Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hyvin te muut kolmekymppiset perheenäidit

Vierailija
08.10.2011 |

muistatte asioita ilman kalenteria tai muistilappuja tms? Minulla on aina ollut tosi hyvä muisti, mut viimeisen kolmen vuoden aikana tavaramäärä on kasvanut ihan hirveästi (saatu kaksi lasta) ja ollaan muutettu niin että omaisuutta on siellä ja täällä, kotona, mökillä, vanhempien luona jne. etten muista yhtään mitä minnekin on laitettu. Muutenkin tuntuu, että ajatus katkeilee jatkuvasti, kun lapsilta ei saa keskityttyä mihinkään.

Tarvitsen siis aika lailla kalenteria, että muistaisin menot, ja kirjoitan aina jonnekin ylös tiedot mm. siitä, minne on säilötty mitkäkin tavarat jne. Mietin vain, että pärjäättekö te muut äidit ihan ilman mitään apuja?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies osti meille valkotaulun ja itse itsensä sammuttavan kahvinkeittimen. Erittäin hyvät ostokset :) Meillä on huonosti nukkuvat lapset ja esikoisen jälkeen osattiin jo odottaa, että toka saattaisi olla samanlainen. Kirjoitan KAIKEN ylös, ihan aina. Muuten ei vaan pysy päässä.

Vierailija
2/11 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella hyvin. Joitakaan ei sitten ollenkaan. Pitäisi olla kalenteri ja onkin, jos ehdin sinne kaiken kirjoittaa. Olen unohtanut jopa yhden työjutunkin.

Kerrankin olin unohtanut yhdet lasten talvikengät varastoon käyttämättömiksi (menivät siis pieneksi)...

Sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu organisointikyvyn puutteesta ja siitä että arki on liian hektistä.

Pitäisi ottaa oppia anopista ja appiukosta,jos kysyy vaikka että onko teillä yhtään vuoden 1975 sanomalehteä niin menee minuutti kun hakevat sen vintiltä,ihan mitä vaan kysyy niin ne muistaa missä ne tavarat on.

Vierailija
4/11 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes tullut mieleen, että pitäisi tai voisi selvitä ilman kalenteria. Mulla on töissä koko ajan kymmeniä toisistaan irrallisia asioita muistettavana, joka tapaamisia jne. Turhaa stressiä edes yrittää pitää kaikki päässä ilman kalenteria ja muistilappuja, joten samalla kalenteri+muistilappusysteemillä menee kotiasiatkin. Oli jo ennen lasta.

Tavarat sentään yleensä muistan missä ovat, mutta siinäkin olen alkanut harrastaa laatikoiden nimikointia varastossa/kaapeissa.

Vierailija
5/11 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten myös huonosti nukkuva vauva ja silloin oli lääkkeistä taulukko seinällä, jotta meni kaikki oikein. Ja synnärillä mulle hoitajat/lääkärit hieman hymyilivät, kun kirjoitin sielläkin asiat ylös omaan muistiooni. Siellä olinkin niin järjettömän väsynyt, että en välillä tajunnut mitä mulle puhuttiin, joten ainoa keino saada asiat hoitumaan, oli kirjoittaa ne ylös.

Vierailija
6/11 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänään laittanut talvivaatteita kaappeihin, ja olisin ollut ihan hukassa, jos en olisi lukenut iisosta muistilapusta (teipattu viime keväänä vaatekaapin oveen), että sen ja sen koon vaatteet on siellä ja siellä. Kirjoitin sitten tosi tomerasti siihen ensi kevääksi uuden muistilapun, johon listaan mihin minkäkin vaatenyssykän, polkupyörän ja tms. olen syksyllä jemmannut. Sitten olin tosi ylpeä, että kyllä hommat hoituu! :) Aivan kamalaa, kuin joku vanha mummeli. Kahvinkeitin on toki ajastimella meilläkin, eihän tästä uskaltais muuten ikinä poistua asunnosta. Ja avaimet kulkee sellaisessa raskaassa ketjussa, että painosta tunnen onko ne taskussa vai ei.

En vaan tajua, mitä tämä äitiys ja yövalvomiset on tehneet mun muistille. Ennen olin niin skarppi. Vaikka toisaalta, eihän mulla silloi ollut näin paljoa muistettavaakaan. :)

ap.

Vierailija
7/11 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi pientä lasta. Tuntuu, etten muista yhtikäs mitään. Aiemmin olin hyvä organisoija, joskin silloinkin muistilappu-ihminen. Nyt kirjoitan kaiken ylös seinäkalenteriin - ja siltikin meinaa unohtua.

Meiltä häviää ja hajoaa muutenkin tavaraa päivittäin, onneksi lapset olen aina muistanut ottaa mukaan esim. autosta :)

Meille on myös tullut karhulaskuja (vaikkei koskaan ennen). Enkä tosiaan muista, mitä olen maksanut ja mitä en.

Eli lapuille vaan kaikki asiat ja menot kännykän muistutukseen, jos muistan laittaa.

Tänään autolla ajaessakin kyllä huomaisn, etten ole ihan skarpeimmillani. Varovasti mentiin, mutta kyllä 3 vuoden valvominen jo jossain tuntuu. Molemmat ipanat nukkuvat huonosti.

Vierailija
8/11 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on neljä lasta, joista nuorimmainen jo suht iso. Ei siis valvota enään öisin, kun satunnaisesti. Mutta silti mun muisti on ihan onneton.. Mulla on paksu muistikirja, jonne kirjoitan lähes kaiken.. Kännykässä on kalenteri ja tietokoneella muistilappuja. Aina laitettava heti kaikki ylös, muuten jää käymättä lääkärit ym. Meillä on lääkärikäyntejä todella paljon, hammaslääkäreitä (oikomislääkäri), harrastukset, kyläilyt ym. Eipä sitä muistais olla oikeessa paikassa oikeeseen aikaan, jos ei ihan kaikki olis ylhäällä! ;) Myös kaikki puhelimella soitettavat ja hoidettavat asiat täytyy olla ylhäällä.

Vierailija
9/11 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta välillä unohdan katsoa mitä kalenterissa lukee.. Jos jotain unohtuu, pitää siihen vaan suhtautua rennosti ja hyväksyä, että ei kaikkea vaan voi muistaa.

Olen jämpti ja tunnollinen. Työni on liikkuvaa, paljon muistettavaa, työskentelen useammassa toimipisteessä. Teen iltatöitä, mies päivätöitä, kaksi lasta + heidän harrastukset, iltapäiväkerho, omat harrastukset... Joka sunnuntai-ilta katsotaan miehen kanssa kalenterit ja sovitetaan aikataulut yhteen.

Ihan hyvin pärjätty, vaikka välillä jotain on unohtunut ja tavaroitakin on välillä hukassa.

Vierailija
10/11 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä en muuten muista.

Vierailija
11/11 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista mitään! Kalenteri on ihan täynnä työ ym asioita, lasten harrastuksia, palavereita ym. Ihan kauhea stressi+ lisäksi mehevä univelka. Ei väsyneenä muista mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän