Auttakaa nopeasti! Mitä Johannes Kastaja opetti? Lapsen läksy, en osaa auttaa.
Kommentit (30)
Jos siellä ei oo vastausta, kirjoittakaa, ettei tietoa ole lukukirjassa.
"Mikä Johannes Kastajan opetuksista on sinun mielestäsi tärkein? Perustele miksi."
En minä osaa auttaa, eikä kirjassa lue. Tai no ehkä Raamatussa, mutta aika iso kirja kahlattavaksi läpi..
Tulee messias, joka ei kasta vedellä vaan Pyhällä hengellä. T. Epäuskis, joka oli hereillä uskonnontunneilla
Mutta jos ei niin kaiva raamattu esille tai googleta.Ihan jokaiseen läksyyn ei ole kirjassa vastauksia armon mammat,hyvä on jo pienestä pitäen oppia tiedonhankinnan perusteet
Jos siellä ei oo vastausta, kirjoittakaa, ettei tietoa ole lukukirjassa.
käytetään vain koulussa.
ap
Mutta jos ei niin kaiva raamattu esille tai googleta.Ihan jokaiseen läksyyn ei ole kirjassa vastauksia armon mammat,hyvä on jo pienestä pitäen oppia tiedonhankinnan perusteet
Siis miten niin tärkein "opetus" voi olla se, että Johanneksen jälkeen tulee Jeesus? Mikä ihmeen opetus se on?
anna toinen sille, jolla ei ole paitaa ollenkaan, opettaa Johannes.
Mitä meidän pitäisi tehdä, kysyivät paikalle tulleet veronkerääjät.
Älkää ottako ihmisiltä liikaa rahaa, vastaa Johannes.
Monet olivat innoissaan Johannes Kastajan opetuksista.
Mahtava mies. Kuka hän oikein on.
Minä kyllä kastan teidät vedellä, mutta minun jälkeeni tulee suurempi. Enkä minä kelpaa edes avaamaan hänen kengännauhojaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä.
Lähde Tähti (nelosluokkalaiseni uskonnonkirja sivu 21
Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan.
Ja että hänen myötään pääsee taivaaseen, että hän ei kelpaa enää Messiaan jälkeen kastajaksi. Ja Jeesus tuli sille virralle jolla hän oli kastamassa, ja lakosi hänen edessään, sanoen että sinä olet messias, ja pyysi kastetta häneltä.
Nää lienee tärkeimmät.
Minä kyllä kastan teidät vedellä, mutta minun jälkeeni tulee suurempi. Enkä minä kelpaa edes avaamaan hänen kengännauhojaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä.
Sanonpa nuo omalle neljäsluokkalaiselleni :)
ap
jos lapsella ei ole kirjaa eikä vihkossa tietoa niin sitten kirjoitetaan ettei ole kyseistä tietoa löytynyt. Ei joka perheessä ole raamattua tai internettiä.
Joo vauvan av-palstalta löytyy.
Johannes Kastaja ennusti jesuksen tulon ja kertoi että hän on messias jonka kasteen kautta synnit annetaan anteeksi .
Tää on koko kristinuskon keskeisin sanoma: ota vastaan pyhän hengen kaste, ilman sitä ei pääse taivaaseen (syntejä toki pitää jatkossa pyytää anteeksi). Ja Johannes puhui siitä konkreettisesti ja oli ensimmäinen joka "tunnisti" jesuksen messiaaksi
voisi hilata perseensä kirjastoon huomenna jos kotoa ei infoa löydy.
Siis miten niin tärkein "opetus" voi olla se, että Johanneksen jälkeen tulee Jeesus? Mikä ihmeen opetus se on?
Huomaa kyllä, että ap ei ole edes oman uskontonsa perusteisiin tutustunut, tai että ymmärtäisi hänelle annettua vastausta. Tämä on minunkin mielestä keskeisin sanoma.
Noh, mikäs näistä on sinusta tai lapsen mielestä on keskeisin? Ja perustelut.
Sanonpa nuo omalle neljäsluokkalaiselleni :)
ap
Voihan se olla ap.n puolison uskonto, jonka opetusta lapsi saa.
Huomaa kyllä, että ap ei ole edes oman uskontonsa perusteisiin tutustunut, tai että ymmärtäisi hänelle annettua vastausta. Tämä on minunkin mielestä keskeisin sanoma.
voisi hilata perseensä kirjastoon huomenna jos kotoa ei infoa löydy.
auki olevaa kirjastoa.
ap
(läksyt tehty jo, kiitos tämän palstan)
tehdä itse ne läksyt.