Voiko lähihoitaja tehdä vain keikkatyötä?
siis että olisi silloin tällöin töissä, korkeintaan kolme päivää viikossa?
Palkkaako kukaan vaan tällaiseen keikkatyöhön?
Haluaisin tehdä töitä, mutta en haluaisi tehdä pitkää päivää/monta päivää viikossa (normaali työaika) koska arvostan vapaapäiviä enemmän EIKÄ ole edes tarvetta normaalipalkalle.
Olen siis pyöritellyt sellaista, että onko mahdollista olla vaan "vakituisesti keikkatyöläinen" tms.?
Kommentit (21)
mutta voithan thdä töitä 50%
Voinko vaan töitä hakiessa ilmoittaa että tekisin vaan puolet? Vai tarkoittaako tuo 50% jotain vuorotteluvapaata tms.?
ap *ei ihan tajunnu*
Yleisin on 100% eli 114 tuntia/kolme viikkoa.
Sitten on 75& eli 90 tuntia/ 3 viikkoa ja 50 % eli57 tuntia/kolme viikkoa. kaikki on maHDOLLISTA.
voit tehdä pelkkää keikkaa. Tai sitten tuota puolikasta kuten yllä ehdotettiin, niitäkin paikkoja on auki kyllä usein.
Keikkailu tapahtuu sit niin, että menet kirjoille johonkin hoitoalan vuokratyövoimaa välittävään firmaan.
Tuohon 50% työaikaan ei työnantajan ole kai pakko suostua mutta hyvinkin saattaisi löytyä sellainen paikka, jossa joku muu tekee 50% ja sinä tekisit sen toisen puolen. Tällainen vakipaikka on siitä hyvä että saat palkalliset lomat.
Tai sitten voit tehdä töitä keikkafirman kautta, ainakin pääkaupunkiseudulla töitä riittää ja saa tehdä niin paljon tai vähän kuin haluaa.
miten työpaikkailmoituksissa ilmoitetaan että on "puolikasta"?
Kuinka helposti esim. vanhainkodit ym. palkkaavat työntekijää tekemään vain sitä puolikasta?
ap
harvemmin niistä sijaisuuksista ilmoitetaan. keikkailulla on hyvä saada jalkaa ovenväliin.
Lähihoitajia kun on niin moneen suuntautunutta: on ensihoitoon, vanhusten hoitoon, vammaisten hoitoon lasten ja nuorten hoitoon, mielenterveys- ja päihdepuolelle, asiakaspalveluun ja viestintään suuntautuneita, ja vielä suun terveyden hoitoonkin suuntautuneita (ent. hammashoitaja). Varmaan noissa perus vanhus-, lapsi-, vammais- ja miepä -hommissa keikkaa voi tehdä helpostikin ainoona duunina, kun taas asiakaspalvelun, ensihoidon ja hammaspuolen duunit on useimmiten luonteeltaan vakituisia.
Lähihoitaja on tyhmä yleistys, vaikka saman ammattinimikkeen alla nykyään nuo kaikki kulkevatkin. Duunit kuitenkin eroavat toisistaan hyvinkin isosti.
miten työpaikkailmoituksissa ilmoitetaan että on "puolikasta"?
Kuinka helposti esim. vanhainkodit ym. palkkaavat työntekijää tekemään vain sitä puolikasta?
ap
Esim. Vantaan vanhainkoteihin etsitään välillä noita "puolikkaita".
Tosin niin että teen aika paljon yövuoroja ja muutenkin kertyy reilusti viikkotunteja mutta lomailen sitten kokonaan kesä, heinä, elokuun sekä joulukuun. Eli teen vuodessa 8kk töitä ja lomailen 4kk. Näin teen jo neljättä vuotta.
Tosin niin että teen aika paljon yövuoroja ja muutenkin kertyy reilusti viikkotunteja mutta lomailen sitten kokonaan kesä, heinä, elokuun sekä joulukuun. Eli teen vuodessa 8kk töitä ja lomailen 4kk. Näin teen jo neljättä vuotta.
Voinko vaan töitä hakiessa ilmoittaa että tekisin vaan puolet? Vai tarkoittaako tuo 50% jotain vuorotteluvapaata tms.?
ap *ei ihan tajunnu*
kun saa hakemuksen jossa hakija ens töikseen ilmoittaa ettei voi tehdä kuin puolet työajasta. Sitten vielä ihmettelee, että miksköhän häntä ei valittu.
:=DDDDD
töitä sen mukaan miltä tuntuu ja joskus enemmän ja joskus vähemmän. Hassuinta tässä on, että tuntipalkka on keikkalaisena paljon parempi kuin vakiduunissa, vuonna 2010 tienasin 9 kk:n keikkatyöstä saman verran kuin 12 kk:n hommista vakituisena kunnalla edellisenä vuonna.
osa-aikalisä sijaisuus on yksi vaihtoehto..mä teen vanhusten palvelutalossa töitä osa-aikalisä sijaisena,eli teen sen vakityöntekijän töistä puolet joka kuukausi.Työpäiviä kertyy keskimäärin 7,kolmenviikon jaksolla.Mulle ihan riittävästi.Mun mielestä ihan mukava tapa tehdä töitä.
Minä teen parhaillaankin keikaka päiväkodeissa, tällä vkolla ma-ke, viime vkolla ma-to.
Teen max4-päiväistä vkoa ihan jo 2-ja 4-luokkalaisten lasteni takia, ja muutenkin.
...siitä, miten kova työvoimapula alallasi ja alueellasi on. Helsingissä lastentarhoihin ja kotihoitoon ja vanhusten (pitkäaikais)sairaaloihin voit melkeinpä valita työpäiväsi ja -vuorosi. Voit myös ottaa yhteyttä suoraan rekrytointiin (esimerkiksi Helsingin kaupungin) ja kertoa tilanteestasi ja toiveistasi ja kysyä löytyykö mitään.
Sellaisillakin alueilla ja tehtävissä joissa ei ole niin suurta työvoimapulaa joskus sattuu tuuri ja tarvitaan juuri osa-aikasita työntekijää, koska joku muu siellä haluaa tehdä vajaata työviikkoa, ja aina ei ole helppo (työnantajalle) löytää vakituista joka haluaisi tehdä esimerkiksi vain 20 tuntia viikossa.
Moi!
Itse teen töitä juurikin tuohon tyyliin. Eli, paikkakunnan "hoitoloilla" on mun tiedot ylhäällä. Mulle soittelevat jos joku jää sairaslomalle tms. tai tarvii lisähenkilökuntaa esim. lomahoitolaisen vuoksi. Tällä hetkellä on kolme vakiopaikkaa jossa käyn aina pätkittäin töissä.
Mitä eri keikkafirmoja on muita kuin Seure joihin voi ilmottautua? (pääkaupunkiseutu)
Elääkö pelkällä päiväkotikeikkailulla pk-seudulla?
Miten verokortti: jos kuuluu useampaan keikkafirmaan ja vielä tekee jollekin yksittäiselle laitokselle tarvittaessa keikkaa, niin käytetäänkö pääverokorttia ainoastaan? Vai lasketaanko keikkailu sivutyöksi vaikka se olisi pääasiallinen työmuoto?
Mäkin tykkäisin tehdä vain keikkatyötä ja mielelään pyhisin ja viikonloppuisin :) Mulla ei ole lähihoitajan koulutusta joten pitää hankkia se ensin.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2011 klo 20:14"]
[/quote]
Teetkö vuokrafirman kautta siis?