Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs mä voisin tehdä elämälleni?

Vierailija
12.10.2011 |

Antakaas nyt hyviä vinkkejä. Olen 33 v. kolmen lapsen äiti, onnellisesti naimisissa, asun kivassa omakotitalossa ja minulla on korkeakoulututkintoani vastaava tosi tyhmä työ.

Haluan siis muutoksen erityisesti tuohon työkohtaan! Voiko tämän ikäinen lähteä opiskelemaan uudestaan? Kannattaisiko jatko-opiskella maisterista eteenpäin vai lähteä uudelle alalle? Onko ihan tyhmää esim. etsiä joku kiinnostava ala amk-tasolla? Vai pitäisikö vain etsiä uusi työpaikka, vaikka jokin sellainen, mikä ei vastaa koulutusta ollenkaan (tyyliin kukkakaupan myyjä)?

Lapset on pieniä, mutta kotiin en enää voi jäädä. Aikaa opinnoille tms. on tietysti melko vähän.

Vinkkejä, pliis! Auttakaa mua omilla kommenteillanne ajattelemaan tätä asiaa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, pliis?

Vierailija
2/14 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei viitsi kommentoida tätä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keskityin lapsiin. Laitoin haastavaan kouluun, jossa tarvitaan vanhempien panosta, kuskasin hyviin harrastuksiin.

Nyt ovat 7 ja 9 ja vähitellen aion nyt kehittää itsellenikin älyllisiä haasteita.

Hyvin lyhyt elämänvaihe oli.

Vierailija
4/14 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos mies voi elättää teitä sen aikaa ja auttaa lastenhoidossa. Et ole yhtään liian vanha uudelle alalle, se on nykyään yleistymässä, ettei ihmisellä ole vain yhtä koulutusta ja ammattia. Mene vaikka työkkäriin tai mene MOL:n sivuille katselemaan eri vaihtoehtoja, tee ammatinvalintatesti siellä, josko nousisi joku ajatus jatkosta.

http://www.mol.fi/mol/fi/03_koulutus_ura/03_koulutus_ammattitieto/03_am…

Vierailija
5/14 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on vaativaa ja aikaa vievää, mutten vaan viihdy enkä pidä siitä, en myöskään työyhteisöstä. Sulla on mun mielestä ollut hyvä ratkaisu, mutta mun tyhmä työ siis valitettavasti estää keskittymästä lapsiin.

ap

ja keskityin lapsiin. Laitoin haastavaan kouluun, jossa tarvitaan vanhempien panosta, kuskasin hyviin harrastuksiin.

Nyt ovat 7 ja 9 ja vähitellen aion nyt kehittää itsellenikin älyllisiä haasteita.

Hyvin lyhyt elämänvaihe oli.

Vierailija
6/14 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sama" duuni voi olla ihan kiva toisessa työpaikassa. Tai koita vaihtaa työnkuvaa työpaikassasi tai etsiä uusi työ, jossa on vähän vanhaa ja sitten jotain uutta.

Voit tietysti opiskella uuden ammatin, mutta pieten lasten kanssa voipi olla turhan työlästä.

Vierailija
7/14 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen palkan varaan ei voida täysin jättäytyä, pitää tehdä opintoja työn ohessa jos jotain teen.

ap

varsinkin jos mies voi elättää teitä sen aikaa ja auttaa lastenhoidossa. Et ole yhtään liian vanha uudelle alalle, se on nykyään yleistymässä, ettei ihmisellä ole vain yhtä koulutusta ja ammattia. Mene vaikka työkkäriin tai mene MOL:n sivuille katselemaan eri vaihtoehtoja, tee ammatinvalintatesti siellä, josko nousisi joku ajatus jatkosta.

<a href="http://www.mol.fi/mol/fi/03_koulutus_ura/03_koulutus_ammattitieto/03_am…" alt="http://www.mol.fi/mol/fi/03_koulutus_ura/03_koulutus_ammattitieto/03_am…">http://www.mol.fi/mol/fi/03_koulutus_ura/03_koulutus_ammattitieto/03_am…;

Vierailija
8/14 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kertoisit mikä on ammattisi niin voisimme kommentoida lähemmin?

Vierailija
9/14 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta missä välissä ne lapset sitten näkisivät äitiään??

Onko mielestäsi juuri nyt se hetki toteuttaa itseään? Vai olisiko järkevämpää keskittyä nyt niihin lapsiin, kun ne kerran on tehty?

Vierailija
10/14 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmaksi muodostuu matka ja sen viemä aika. Olen nyt töissä lähellä, jos vaihdan, on lähdettävä kauemmas. Muksut olisivat aina ne hoitopaikan viimeiset, jotka räkä nenästä valuen roikkuvat verkkoaidassa odottamassa äitiä hakemaan.

ap

"sama" duuni voi olla ihan kiva toisessa työpaikassa. Tai koita vaihtaa työnkuvaa työpaikassasi tai etsiä uusi työ, jossa on vähän vanhaa ja sitten jotain uutta.

Voit tietysti opiskella uuden ammatin, mutta pieten lasten kanssa voipi olla turhan työlästä.

Vierailija
11/14 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta olen nyt miettinyt josko alkaisin opiskelemaan uudelleen (olisi 6v koulutus), mutta nyt olen päättänyt koluluttautua samalla alalla eteenpäin, koska se on perheen ajajsta pois jos äiti alkaa tekemään jotakin uutta ja vaativaa. Kyllähän se on helpompaa vaan jatkaa samalla alalla eteenpäin.

Itse olen alalla jossa voi tehdä vain yhdenlaista työtä ainakin jos asuu suomessa. Silti ajattelin, että pystyn muuttamaan työnkuvaani/työtapaani tarpeeksi jos opiskelen eteenpäin. Eli tavallaan muuttamalla omaa asennettani ja osaamistani työssä aion saada siitä taas mielekästä ja haastavaa.

Tämä on yksi vaihtoehto, mutta mielestäni sinulle voisi toimia myös työpaikan vaihto, jos nykyinen ei miellytä. Vaikea sanoa kun en tiedä ammattiasi. Voisiko sitä tehdä osa-aikaisesti, jotta lapsille jäisi enemmän aikaa?

Vierailija
12/14 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siitä mitään traumoja ole jäännyt. Ja tuskin jää sunkaan lapsille jos muuten asiat on kunnossa.

Kenties voisit tehdä lyhyempää työpäivää?

Ongelmaksi muodostuu matka ja sen viemä aika. Olen nyt töissä lähellä, jos vaihdan, on lähdettävä kauemmas. Muksut olisivat aina ne hoitopaikan viimeiset, jotka räkä nenästä valuen roikkuvat verkkoaidassa odottamassa äitiä hakemaan. ap

"sama" duuni voi olla ihan kiva toisessa työpaikassa. Tai koita vaihtaa työnkuvaa työpaikassasi tai etsiä uusi työ, jossa on vähän vanhaa ja sitten jotain uutta. Voit tietysti opiskella uuden ammatin, mutta pieten lasten kanssa voipi olla turhan työlästä.

Vierailija
13/14 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelemälläni alalla työntekijä ei oikein pysty itse vaikuttamaan siihen, millaista työmäärää hän tekee. Se on yksi asia, mikä kuormittaa paljon. Toisaalta työmäärä vaihtelee paljonkin, välillä teen töitä vuorokaudet ympäri ja välillä minulle jää huimasti vapaa-aikaa. Osa-aikatyö ei ole käytännössä mahdollista - tai sitten pitää heittäytyä epävarmempaan tilanteeseen, esim. pätkätyösuhteeseen, yrittäjätyyppiseen tilanteeseen tms.

Ammattiani en tässä nyt kuitenkaan halua suoraan sanoa.

Kävin katselemassa noita MOL-sivuja ja siellä olevia ammattitietoja. Aloin itsekin miettiä sitä, mitä joku tässä edellä sanoi, että olisi helpointa koettaa kouluttautua eteenpäin tai vähän "sivulle päin" tällä samalla alalla.

ap

Vierailija
14/14 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain esikoisen, oli aikaa miettiä ja pysähtyä ja myös sitä omaa elämää.

Kovasti teki mieli vaihtaa uraa, koska en ole aikoihin viihtynyt työssäni.

Mutta päädyin sitten siihen, että opiskelin kaksi uutta kieltä, laajensin erityyppisiin töihin.

Ja opettelin intohimoisesti laittamaan ruokaa, panostin sisustamiseen jne.

Näin jälkeenpäin ajatellen luulen, että ei minulta olisi kuitenkaan löytynyt tuossa vaiheessa paukkuja opiskella kunnolla jotakin uutta suurempaa. Lapsiperheen arki on todella raskasta!