Suurperhekuumeilijoiden syksy
Onkohan täällä enää ketään suurperheistä kuumeilevia?
Yritys meillä alkoi keväällä, mulla löytyi kohdusta polyyppi tuossa syksyllä ja se poistettiin ja tehtiin samalla kaavinta (nukutuksessa)..nyt kk menossa ja sitten jatkuu yritys..
ikää 38 ja lapsia 5. kuudetta siis kuumeillaan!
tyttö-00,poika-01, tyttö-03, poika-05, ja tyttö-10.
hyvää syksyä kaikille, toivotaan raskautumisia..
Kommentit (34)
Täällä rupee olemaan kohta jännät paikat vaikka en kyllä itse oikein usko että heti olisi tärpännyt, varsinkin kun se kierukkakin poistettiin vajaa kuukausi sitten mutta kuten sanottu toivossa on hyvä elää niin kauan kunnes vuoto alkaa. Melko hiljaista ollut täällä ja kun on itse vasta aloitellut kirjoittelua niin ei viitsi jatkuvasti päivitellä vaikka käynkin täällä useasti :) Toivotan kaikille plussia lähestyvän joulun kunniaksi :D
Ansku kp 25/28-30
Wattu: Voi ei! Olen tosi pahoillani, kuinka kurjia uutisia :( Rutistuksia täältä!
Toivottavasti nuo muutokset olis vaan synnytyksen jälkeisiä hormoonien aiheuttamia, mulla oli eka kerran muutoksia ed.synnytyksen jälkeen (kuitenki vaan taso1) ja mun oma gyne sano että ne tulokset on monesti vähän mitä sattuu ku raskauden jälkeiset hormoonit sekoittaa tilannetta.
Mun serkulle tuli aikoinaan samanlaista postia ku sää sait eli kolmosen muutoksia ja sille oli käyny jo niin että toinen vauva oli tulossa rv7 tms. Sille oli sanottu että hommia jatketaan synnytyksen jälkeen ja että hormoonit pitäis asian suurinpiirtein samassa..Samasta tilanteesa sitte hoidot alotettiin muutama kk synnytyksen jälkeen.
Annskulle jänniä tärppipäiviä! Eihän sitä kuule tiiä vaikka se tärppi heti käy :) Tuuhan kertomaan saatko tehä testiä!
Taita: Onhan tuossa oireita jo kerrassaan! Ookko kokeillu kuumaa juotavaa, auttaako se?
Tulehan kertomaan neuvolakuulumisia sitte ens viikolla, onnea matkaan!
Se on kuulkaas nyt (NYYH) meillä vauva-ajan loppu!! Meidän neiti täyttää tänään 1v!!! Tää on ollu kyllä mulle henkisesti aika herkkää aikaa..monet itkut oon kerenny jo tirahuttaa...Meillä ei oo enää vauvaa, ja samalla mietin onkohan enää koskaan... ;(
ON: Voi elämän kevät! Täällä ei muutosta tilanteeseen edelleenkään...tänään kp49. Ihan ku oisin testissä haamun aamulla nähny mutta eiköhän se oo se kuuluisa viivan paikka (jota en oo aikasemmin kohdannu)...
Viikonloppuna suunnistamme J.kylään Apen 60v synttäreitä viettämään...
nani
Voiskohan olla vielä synnytyksen jälkeisistä hormoneista kyse, sillon oli 8kk synnytyksestä kun papa otettiin...mutta sitten taas kun ei ole tärpännyt niin taivun sille kannalle että siellä jotain on kuitenkin joka raskaaksi tuloonkin vaikuttaa, muut on tollasia heti juttuja nimittäin.
Noh raskaana en nyt ole kuitenkaan, menkat alkoi yllättäen kp 26 jo, tukee edelleen mun aavistusta et jotain on!
Onnittelut 1v neidille! Joka on kyllä ihan vauva vielä ;)
Ymmärrän kyllä sun tunteesi varmaankin...
Hurjan nopeeta noi lapset kasvaa! Meillä myös aika pian 1v synttäreitä vietetään, mutta meiän neiti on kyllä ihan vauva vielä kun on niin pikkuinen kooltaankin ja muutenkin.
Toivottavasti viiva vahvistuu, pidän peukkuja!
Annskulle myös peukkuja!
Mulla on tiistaina se tähystys, koitan olla miettimättä sitä nyt viikonloppuna ja hermoillaan sitten maanantaina taas...
wattu
Toivotaan että on hormoonit sekaisin synnytksen jälkeen..
tiedän että on kamalaa odotella tuloksia,itse odotin ja odotin niitä polyypin tuloksia...lopulta soitin. lääkäri oli unohtanu merkitä että tieto myös kotiin! :(
Mulla siirty neuvola vähän reilulla viikolla :(
just soitti neuvolasta, oli tullu hoitajalle joku este...
Tää tuntuu kotoisalta paikalta. Mulla on 3 lasta, tyttö -97, tyttö -04 ja poika -05 ja nyt miehen kanssa päätettiin vielä ainakin yksi muksu yrittää saada. Takana yhteensä 5 raskautta, joista 2 kierukkaraskautta jotka päättyivät keskenmenoon melko aikaisessa vaiheessa. Nyt on kierukka poistettu ja yritys alkaa. Edellisen kerran kierukanpoiston jälkeen yritettiin 9 kuukautta ennenkuin tärppäsi. Katsotaan kauan nyt menee. Asiaa toki vaikeuttaa se, että oikeanpuoleinen munasarja on revennyt eikä oikein toimi kunnolla ja vasemmanpuoleinen on monirakkulainen.
piti vielä mainita, että meillä on siis uusiosuurperhe. Mun vanhin lapseni ei tapaa isäänsä lainkaan, kaksi nuorempaa asuvat joka toisen viikon isänsä luona tuossa parin kilometrin päässä ja miehelläni ei ole lapsia lainkaan. Lisäksi mulla on muutama perinnöllinen liikkumista rajoittava sairaus ja lapset ovat allergikkoja ja keskimmäinen syntymästään saakka diabeetikko, sillä haima on rakentunut väärin eikä toimi. Tällä setillä siis mennään eteenpäin.
Miten Watun tähystys meni? Toivotavasti niin hyvin kuin mahdollista, eikä mitään ylimääräistä ilmennyt! "haleja"
Inala: tervetuloa mukaan matkaan, toivotaan että myös sinun vierailusi tällä puolen olisi lyhykäinen! :) Ei oo sullakaan helppoa ollut, pahoittelen! Minkätyyppisiä liikkumistarajoittavia sairauksia sulla on, jos saan udella?
Mulla on kans takana noita keskenmenoja 4kpl ja nivelreuma meinaa väkisin pukata päälle..
Taita: plääh...nuo on inhottavia! Sitä ku on oottanu jotain kovasti ja asennoitunut siihen että esim neuvolaan pääsee, varsinki ekaa kertaa ja sitte sitä siirretään niin se ei oo todellakaan mukavaa...Toivotaan että ei enää enempää siirry!
ON: Kävin ite tänään gynellä, meni hermot tähän kiertoon joka on siis kp54 tällä hetkellä. Noh..ekaa kertaa tällä gynellä kävin ja en oikein tiiä miten siihen vois suhtautua..
Kuitenki teki tutkimuksen ja ultras, PCO siellä on ja pysyy, ei salamatkustajaa, eikä muuta ylimääräistä. Tuumas vaan että vähän on hiivainen (mulla kroonista) muttei antanu siihen mitään enkä muistanu sitä kysyäkkään.
Terolutit lopulta määräs vaikka aika nihkeen olonen oli mun mielestä. Varoitteli että joillaki se saattaa tuota raskautta helpottaa (mitä mulla ei oo koskaan tehny), ku mainitsin että jos niin käy että raskaaksi tuun niin sitte oon tullakseen. mää vaan haluan tän kierron normaaliksi, tää on niin inhottavaa ku koko ajan on ootuskannalla niiden alkamisen suhteen ja nuo pms-oireet on rasittavia!
Moneen kertaan kyllä ehkäisystä puhu, ei tainnut oikein olla suurperheen ystävä..en tiiä..jäi vaan sellanen mielikuva.
No joka tapauksessa apteekissa pitäs käydä ja alottaa ne tabut että sais kiertoa aikaseksi.
Nyt pitäs lähtä äitin kanssa Kärkkäiselle jouluostoksille!
Plussaisia puhureita!
Eihän se nyt ihan hyvin menny, kyllä sieltä jotaki löyty ja näytteitä otettiin ja siitä alkoki sitte runsas vuoto joka vaati polttamisen. Toi vuoto kuulemma kerto sen että poistaa pitää se mikä ny onkaa, aika isolla alueella sitä mitlie ny sitte on.
Ei nyt raskaaksi kannata hankkiutua joten jäihin menee se ny sitte joksikin aikaa, mutta palailen tänne sitten taas kun lupa saadaan.
wattu
Minä olen kohta 34 vee ja mies 41. Perheeseemme kuuluu 3 lasta, syntyneet 2004,2005 ja 2009. Ehdottomasti lapsiluvun piti olla tässä. Viimeisen syntymän jälkeen ollaan käytetty ehkäisynä vain kondomia ja varmoja päiviä, paitsi tässä kierrossa kerran annettiin innostuksissamme palaa. Ja nyt odotellaan kuukautisia. Odotessessani olen huomannut ajatukseni kallistuvan vahvasti neljännen perheenjäsenen puolelle, joten täti saisi pysyä meiltä poissa. Tällä viikolla pitäisi kyläillä.
Jännittää.
Voi Wattu! ;( Olen niin pahoillani! Voi kuinka kurjia uutisia sää saitkaan..Joko sait uuden ajan sen poistoon? Toivotaan, että siinä saadaan sitte kaikki se paha pois ja että patologilta tulis niitä kohtuu hyviä uutisia ja saisit sitten puhtaalta pöydältä taas aloittaa kuumeilun! Kovasti sulle voimia tulevaan!
"Hali ja rutistus"
Mehu78: Tervetuloa mukaan joukkoon! Toivotaan että myös sinun vierailusi tällä puolen olisi lyhykäinen! :) ties vaikka tärppi oiskin jo käynyt! Mukavia piinapäiviä!
Mitäs muille kuuluu?? Tulkaas jutustelemaan!
Miten on haluaisitteko että tehtäis jonkilainen esittelyrimpsu, josta nähäis ketä me ollaan, semmosessa yhdessä läjässä? Mulla ainaki on niin huono muisti niin siitä aina vois tarkistaa kuka kukin on =D Sen vois vaikka sitte tekasta uuteen pinoon vaikka joulukuun kunniaksi!
No se jäi mulla käymättä apoteekin puolella...jos sitä huomenna ehtis..sais sitte nuo menkatki pois ennen joulua ku kuuri kestää sen 10pv ja siitä kestää sitte muutama pv että vuoto alkaa..
Kiitos nani! Uus aika tulee kuulemma siinä samalla kun patologin vastauksetkin. Nopeeta ne pitäs kuulemma tulla, mutta ei viikossa, kuukauden sisällä ja se ei kyllä musta nopeeta ole!
Oon kyllä ollut aika allapäin, mutta ei se ny auta ku piristyä ja alkaa jouluvalmisteluihin, tulis vaan sitä lunta jo niin tuntuis jouluisammalta. 2PV Täälä oli lunta, sitte se suli pois.
Harmi kun sulla se pco on ja pysyy, pidän peukkuja että kuitenkin nopsaan tärppäis! Ainakin sun seurana täälä ny hyvän aikaa olen :)
Niin terolut kuuriko sulla on sitte? Mä oon kuullu et clomifeniakin käytettäs? Mutta ilmeisesti molemmat sitten siihen avuksi on?
Mehu78 Tervetuloa munkin puolestani! Toivon myös että vierailusi jää tällä puolella lyhyeksi :)
Mä olen 30v ja mies 32v ja meillä on viisi lasta -00, -05, -06, -08 ja -10 syntyneet
Lisäksi on kissoja ja koira.
Meillä on lapset heränneet jo ennen seitsemää ja ihmettelin et miks ihmeessä, varsinkin koululainen ja eskarilainen kun toinen menee kymmeneksi ja toinen yheksäksi, mutta sitten tajusin et ainiijoo nyt on joulukuun eka päivä ja saa avata kalenterit :D
No nuorin kyllä nukkuu vielä, hänelle on myös kalenteri, kuva sellainen, mutta ei vielä tajua moisista niin saa rauhassa nukuttuakin :)
Ajattelin nyt viikonloppuna tehä joululaatikot pakkaseen, en paista niitä vaan raakana pakastan.
Lasten kanssa vois vähän leipoakin jotain, mulla on neljä hyvin tehokasta ja innokasta apuria, nuorin seuraa vielä vain vieressä.
wattu
Miten se aika kuluukin niin hitaasti...vaikka toisaalta turhankin nopeaan jos nyt ne vuodot sieltä tulee, vielä ei ainakaan ole tietoakaan ja kuitenkin kp33 meneillään. Varmasti vaikuttaa toi kierukan poisto joten en nyt vielä hypi riemusta, ihan varovaisesti toivon parasta vaikka melko varma olen ettei nyt vielä ole tärppi käynyt. Mies on kyllä ihan varma että heti se tulee, se on kyllä kumma kun ei sillä ole mitään epäilyksiä asiasta vaan uskoo lujasti ettei siinä kauaa mene! Ilmat on ollut niin surkeita ja kuraa sekä hiekkaa sais melkeen lapiolla heittää sisältä pihalle, tulis jo lunta ja pakkasta :(
Yks testi mulla on kaapissa mutta en kyllä aio sitä tehdä ennen kuin ensiviikolla mikäki tarvetta on. Mukavaa joulun odotusaikaa kaikille :)
Se on tosiaan joulukuu! On kyllä taas niin hurjaa vauhtia tää vuosi mennyt...
Wattu: no ei mustakaan tuo kuukauden sisällä oo kovin nopeaa varsinki jos sitä ite joutuu oottelemaan! Nyt kyllä laittelen kovasti jaksuja tuohon oottelemiseen! Onneksi tosiaan on joulukiiret tässä, jos ne vaikka pahimman veis pois, ainaki lasten joulunodotus sen tekee :)
Ja joo en usko että mää täältä kovin nopsaan oon poislähössä...aikoinaan tuli neliapiloissa oltua yli kaks vuotta ennen ku tärppäs..Mää siis oottelen täällä sua että pääset sitte kunnolla kuumeilemaan :)
Terolutit on keltarauhashormoonia jolla saadaan keinotekoisesti vuoto aiheutettua minkä hedelmöittymätön munasolu oikeesti tekis. Mutta joillaki se auttaa sen oman rytmin aikaseksi saamiseen ja munasolujen irtoamiseen seuraavassa kierrossa. Clomit on taas apuja siihen munasolun kehittymiseen. Mulla on ollu molemmat yhessä vaiheessa ennen nelosta käytössä. En nyt muista mikä cocktail oli neitin tärppikierrossa..Yks kuuri joka tapauksessa mulla tuota clomiaki on kaapin pohjalalla jäi siis käyttämättä viimes. Se on sitte semmonen viimeinen oljenkorsi mulle henkisesti..niiden viimeinen käyttöpäivä tais olla vuoden päästä..
Annsku: Miten sää voit olla noin kylmäpäinen ja maltat oottaa? Mää oisin tehny sen testin jo moneen kertaan! =D Myönnän että mulla onki noita testejä (ainaki ollu) netistä tilattuna melkonen satsi (oli kyllä semmonen tarjous että sai kaksinkertaisen määrän testejä samaan hintaa) ja noita ei oo sitte tullu säästettyä, ihme toivossa niitä on tullu tehtyä kyllä tässä pitkässä kierrossa paaaaljon!
Mutta mää pidän kovasti peukkuja jotta testiin kaks viivaa sitte ilmestyy! bd
Jaahas tähän tuli tuoksuva paketti...pitänee varmaan mennä pyllyn pesulle!
Mukavaa joulunodotusta jo tässä vaiheessa!
Kylmää kylmää edelleen...
Päivällä kylmää ihan älyttömästi.. kun vien nuorimmaisen päivällä nukkumaan, olen hetken ollut itsekkin pitkälläni, mutta 3peittoakaan ei riitä..
Yöllä oli alkuun flannelli yöpaita ja pitkät flanelli housut, peitto ja kyllä 3lisäpeittoa päällä! nyt riittää yöpaita, peitto ja 3lisäpeittoa..ja jossain vaiheessa iskee HIKI!
ihan järkyttävä palelu ollut oikeastaan ainoana oireena, vähän ehkä kuvottava olo..mutta eipä juuri muuta.
neuvola aika on viikon päästä..
vähän pelottaa? silloin viikot 7+3
(jokohan ultrassa näkyy mitään, tuliko sittenkin liian aikainen aika? täällä suunnalla on heti ensimmäisellä käynnillä ultra)
toivotaan pikaista raskautumista teille!