Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oululaisen 19 v. pedofiilin uhri 3 vuotias. Mitä mieltä lieventävistä asianhaaroista?

Vierailija
11.10.2011 |

No niin. Taas oikeus oli pedofiilin puolella. Oulussa on kunnostauduttu. 19 vuotias läheinen sukulainen käytti hyväksi 3 vuotiasta lasta useita kertoja. Rangaistus 1 v ehdollista ja 3500 euroa uhrille kärsimyksestä korvauksia.

Lieventävät asiat:

- oli tekohetkellä 19 vuotias

- alkoi käymään keskusteluissa psykologilla

Mitäs olette mieltä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vaan siksi kun lestadiolaiset ovat näkyneet näissä uutisissa viime vuosina.

KRP on yritätnyt tutkia

http://freepathways.wordpress.com/2011/05/27/krp/

Vierailija
22/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen elämä, lapsen elämä on tn.ihan piloilla tai ainakin saa käydä läpi aikamoisen terapian läpi.

Pienestä on koko ihmisen elämä kiinni, jos se menee pilalle siitä, että aivan pienenä on joutunut kokemaan tällaista, jota ei itse edes aikuisena muista. Niin se taitaa olla, että jotkut elävät sukuelimillään, toiset koko olemuksellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen elämä, lapsen elämä on tn.ihan piloilla tai ainakin saa käydä läpi aikamoisen terapian läpi. Miksei kukaan puutu tälläisiin tuomioihin? Joku kansanedustaja?

Niin, persut on ainoa puolue, joka on esittänyt tuomioiden koventamista mm. tämäntyyppisistä rikoksista.

Vierailija
24/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö ole niin, että pedofiilia on itseään lapsena käytetty hyväksi ja tämä suistaa ihmisen pään vinksalleen? Vai onko sittenkään aina näin, entä jos on synnynnäinen ominaisuus?

Taitaa ainakin osalla olla synnnynnäinen ominaisuus. Siksi pitäisi koettaa löytää rakentavia keinoja joilla tuettaisiin pyrkimystä pysyä erossa lapsista. Tällä hetkellä tilanne on varmaan se, ettei yksikään pedofiili uskalla puhua asiasta kenellekään.

Ja lisää pedofilian tutkimista myös. Kastroinnit ja loppuiäksi vankilaan sulkemiset eivät pedofiilejä poista maailmasta. Eivät tälläiset rikolliset ajattele tuomioita, kun he toteuttavat taipumuksiaan.

Tapauksen tuomiota on tietysti hieman hankala ymmärtää. Ilmeisesti jonkinlaiset asiantuntijat ovat arvioineet tuomion saaneen vaarallisuuden. Ehkäpä tässä tapauksessa rikollinen on myös itse tajunnut oman sairaan tilansa ja haluaa päästä taipumuksistaan. Ja oikeuden tehtävähän ei ole myöskään kostaa.

Vierailija
25/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä olen usein miettinyt, kun ihmisen elämän sanotaan olevan pilalla jostain sellaisesta, mitä tämä ei itse tajua. Muistutetaanko häntä siitä aktiivisesti ja korostetaanko kaikissa käänteissä vuosien mittaan, että sinulla pitää nyt olla niin vaikeaa, että tarvitset terapiaa, riippumatta siitä, miten ihminen itse käyttäytyy ja kokee elämänsä? Pakko siihen on uskoa, kun ympäristö näin sanoo ja osoittaa, ja sitten se elämä tosiaan alkaakin mennä rikkinäiseksi. Jos ei ole terapian ja kriisiavun tarvetta, luodaan se.

Alkuperäinen teko on aina väärin, siitähän ei ole minkäänlaista epäilystäkään, mutta olosuhteista riippuen sen ei välttämättä tarvitse aiheuttaa kaikille uhreille aina samanlaisia kärsimyksiä.

Tapauksena tämä tietysti on kuvottava, vaikken lehtijuttua olekaan lukenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi