Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En käynyt armeijassa kertaakaan lomalla 8 kk:n aikana Santahaminassa.

Vierailija
09.10.2011 |

Syy siihen oli, etteivät päivärahat riittäneet viikonlopun ruokiin ja yh-isäni sanoi, että 18-vuotiaasta hän ei ole enää elatusvelvollinen, eikä hän anna eikä osta minulle ruokaa. Viikonloput vietin kasarmin punttisalilla ja Santiksen poluilla lenkkeillen. Söin ruokalassa joka päivä viikonloppuisin. Sosiaaliturvaa ei saa palvelusaikana. Kukaan ei myöskään koskaan tullut katsomaan minua armeija-alueelle. Sotilasvalapäivänä olin kranaatinheitinkomppanian ainoa jääkäri, jolle ei saapunut paikalle ketään omaista.

Tunnetteko muita samanlaisia?

Mitä mieltä?

Pitäisikö systeemiä jotenkin muuttaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvattiko tuo aika luonnetta? Oletko muuten mies vai nainen?

Vierailija
2/14 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvattiko tuo aika luonnetta? Oletko muuten mies vai nainen?

Olen mies ja minusta tuli kolmen tytön koti-isä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistikuvani mukaan saatiin parisataa markkaa kouraan ja kyllä sillä vissiin yhden viikonlopun söisi, kun kerran pari iltaa baarissakin niillä rahoilla pystyi pyörimään.

t.rva vänrikki

Vierailija
4/14 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistikuvani mukaan saatiin parisataa markkaa kouraan ja kyllä sillä vissiin yhden viikonlopun söisi, kun kerran pari iltaa baarissakin niillä rahoilla pystyi pyörimään. t.rva vänrikki

iltalomilla leirejä varten ostettuihin säilykkeisiin. Olin palvelusajastani 1/3 leireillä, pisimmillään kolme viikkoa Rovajärvellä, jonne matkustettiin kuorma-auton lavalla paukkupakkasessa makuupussissa. Olen aina ollut suuriruokainen, ns. suora suoli. Silti laihduin 30 kg, 100 kg-> 70 kg palvelusaikana. Minulla on erittäin nopea aineenvaihdunta.

Vierailija
5/14 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistikuvani mukaan saatiin parisataa markkaa kouraan ja kyllä sillä vissiin yhden viikonlopun söisi, kun kerran pari iltaa baarissakin niillä rahoilla pystyi pyörimään. t.rva vänrikki

iltalomilla leirejä varten ostettuihin säilykkeisiin. Olin palvelusajastani 1/3 leireillä, pisimmillään kolme viikkoa Rovajärvellä, jonne matkustettiin kuorma-auton lavalla paukkupakkasessa makuupussissa. Olen aina ollut suuriruokainen, ns. suora suoli. Silti laihduin 30 kg, 100 kg-> 70 kg palvelusaikana. Minulla on erittäin nopea aineenvaihdunta.

Vierailija
6/14 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin kuukauden etuajassa. Äitini muutti toiselle paikkakunnalle eikä pitänyt mitään yhteyttä eikä antanut koskaan penniäkään rahaa. Elatusmaksut maksoivat äidinisäni isälleni. Ei äitiäni ole koskaan kiinnostanut mun asiat pätkän vertaa.

Vierailija
7/14 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä rinnanmitalla lämpöä sulle!

Vierailija
8/14 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös ssantahaminassa eikä kukaan tullut koskaa katsomaan. Ei edes ns. omaisten päivänä, jolloin jouduin nakkihommiin kun omaisia ei ollut vierailemassa. Kyllä se hieman vitutti palvella onnellisia perheitä.

Muutaman kerran pääsin kuitenkin lomille säästämilläni rahoilla.

Minusta on tullut hyvässä asemassa oleva perheen isä. Ei siis mitään poikkeusta sen suhteen.

Vierailija
9/14 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulin todella surulliseksi tätä lukiessani. Ikävää että olet saanut vanhemmiksesi noin tunne kylmät ihmiset. Hienoa, että et ole antanut sen lamaannuttaa vaan olet pärjännyt elämässäsi hyvin.

Vierailija
10/14 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahat riittivät kyllä ruokaan ja metsäleirien sapuskoihin.

Vierailija
11/14 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tiedät, millainen vanhempi et halua olla. Näin itse olen ajatellut, koska omat vanhempani eivät olleet hyviä, vaikka ihan ydinperheessä kasvoin ja ulos kaikki näytti hyvältä. Tarveharkintaa voisi olla alokkaiden tuissa.

Vierailija
12/14 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kasarmin tiilien sisään lukitaan.

Ja siellä itkuun omassa kerrossängyssä mamman ikävää pillahtavat.

Vierailija
13/14 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeudentajuni mukaista tuollainen.

Vierailija
14/14 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä ei tapa, vahvistaa.

-Friedrich Nietzsche

Ja aion olla paras mahdollinen isä lapsilleni.