Mieheni mielestä lapsilta pitäis piestä luulot pois!
Nykymaailman meno on kuulemma sellaista kun vanhemmat eivät saa kuria lapsiinsa,ja nämä saa tehdä mitä vaan! Väkivalta ei mielestäni ole ratkaisu,ehkä niitä riehuja lapsia pitäisi vanhempien enemmän kuunnella ja antaa huomiota,ja kysyä mistä on paha mieli tullut?
Kommentit (6)
tein sitä mitä nykyään ei saa tehdä:( Siispä en kerro! Annoin myös vapautta ja rajat mitä ei saa ylittää. Meillä myös välitettiin lapsista paljon ja pidettiin hyvä huolenpito! Hauskaakin oli tosi usein.
Nyt minä nautin! Nautin lapsistani oikeasti ja he tykkäävät meistä.
Jos tekisin jotain uusiksi en huutaisi sitäkään mitä tein aluksi ennenkuin tajusin itse asian. Juuri huutaminen ja viha pitäisi kieltää laissa ja HETI! Paljon parempi on madaltaa ääntään ja puhua hitaasti silmiin katsoen!
mutta luulee että teinit saa nuhteeseen sillä.
Meillä ei ole sen ikäisiä lapsia(vielä)ja kokemuksesta(omasta) voin sanoa,että väkivaltainen aikuinen on pelottava,ja vanhemmiten huvittava.
kurinpitoa. Hommaa miehelle myös kasvatusoppaita ja lapsipsykologia-aiheista kirjallisuutta, että ei piekse lapsia tapaamisten yhteydessä.
Olen erittäin vakavissani.
että lasta ei saa kurissa pitää ja sekin, että lapsia pitää koko ajan huomioida ja lasten tarpeet pitää laittaa perheessä aina etusijalle...
Olis kyllä ihan paikallaan pistää nykypenikat hakemaan se oma vitsa metästä, kuria peliin ja järki takas tähän meininkiin!
Lapset pomppivat seinille, mikään ei kelpaa, aina vaan halutaan enemmän, mikään ei ole hyvin, naristaan, valitetaan.
Väsynyt olen ollut miljoonia kertoja ja ajatellut, että kun olis vähän enemmän valtaa ja voimaa.. Saisiko sitä remmillä; ajatuskin siitä palauttaa omat lapsuudenkokemukset mieleen ja peittoan ne samantien.
Olen etsinyt apua muilta äideiltä, sisaruksilta ja Jari Sinkkosen kirjoista. Kyllä pärjäämme ilman vitsaakin, se vaatii vaan aikuiselta paneutumista ja oman itsensä kontrolloimista myös vaikeissa tilanteissa.