Teini lihoa koko ajan...mitä tehdä?
Muutoin nätti tyttö on ja urheileekin kyllä, muttei sit varmaan tarpeeksi kulutukseen nähden. Syö JOKA päivä suklaalevyn...eikä tajua, ettei niin voi tehdä...en tie mitä tekis vai voinko oikein mitään?
Kommentit (45)
Siinä kai on ainoa reitti puuttua.
Ei mikään lihoaa, argh! Ja pistä se teini tajuamaan, että suklaalevyssä on vähintään puolet sen päivittäisestä kaloritarpeesta, n. 1000 kaloria! Minä olen tehnyt tämän asian selväksi meidän 1. ja 3. luokkalaisillekin, miksei isommalle voisi puhua ihan suoraan, että "ymmärrätköhän miten paljon rasvaa ja kaloreita siinä suklaassa onkaan"?
Jos on oikeasti ylipainoinen, niin sitten pitäisi miettiä mihin tarkoitukseen se syö.
Ei ole muutenkaan normaalia syödä joka päivä suklaalevyä. Pystyttekö yleensäkin puhumaan asioista keskenänne?
Syömiseen ei saa puuttua, se on häiriökäyttäytymistä ja vain oire. Sun pitäisi päästä käsiksi siihen vaikuttimeen, perimmäiseen syyhyn, miksi se tekee noin.
http://fi.wiktionary.org/wiki/Liite:Verbitaivutus/suomi/lihota
Ei mikään lihoaa, argh! Ja pistä se teini tajuamaan, että suklaalevyssä on vähintään puolet sen päivittäisestä kaloritarpeesta, n. 1000 kaloria! Minä olen tehnyt tämän asian selväksi meidän 1. ja 3. luokkalaisillekin, miksei isommalle voisi puhua ihan suoraan, että "ymmärrätköhän miten paljon rasvaa ja kaloreita siinä suklaassa onkaan"?
mutta ihan selvästi 'lihoo' koko ajan ja tosiaan syö sen sukleelevyn joka päivä...olen kyllä sanonut siitä, mutta kun hän vaan tykkää mässäillä. On kai väsynyt jatkuviin kokeisiin ja nukkuu liian vähän, koska harkkoja on paljon ja yöunet jää vähäisiksi...Haluaisin nyt vain puuttua siihen ajoissa ennenkuin on oikeasti lihava, nyt siis normaalipainon ylärajoilla...:/ HUOH!
Itselläni ainakin karkasi mopo käsistä, kun pääsi siihen ikään, että oli jo vähän omaa rahaa, eikä aikuiset enää puuttuneet herkutteluun.
Minulle olisi kyllä voinut sanoa suoraan, että nuori lihoo hitaammin kuin aikuinen, mutta lihoo silti. Olisin voinut hyvin jättää mässyttelyjä vähemmälle.
Ei ylensyönti ja huonot ruokatottumukset voi sellainen tabu olla, että niistä ei saa puhua. Eri asia on syyttely, ulkonäön väheksyminen tms.
Et tarkkaan kerro tyttäresi ikää, mutta olisiko pituuskasvu jo loppunut? Silloin saattaa käydä noin että pyöristyy hiukan...tai voisikohan noin nuorella olla kilpirauhasongelmia?
ETTÄ syö noin paljon. Mutta omapa on asiansa.
Suklaalevy voi olla vain tottuttu tapa. Voi kun väsyttää, ostanpa piristykseksi suklaalevyn.
Kyllä tyttö varmasti tietää itsekin lihovansa. Varmaan taistelee suklaanhimon kanssa joka ilta, ja lopulta sortuu. Sitten se vasta huono olo tuleekin kun äiti vielä haukkuu päälle läskiksi. Ehkei kannata puuttua asiaan nyt enempää, ainakaan puhumalla läskeistä, mielummin niistä finneistä vaikka. Tyttö alkaa luultavasti itse vähentämään mässäystään lopulta
Ruuan jälkeen tai muutoin vain tietyssä vaiheessa tulee siihen vain himo, eikä pysty vastustamaan sitä. Tarvis nyt ensin "katkon" esim. pari viikkoa totaalilakko makeasta (siihen tarvii kaiken mahdollisen tuen ja ehkä sijaisnaposteltavaa), ja sen jälkeen esim. 1 herkkupäivä viikossa. Varatkaa teille vaikka yhteinen aika ravintoterapeutilla, joka toimisi alkuun buustaajana ja osaisi tuoda ne faktisetkin haitat esille. Tsemiä! Mäkin taistelen herkkuhimon kanssa usein, ei kiva..
Itselläni ainakin karkasi mopo käsistä, kun pääsi siihen ikään, että oli jo vähän omaa rahaa, eikä aikuiset enää puuttuneet herkutteluun.
Minulle olisi kyllä voinut sanoa suoraan, että nuori lihoo hitaammin kuin aikuinen, mutta lihoo silti. Olisin voinut hyvin jättää mässyttelyjä vähemmälle.
Ei ylensyönti ja huonot ruokatottumukset voi sellainen tabu olla, että niistä ei saa puhua. Eri asia on syyttely, ulkonäön väheksyminen tms.
Teinit saattaa vetää överiksi kun saavat enemmän vapauksia kuin mitä heillä lapsina oli. Ihana fiilis kun saa itse käyttää rahaa jne. Ja sitten se tosiasia, että monet oppivat asioita vain ns kantapään kautta.
mun 12 vuotias tyttö on hän jo ylipainoinen niinkuin mäkin. Hänellä ei ole mitää harrastuksia koska hän ei jaksa kun on paljon kokeita.hän syö parikin suklaalevyä päivässa,minusta se on hyvä,koska söpöltähän tyttö näyttää kun on ihraa takamuksessa,mahassa,käsissä ja kasvoissa.tyttö painaa 67,4kg ja on 156cm pitkä
Muistan että tuossa iässä oli valtava suklaanhimo.
Hormonit?
Eikö mutsi saa lasta kuriin" että ei suklaata joka päivä. Maalaa kauhukuvia että sinusta tulee läski jos tuohon malliin jatkat.
Ikinä ei ole ollut missään elämän vaiheessa mettä pitää syödä suklaata joka päivä'. Saattaa mennä kuukausi että ei suklaata ja suklaata on jääkaapissa.
MUN TEINI TYTTÖ ON JO YLIPAINOINEN,KOSKA TAITAA OLLA HEMMOTELTU PILALLE. KOKOAJAN OSTETAAN VAATTEITA JA HERKKUJA. HÄN SAA KAIKEN MINKÄ HALUAA JA HÄNET VIEDÄÄN AUTOLLA KOULUUN KOSKA ON NIIN LAISKA
Näytä hänelle läskien kuvia ja kysy: "Onko tämä kaunista?"
treenaavana syö liian vähän normaalia ruokaa, silloin kun kalorit jää liian alas tulee noita makeanhimoja.
liittyy tuohon unenpuutteeseen ja mussuttamiseen. Yritetään nyt saada tuota unta riittävästi, josko siitä olisi apua. Lapsen lajissa harkkoja on viikonloppuna myöhään illalla ja aikaisin aamulla sekä joka arki-ilta. Koulupäivät on jo pitkiä ja koeviikkoina lukemiset menee yöhön. On kunnianhimoinen koulussa ja haluaa hyviä numeroita, joten se on sitten sellainen kierre. Lisäksi haluaa tavata kavereita, niin jostain se aika siihen kouluun on revittävä, jolloin se tahtoo olla pois yöunista...