Hei te joilla ollut veristä vuotoa, mutta olette silti onnellisesti raskaana. .
[color=violet]Yritän kai tässä vielä elätellä toivoa ennen keskiviikon ultraa. .
Millä viikoilla oli vuotoa ja montako päivää? Oliko kipuja? Katosiko Oireet? Selvisikö mistä vuoto johtui?
Kommentit (13)
Toinen raskauten vuosi vkolla 8 massiivisesti, verta alko tulee ku olin menos suihkuun ja valu pitkin lattioita ja pyttyyn. Olin varma et se siitä sit. Ultrassa kuitenkin löytyi elävä vauva joka on nyt reipas poika, 2.5v.
Tässä kolmannessa verta tuli vkolla 6 massiivisesti, sisältäen myös " hyytelö" köntin. Vuotoa kesti 3 pvää, pikku hiljaa alkoi himmailee. Nyt menossa rv 37+..
Eli toivoa on vaikka vuotaakin...
Voimi sinulle Zatu tulevaan ultraan... mulle sinne on aikaa vielä 2viikkoa ja yksi yö...
t:marenda rv 5+1 jolla myös tuhruttelee
suurinpiirtein ainakin....
Olin ihan stressaantunut ja varma, että kesken meni. Kävin polilla ultrassa molemmilla kerroilla. Tokalla kerralla vuodon syy selvisi; hematooma (mustelma), joka vuosi. Tuolla tuo " mustelma" nyt nukkuu, reilu kaksi kuukautta vanha tyttö. Onnea sulle odotukseen, toivotaan parasta=)
tai alkoi rv5 se vuoto ja kesti 4 viikkoa.
Ei kipuja, eikä mitään muitakaan tuntemuksia.
Ultrattiin rv7 ja todettiin, että kyseessä taisi olla kaksoisraskaus, joista toinen kuollut. Ultrassa rv9 ei ollut enää mitään jälkiä kaksoisraskaudesta. Rv11+6 tuli taas verta, mutta ilmeisesti normaalien menkkojen ajankohdan vuoksi. nyt rv16 täyttyessä ei enää tullut ja raskaana ollaan.
sitten viikolla 14 tiputteli muutaman tipan verta silloin tällöin ja minulla oli ollut normaalia enemmän kipuja alamahassa koko viikon ajan. Ja hirvittävä herätys oli yksi aamu sitten edessä kun alkkarit oli aivan veressä. Olin aivan varma et nyt meni kesken kun minulla oli vielä niitä kipuja vatsassa. No päivystyksen kautta ultraan ja siellä vauveli köllötteli ihan kunnossa. Lääkäri sanoi et istukan välistä vuotaa, eikä se ole vaarallista. Huh sitä helpotusta...
Aloin vuotamaan tässä kolmannessa raskaudessa joskus rv 6 paikkeilla. Kävin ultrassa ja lääkäri antoi 50/50 mahdollisuudet joko keskenmenoon tai sit jatkumiseen. Vuotoa jatkui aina tuonne lähelle rv 16, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Syyksi selvisi joskus rv 11 aikoihin, että istukka on osittain kohdun suulla. Vuodot loppui ja istukkakin nousi pois edestä rv 32 mennessä.
Alkuodotus oli tosi raskasta, jokaista vessareissua alkoi pelätä, että onko verta tullu. Mutta kun vuodot alkoi vähenemään ja loppuikin aikanaan, niin luottamus raskauteen vahvistui:)
Nyt odotellaan vauvaa syntyväksi koska vaan, viikkoja nyt 37+6:)
Onnea matkaan ja toivotaan että vauvasi pysyy masun turvassa:)
äitykkä ja poikanen rv 37+6
Paperiin jäi pyyhittäessä aina kirkasta verta. Tätä kesti reilu kaksi viikkoa. Hedelmöittyminen on tapahtunut ajallaan eikä tulehduksia löytynyt. Olen kai vaan helposti vuotavaa sorttia. Tämä siis kolmannessa raskaudessa.
Ensimmäisessä vuotoa oli pari päivää ensimmäisten menkkojen aikoihin ja muutaman kerran sen jälkeen. Ei kuitenkaan mitenkään runsaasti. Viikolla 12 hulahti kerran vähän enemmän ja silloin ultrattiin. Kaikki oli kuitenkin vauvalla hyvin.
Kakkosen kohdalla ei muistaakseni ollut ollenkaan vuotoja. Paitsi suonikohjut viimeisillä viikoilla, mutta se on toinen tarina.
[color=violet]Itsensä rääkkäystähän tämä tällainen on, mut minkäs teet. Ylihuomenna ultra mitä pelolla ootan. Eilen alkoi taas tuhruttaan ja iski surkee olo. Muutaman päivän, kun oli vuotamatta niin kerkesi palata " normaaliin" elämään.
[color=fucshia]Niin katosiko teiltä Oireet, kun oli vuotoa?
mulla oli muistaakseni n. viikolla 8-9. Vuotoa jatkui n.4-5 pvä, mutta mitään kipuja ei ollu. soitin äitipolille ja sieltä annettiin ohje että 5 vk:n päästä uusi testi ja jos näyttää plussaa nin omalle lääkärille aika. Sinänsä hassua etteivät ohjanneet suoraan lääkäriin/ultraan vaan piti odottaa 5vk ja tehdä itse uusi testi. Olin ihan varma että kesken oli mennyt mutta kaiken varalta tein 5vk päästä testi. Plussaa oli ja nyt poika 9kk.
eli mun tapauksessa ei selvinnyt mistä vuoto johtui.
odotin esikoista. Vuoto alkoi perjantai iltana ja sairaalasta kaskettiin vaan odottaa maanantaihin asti, koska he olivat sita mielta etta kyseessa on keskenmeno. No ma itkin sen viikonlopun ja ei ollut kylla mitaan raskausoireita, koska itsekin olin jo niin varma etta keskenmeni. No sitten menin maanantaina ultraan ja siella nakyikin vauvan alku. He eivat osanneet sanoa mista vuoto johtui, mutta kuulemma on aika yleista.
Tsemppia sulle huomiseen!
mulla tuli menkkojen aikaan veristä vuotoa, mutta kaikki ok. Nyt menossa 34+5. Ei ole koko raskauden aikana ollut " raskaus oireita" .
12 ekaa viikkoa oli vuotoa aina muutaman päivän välein, ultrattiin useamman kerran, sydänääniä kuunneltiin, kätilö sanoi että saattaa olla hormonaalista kun kaikki oli kumminkin kunnossa. Kun viikko 13 alkoi, vuoto loppui eikä sitä ole sen jälkeen ollut. Nyt on jo aikamoinen maha, viikkoja 30+5.
Serkkuni vaimolla oli vuotoa kanssa kovasti alkuraskaudessa, mutta terve ja reipas poika on heilläkin...
Tsemppiä!
T. Rosa