Voiko kissa-allergiasta parantua?
Meillä ollu ihana kissanpentu hoidossa pari viikkoa jonka ajan mulla koko ajan nenä vuotaa, silmiä kutisee jne. eli olen selvästi kissalle allerginen. Mies ja lapset on ihastuneet pentuun ja onhan se söötti. Nyt on tullut tilaisuus pitää pentu ja mies kysyy että mitä tehdään kun mä olen sille allerginen. Tytöt haluaisi sen ihan täysillä.
Onko kokemuksia, paheneeko mun allergia vai voiko siihen ikäänkuin tottua ja oireet vähenee ajan myötä? Onko ihan hullua ottaa kissa meille pysyvästi jos sit itte oireilen koko aika? Voishan sitä syödä allergialääkkeitä seuraavat 20 vuotta... Auttakaa mua please. Onko kokemusta?
Kommentit (12)
Käy lääkärissä ja pyydä silmätippoja ja allergialääkettä (älä kerro että otatte kissan vaan joudut hoitamaan)
Teini siedättyi meidän kissoihin kuukaudessa. ja en siis ottanut kissoja häntä häiritsemään vaan hän vaatimalla vaati ne kissat.
Tosin on siis siedättynyt vain meidän kissoihin, muut aiheuttavat reaktioita.
otin lievästi koira-allergisena koiran ja mitään ongelmia ei tullut koskaan.
Johtuneeko siitä vai mistä mutta lapsillamme ei myöskään allergioita ole -elivät kaikki ensimmäiset vuotensa eläinpölyn keskellä.
Ap siis tässä. Ihan tyttöjen takia haluaisin koittaa pitää kissaa, ne on siitä niin innoissaan ja mä ajattelen että on muutenkin hyvä että tytöt oppivat olemaan ja elämään kissan kanssa. Tai siis minkä vaan lemmikin ja huolehtimaan siitä jne.
Aikaisemmin mulla tuli oikein ihottumaakin jos olin lähelläkään kissaa tai koiraa, siis muiden oireiden lisäksi eli jonkinverran on tämäkin reaktio nyt vähentynyt mutta toivotaan että loputkin oireet siedättyisivät.
Kiitos avusta- pelastitte päivän!
Älä ota! Meillä 2 kissaa nyt 2 vuotta. Allergian kehittyminen alkoi 6 kk kohdalla. Enää en jaksa. Silmät vuotaa, kutisee, krooninen ihottuma koko kasvoilla. Kisuista pitäisi luopua ja hyvää kotia ei löydy mistään :(. Turha uskoa siedättymiseen. Eläinrääkkäystä, jos allerginen ihminen edes harkitsee tollaista tieten tahtoen. Lapset kinuu aina lemmikkejä. Olin itse sellainen.
Mulla paheni allergiaoireet astmaksi.
Voi siedättyä. Meillä miehen kaveri oli pahasti allerginen, sai aina meillä kyläillessä oireita ja joutui ottamaan lääkkeitä kun oli tulossa kylään. Mutta joskus 10 vuoden päästä oli jo siedättynyt meidän kissoille ja pystyi kyläilemään ilman lääkkeitä. Kun meille tuli uusi kissa, alkoi oireilla uudelleen, eli oli siedättynyt vain niille tietyille kissoille.
Varmaan olisi siedättynyt nopeammin jos olisi ollut säännöllisemmin kissojen kanssa tekemisissä?
Päätös on tietysti omasi mut mieti, mikä suru tulee jos et pystykään kissoja
pitämään. Tyttösi rakastuvat niihin ja sit sulle puhkeaa astmaattinen allergia , joka tukkii hengityksen? Vaik puolenvuoden päästä. Miten vaikea niistä on sitten luopua?? Ei kissan helposti siedäty, kuten täällä väitetään, vaan allergia voi mennä pahemmaksikin.0
Voi siedättyä, mutta voi olla, että siedättyy vain sille yhdelle kissalle, jonka kanssa on tekemisissä.
Mulla helpotti allergiat sen jälkeen kun aloin syömään kalaöljyä päivittäin sekä D-vitamiinia 2000 IU/päivä. Pysyneet poissa nyt 6 vuotta.
Itse olen allergisena elänyt lapsuuteni kissataloudessa ( äitini olisi mieluummin luopunut musta kuin kissoista ), oma huoneeni oli kissavapaa ja oireita tuli enempi jos käsittelin kissoja. Muuten yhteiselo sujui, vaikka sen kyllä huomasi kun muutti pois omaan asuntoon se epämääräinen tukkoisuus hävisi.
Olen saanut oireita myös koirista, mutta sukulaisten koiriin olen nyt siedättynyt ja ne voivat olla hoidossakin pitkiä aikoja ilman mitään oireita. Harkitsen oman koiran hankkimista.
Mulla oli sama homma, silmät kutisi, nenä vuosi ja välillä tuntui etten saa henkeä, kun otettiin kissanpentu. Ei päästetty kissaa varulta makuuhuoneeseen ettei mene sängylle levittämään hilsettään. Meni pari viikkoa niin oireet katosivat. Jotkut voivat olla myös herkkiä vain pentukissoille, en tiedä sitten kumpaa itsellä oli. Mutta nyt on 2 kissaa ja 2 koiraa, toinen kissa tuli pentuna vuosi sitten eikä sen kanssa enää oirehtinut ollenkaan.