Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten osteoporoosi lisääntynyt hirveästi

Vierailija
12.10.2011 |

Syykin selvä. Hesalaisäidit juottaa lapsille mehua, kun eihän sitä maitoa voi juoda kun ei ole niin hienoa. No mitäs pienistä jos luut katkeilee

http://www.iltasanomat.fi/terveys/osteoporoosista-tulossa-merkittava-la…

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on D-vitamiinin puutos. Pelkkä maidon juominen ei riitä, ja se on ihan yksi lysti mitä juo, jos saa D-vitamiinia muuten tarpeeksi. Mutta se mikä pitää paikkansa on, että Cola-juomat lisää osteoporoosia http://www.news-medical.net/news/2006/10/09/4/Finnish.aspx

Vierailija
2/44 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on D-vitamiinin puutos. Pelkkä maidon juominen ei riitä, ja se on ihan yksi lysti mitä juo, jos saa D-vitamiinia muuten tarpeeksi.

D-vitamiinilla ei ole mitään tekemistä luiden kanssa.

70-luvulla ja ennen ei oltu kuultukaan d-vitamiinista, mutta maitoa juotiin litra päivässä, ja luut on kuin betonia, varmasti kestävät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on D-vitamiinin puutos. Pelkkä maidon juominen ei riitä, ja se on ihan yksi lysti mitä juo, jos saa D-vitamiinia muuten tarpeeksi. Mutta se mikä pitää paikkansa on, että Cola-juomat lisää osteoporoosia <a href="http://www.news-medical.net/news/2006/10/09/4/Finnish.aspx" alt="http://www.news-medical.net/news/2006/10/09/4/Finnish.aspx">http://www.news-medical.net/news/2006/10/09/4/Finnish.aspx</a&gt;

Vierailija
4/44 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä olin lapsi.

Ja minulla on osteoporoosi, vaikka maitoa oli pakko juoda joka paikassa.

Vierailija
5/44 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä että d-vitamiini ei imeydy kunnolla, kun lapsi ei saa mistään rasvaa. Ja ylipäätään siinä että kaikissa maitotuotteissa joita lapsille syötetään, on 0 prosenttia rasvaa. Lapsi tarvitsee rasvaa!

Vierailija
6/44 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan vain maitoa. Itse kuulutan D-vitamiinin, Kalsiumin ja magnesiumin yhteisvaikutusta ja B3-vitamiinin.

Nykyään ei saada ravinnosta sitä kaikkea tarpeellista tarpeeksi. Yksipuolinen ravinto.

Vierailija
7/44 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ainoastaan kalsiumilla oli tutkimuksessa kuolleisuutta ehkäisevä vaikutus. D-vitamiini puolestaan ei vaikuttanut kuolleisuuteen millään tavoin.

Yksittäisistä yhdisteistä monivitamiinin, foolihapon, B6-vitamiinin, raudan, magnesiumin, sinkin ja kuparin käytön havaittiin lisäävän kuolleisuutta."

Ei todellakaan vain maitoa. Itse kuulutan D-vitamiinin, Kalsiumin ja magnesiumin yhteisvaikutusta ja B3-vitamiinin.

Nykyään ei saada ravinnosta sitä kaikkea tarpeellista tarpeeksi. Yksipuolinen ravinto.

Vierailija
8/44 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä että d-vitamiini ei imeydy kunnolla, kun lapsi ei saa mistään rasvaa. Ja ylipäätään siinä että kaikissa maitotuotteissa joita lapsille syötetään, on 0 prosenttia rasvaa. Lapsi tarvitsee rasvaa!

ja yleensäkin vain vähän rasvaa lapsesta pitäen enkä ole syönyt mitään erillisiä D-vitamiinivalmisteita. Luuni ovat silti tosi vahvat. Kyllä minä lähtisin etsimään syitä ennen kaikkea lasten liikunnan puutteesta, toiseksi kaiken maailman virvoitusjuomien litkimisestä ja karkkien mässyttämisestä. Ehkä syynä voi olla myös perimän heikkous.

Vierailija
9/44 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa pitää lapsensa todella laihoina ja säästävät rasvassa ja maidossakin, koska siinä on kaloreita. Näin saadaan laiha sukupolvi, kenellä hajoaa luut.

Vierailija
10/44 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen maailmassa lapset sairastuivat riisitautiin d-vitamiinin (auringon, koska ei ollut reimatekkejä ja lapset viettivät kylmimmät ajat sisällä) puutteessa ja luista tuli vänkyrät. D-vitamiini auttaa kalsiumin imeytymistä. Osteoporoosiin on varmasti monia syitä mitä tässä on jo mainittukin.

Vierailija
11/44 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin kansan lihavuus. On toki varmaan marginaalissa syömishäiriöiset vanhemmat, jotka tekevät lapsistaankin anorektikkoja.

Vierailija
12/44 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olisiko tässä nyt oma osansa lisääntyneellä "ruutuajalla" ja vähentyneillä liikunnallisilla ulkoleikeillä ja harrastuksilla.

Mitä tulee ko. tutkimukseen, niin Antti Heikkilä oli perehtynyt kyseiseen nyt uutisoituun tutkimukseen (kokonaan, ei vain lyhennelmään) ja totsei ettei verrokkiryhmiä ollut satunnaistettu lainkaan ja että ihmisiltä oli 22 vuoden aikana kyselty omia tuntemuksia ja käsityksiä 3 kertaa. jos tuota pitää luotettavana, niin sitten varmaan tuloskin on luotettava, mutta jos ryhmät on satunnaistamatta kokonaan, kysellään ihmisten pe*stuntuman perusteella 3 kertaa 22 vuoden aikana, niin mä en itse hlökohtaisesti pistä moiselle paljoa painoa. Jos nyt en ns. turhia vitskunappejakaan popsi, vaan selvittelen mitä mun safka kattaa ja jos jotain otan, niin koitan selvitellä missä muodossa mikäkin imeytyy ja toimii kemiallisesti katsottuna hyvin elimistön tarpeita vastaavasti.

Onhan se selvä ettei liitu tai ruoste tee elimistölle hyvää (vrt. huonot kalsiumvalmisteet tai huonot magnesiumvalmisteet).

Äärihype on aina äärihypeä, oli sitten kyse ruudun tuijottelusta tai vitamiineista. Tai vaikka ruuan prosessoimisesta ja e-aineilla kyllästämisestä.

Kohtuudella luomua lähiruokaa ja kohtuudella (= elimistön kannalta aika vähän ja harovin) toisinaan prosessimössöä ja sokeria. Kohtuudella laatuvitskuja jos katsoo niitä _perustellusti_ tarvitsevansa.

Mutta ennenkaikkea kohtuullinen liikunta tarkoittaa elimistön kannalta päivittäistä aika runsastakin liikuntaa ja vähäistä paikallaan jämettämistä. Etenkin lapsuudessa tämä näkyy luiden kunnossa.

Vierailija
13/44 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olisiko tässä nyt oma osansa lisääntyneellä "ruutuajalla" ja vähentyneillä liikunnallisilla ulkoleikeillä ja harrastuksilla.

Mitä tulee ko. tutkimukseen, niin Antti Heikkilä oli perehtynyt kyseiseen nyt uutisoituun tutkimukseen (kokonaan, ei vain lyhennelmään) ja totsei ettei verrokkiryhmiä ollut satunnaistettu lainkaan ja että ihmisiltä oli 22 vuoden aikana kyselty omia tuntemuksia ja käsityksiä 3 kertaa. jos tuota pitää luotettavana, niin sitten varmaan tuloskin on luotettava, mutta jos ryhmät on satunnaistamatta kokonaan, kysellään ihmisten pe*stuntuman perusteella 3 kertaa 22 vuoden aikana, niin mä en itse hlökohtaisesti pistä moiselle paljoa painoa. Jos nyt en ns. turhia vitskunappejakaan popsi, vaan selvittelen mitä mun safka kattaa ja jos jotain otan, niin koitan selvitellä missä muodossa mikäkin imeytyy ja toimii kemiallisesti katsottuna hyvin elimistön tarpeita vastaavasti.

Onhan se selvä ettei liitu tai ruoste tee elimistölle hyvää (vrt. huonot kalsiumvalmisteet tai huonot magnesiumvalmisteet).

Äärihype on aina äärihypeä, oli sitten kyse ruudun tuijottelusta tai vitamiineista. Tai vaikka ruuan prosessoimisesta ja e-aineilla kyllästämisestä.

Kohtuudella luomua lähiruokaa ja kohtuudella (= elimistön kannalta aika vähän ja harovin) toisinaan prosessimössöä ja sokeria. Kohtuudella laatuvitskuja jos katsoo niitä _perustellusti_ tarvitsevansa.

Mutta ennenkaikkea kohtuullinen liikunta tarkoittaa elimistön kannalta päivittäistä aika runsastakin liikuntaa ja vähäistä paikallaan jämettämistä. Etenkin lapsuudessa tämä näkyy luiden kunnossa.

Vierailija
14/44 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi te pidätte sitä kirurgia joka tieteenalan jumalana.

Vierailija
15/44 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi te pidätte sitä kirurgia joka tieteenalan jumalana.

Ylistää täysin (itse)kritiikittömästi omaa ylivertaista asiantuntemustaan kaikilla lääketieteen aloilla. Nettisivujaan ei voi nauramatta lukea :D

Vierailija
16/44 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on D-vitamiinin puutos. Pelkkä maidon juominen ei riitä, ja se on ihan yksi lysti mitä juo, jos saa D-vitamiinia muuten tarpeeksi.

D-vitamiinilla ei ole mitään tekemistä luiden kanssa. 70-luvulla ja ennen ei oltu kuultukaan d-vitamiinista, mutta maitoa juotiin litra päivässä, ja luut on kuin betonia, varmasti kestävät

Olen 60-luvulla syntynyt ja silloin annettiin lapsille paljon nykyistä suurempia annoksia D-vitamiinia mitä nykyään.

Vierailija
17/44 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko mittauttaneet ne vai vaan perstuntumaa?

Vierailija
18/44 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele lainkaan uutista. Ei pelkkä D-vitamiinin syöminen tai maidon litkiminen luita vahvista. Se edellyttää liikuntaa aikuisiälle saakka, ts. niin kauan kuin luu kasvaa. Ja mitenkähän on nykylasten liikuntatottumusten laita? Takuulla aivan toista kuin joskus 70-luvulla (jolloin itsekin olin lapsi). Toki osa liikkuu mutta osa ei koululiikuntaa enempää, vaan vapaa-aika kuluu netissä. Surullista, mutta totta.

Vierailija
19/44 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60-luvulla syntynyt ja silloin annettiin lapsille paljon nykyistä suurempia annoksia D-vitamiinia mitä nykyään.

enkä saanut D-vitamiinilisää kuin ihan pienenä vauvana. Samoin sisareni, myös 60-luvulla syntynyt. Enkä muista kenenkään kaverini syöneen mitään vitamiinilisiä, kyllä se muoti tuli myöhemmin.

Vierailija
20/44 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voi tietää ilman luuntiheysmittausta että "luut ovat lujat kuin betoni". Muuten arvon naiset, alipainoisilla on paljon todennäköisemmin luukato kuin pyylevillä sisarilla. Liian alhainen elopaino ei rasita luita tarpeeksi, samaan tapaan kuin liikkumattomuus. Luukato myös ilmenee luiden painon vähenemisenä iän myötä, mistä moni on tyytyväinen kun luulee "laihtuneensa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi