Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman kuuluu laitttaa levite jääkaappiin?

Vierailija
11.10.2011 |

Tämä "ongelma" on ollut meillä nyt jo vuosia. Miten teidän mukaan kuuluu tehdä.

A ja B ovat naimisissa keskenään. He heräävät yhtä aikaa. A tekee itselleen voileivät ja ottaa tällöin levitteen jääkaapista pöydälle. Heti kun A on saanut leipänsä tehtyä B alkaa voidella omia leipiään.

Kumman kuuluu laittaa levite jääkaappiin?

A:n koska hän on ottanutkin levitteen pöydälle vai B:n koska on viimeiseksi käyttänyt levitettä?

Vaihtoehdoksi ei käy se, että jompi kumpi tekeisi kumpienkin leivät tai syödään puuroa tms.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin lähtevä tietysti jättää huomaavaisesti toiselle aamiaistarvikkeet esille.

Ja on muuten tosiaan naurettava "ongelma".

Vierailija
2/17 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

A kysyy B:ltä tarvitseeko tämä myös levitettä. Jos ei tarvitse, A laittaa sen takaisin jääkaappiin. Jos tarvitsee, B laittaa sen takaisin kun on lopettanut sen käytön. Vaihtoehtona on myös, että levite ja leikkeleet ovat pöydällä kunnes molemmat ovat syöneet, ja sitten ne laittaa jääkaappiin kumpi sattuu ensiksi ehtimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi olla vaikea laittaa niitä samantien jääkaappiin kun viimeinen voileiväntekijä on leipänsä voidellut.

Vierailija
4/17 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka mies ottaa voin kaapista ja tekee leipänsä, laittaa kaappiin takasin voin niin se jos joku olisi ärsyttävää jos minun pitäisi voidella leipäni.

Minulle on ihan sama kumpi laittaa voin kaappiin kun kaikki on syöneet, en kiinnitä siihen huomiota.

Tyhmää taas se jos mies tekee leipänsä ensin ja poistuu pöydästä ensin ja joutuisi palaamaan siivoamaan voin kun minä olen valmis.

Ei ole kovin hyvillä kannattamilla tuollainen suhde jossa kytätään mitä kukin tekee ja että olisi siten velvoitettu siivoamaan ne. Silloin varmaan voisi siivota heti voin kaappiin kun oma leipä voideltu välittämättä että kohta toinen tekee oman leipänsä.

Vierailija
5/17 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... pöydästä viimeisenä lähtevä laittaa jääkaappiin niin levitteen kuin muutkin sinne kuuluvat.

Vierailija
6/17 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laittaa joko A, B tai joku lapsista, riippuu niin hetkestä :)

Tehdään vissiin totaalisen väärin :(

Vierailija
7/17 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska systeemi meni siihen, että A voiteli leipänsä ja laittoi levitteen kaappiin, vaikka B odotti vieressä leipänsä kanssa. B taas ei suostunut laittamaan levitettä kaappiin, jos A oli sen kaapista ottanut.

Siksi meillä ilmoitin, että sillä ei ole merkitystä, kuka mitäkin kaapista otti vaan sillä, kuka siihen viimeksi koski.

Meillä A ja B ovat iältään 9 ja 7v

Vierailija
8/17 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin varmaan voisi siivota heti voin kaappiin kun oma leipä voideltu välittämättä että kohta toinen tekee oman leipänsä.

Suhteen laadusta taas sanoisin, että minusta menee aika hyvin, jos ainoa asia josta kiistellään on margariinirasia. Tai oikeastaan siitäkään ei kiistellä, vaan käytetään aina kaapissa välillä. Usein jopa niin että toinen odottelee vieressä että toinen saa laskettua sen rasian hyllylle.

Minä siis olen A ja mies B. Minusta mies voisi laittaa sen rasian jääkaappiin kun on viimeinen syöjä. Mies ei taas ymmärrä miksi hänen pitäisi laittaa rasia jääkaappiin kun ei sitä ole sieltä pois ottanutkaan.

Miehen perustelu on se, että ei hän voi tietää jos vaikka haluaisin voidella vielä lisää leipiä. En koskaan, ikinä, ole yhtiesten 15 v aikana halunnut voidella vielä ylimääräistä leipää sen jälkeen kun olen jo poistunut aamupalapöydästä. Mutta miehestä se että jätän rasian pöydälle on merkki että aion jatkaa syömistä.

Mies siis laittaa pöydälle ottamansa margariinirasian välittömästi voitelunsa jälkeen jääkaappiin. Näin tekee, vaikka muu perhe odottelisi voiteluvuoroaan vieressä (näin voi käydä joskus viikonloppuisin).

Ongelmaahan ei olisi, jos margariinirasia menisi lopulta aina jääkaappiin, mutta kun se ei mene. Siihen pöydälle se jää koko päiväksi jos en laita sitä jääkaappiin, jos siis olen sen sieltä pois ottanut.

t. ap

Vierailija
9/17 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeeko se jotenkin vaikeaksi tai rasittavaksi sen levitteen laittamisen jääkaappiin? Miksi? Onkohan sille lapsuudessa tullut joku jääkaappikammo levitteen suhteen.

Vierailija
10/17 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se laittaa joka sitä viimeksi käytti! En kai minä joka ensin olen leipäni voidellut ja syönyt, kenties jo laittamassa kenkiä jalkaani eteisessä ja lähdössä ulos, jää odottamaan että se toinen saa syötyään kylliksi ja varmista ettei hän enää tarvitse levitettä ja sitten mene nostamaan sitä jääkaappiin. HUHHUH. Nythän minä otan sille toiselle sen valmiiksi siihen pöydälle, hän sitten "vastapalvelukseksi" huolehtii sen takaisin jääkaappiin. Tai voimmehan tehdä niin, että minä voiteluni jälkeen laitan seuraavan voitelijan nenän edestä levitteen kylmästi takaisin kaappiin, hän kaivakoon sen sieltä sitten itse.

Vierailija
11/17 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaako A vielä. Jos A sanoo, että ei ota, B laittaa jääkaappiin. Jos A sanoo ottavansa, niin A laittaa sitten käytettyään rasian jääkaappiin.

Vierailija
12/17 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni B:n kuuluu laittaa rasia jääkaappiin, jos kuitenkin on heti A:n jälkeen voitelemassa. Oletkos ap maininnut miehellesi turhasta sähkönkulutuksesta, joka lisääntyy joka kerta, kun jääkaapin oven avaa? Eli aina, kun oven avaa, jääkaappiin pääsee lämmintä ilmaa, joka laittaa jääkaapin hurisemaan enemmän, jotta säädetty lämpötila pysyy kaapissa...Tuossa teidän mallissa jääkaapin ovi avautuu ainakin kaksi kertaa turhaa ja vielä enemmän, jos B:n jälkeen on lisää voitelijoita :)

Vierailija
13/17 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen mies sulla, ihan selvästihän sen pitäis laittaa se rasia takasin jääkaappiin.

Vierailija
14/17 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaappiin koska ei ole sitä ottanutkaan niin asiaan on helppo ratkaisu. Kun A on saanut leipänsä tehtyä niin työntää heti levitteen kaappiin. Silloin B voi vuorostaan tehdä saman kuvion ja kaikilla on hyvä mieli...

Vierailija
15/17 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaa olisi vain se että kummallekin tulisi oma rasia kaupasta.

Vierailija
16/17 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöydälle lojumaan, niin ei auta muu kuin A:n vielä ennen lähtöä kurkata keittiöön ja varmistaa, että kaikki pilaantuvat elintarvikkeet on nostettu jääkaappiin. Vai mikä oli ongelma? Näin minäkin teen, muuten menisi ruokaa hukkaan.

Vierailija
17/17 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä laitan aamiaisen ja mä myös korjaan jäljet.

Mies tekee monta muuta asiaa.

Kun ollaan syöty mä siinä vaiheessa otan sen päivän lounaat jääkaapista jne jne.

Pöydän korjaamiseen menee aikaa n 2 min, joten tälläisistä asioista ei meillä riidellä tai edes kinastella.