Sis mistä saa tietää lapsiensa veriryhmät???ev
Kommentit (12)
Tarkoitin lähinnä, että tiedättekö te lapsenne veriryhmän ja mistä olette saaneet sen tietää?
koska ne piti selvittää veriryhmävasta-aineiden takia. Olen siis O- ja samoin ovat kaikki lapseni.
mä pyysin kolmen ekan ryhmät naistenklinikalta. kahden lapsen tiedot oli väärin,vaihtaneet paikkaa. onneks ei jouduttu tilanteeseen, missä niitä olis tarttettu.
Meilla testattiin esikoiselta vain RH (mina olen negatiivinen, ja jos lapsi on positiivinen, annetaan aidille vasta-aineita estava piikki). Kysyin ryhmaa, mutta ei ollut tyypitetty.
Kuopuksesta taas sain tietaa myos veriryhman.Sama sairaala, 3.5 vuotta valia.
sen saa pyytämällä kirjallisesti synnytyssairaalasta
Testataanko Suomessa vastasyntyneiltä automaattisesti veriryhmä?
Ei testata automaattisesti ja tuskin edes pyynnöstä ellei ole jotain erityistä syytä.
Ei testata automaattisesti ja tuskin edes pyynnöstä ellei ole jotain erityistä syytä.
Kuulostaisi aika omituiselta että testattaisi ilman syytä.
niin veriryhmä selvitetään ennen sitä.
jotka on itse Rh-, sillä lapsen positiivisuus on riskitekijä. Tai lapsella ollut joitain sairauksia (tai yleinen kiinnostus viedä verikokeisiin). Automaattisesti kukaan ei testaile.
Kovin moni ei tiedä, eikä sillä ole väliä. Sairaalassa sen aina testaavat ennen kuin verituotteita annetaan, äidiltä ei paljoa kysellä. Kovin moni aikuinenkaan ei tiedä omaansa, ellei käy verta luovuttamassa.
Ja esikoisesta, kun joutui suolistoverenvuodon takia päivystykseen.
päättelemällä. Vanhemmilla nimittäin O eli ei ole muita vaihtoehtoja. Resustekijää en tiedä. Itselläni on + niin ei ole otettu selvää.