharuutensa ansiosta villa sitoo itseensä runsaasti ilmaa.

Tämä ilmakerros tasoittaa lämpötilaa ihon ja ympäristön välillä.

Villan lämpöeristys toimii aina, niinpä villa on viileällä ihanan lämmin ja lämpimällä mukavan hengittävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lämmin ja hengittävä, melkein kuin bambu mutta halvempi materiaali.

Vierailija
4/7 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen vielä, kovasti tekisi kyllä mieli.

Vierailija
5/7 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustan Simei silk kaupasta saa kokonaan silkkisiä vauvojen silkkipeittoja ja vauvojen tyynyjä, niiden päällyskin on silkkiä eikä puuvillaa, siellä on myös silkkisiä makuupusseja

https://www.cityshops.fi/simei_silk/

Vierailija
6/7 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole kokemusta kyseessä olevasta tuotteesta. Vauvan silkkimyssy ja isommalla silkkikypärämyssy kuten myös villamyssy ovat olleet todella ihania.

Me saimme omalle lapselle ruskovillan kapalovaatteen vauvalahjaksi. Se oli yksi ihanimmista vauvatuliaisista. Kun olen lainaillut meidän vauvatavaroita eteenpäin kukaan ei kuitenkaan ole ollut siitä kiinnostunut. Meillä on ollut myös Ruskovillan villapeite. Sekin on ollut tosi hyvä. Meillä sitä on tosin käytetty lähinnä vaunuissa. Jos saisin joskus toisen vauvan voisin ostaa tuon silkkipeiton, varsinkin jos käytettynä löytäisin. Ruskovillan laatu on mielestäni tosi hyvää, parhaat villiksetkin meillä ovat ruskovillaa.

Vierailija
7/7 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuo Ruskovillan flanellikapalo. Se on nyt vauvalla peittona, ja on varmaan kesälläkin. Nyt vauvalla on vielä paljon päällä, villapaita ja -housut sekä trikoopaita tai -body, niin että peitto saa olla ohut.

Kapaloa käytettiin ihan oikeaan tarkoitukseensa, kun vauva oli pienempi. Silkkipeitosta ei ole kokemusta, mutta kuulostaa ihanalta! Meillä oli talvella vauvalla untuvapeitto.