Huutis asiaa...
Minä huusin (lasten) vaatteen. Kohteessa myyjä ei ilmoittanut postikuluja, ja jotenkin oletin että se on 1.20-1.50, kun vaate ihan varmasti kirjeenä tulee. Nyt myyjä pyytääkin kuluja 4e(!) mikä on mielestäni aikapaljon. Minusta 4e olisi ok jos olisi ilmoittanut summan etukäteen. Ei varmaan enää uskalla huutaa jos ei ole kuluja ilmoitettu, ettei myyjä päätä peria mitä sattuu.
Mitä olette mieltä, onko tälläinen ok? Minusta pitäisi ilmoittaa, jos perii normaalia enemmän. Niin itsekkin myyjänä teen. Nyt vaan mietin, kehtaanko perua kaupan, jos myyjä ei tule kuluissa vastaan. Kertokaa (puoluettomat) mielipiteenne..
Kommentit (20)
Brasilialaisella kaatopaikalla on taas aikaisin herätty työntekoon :D
Kyllä sieltä tekee "löytöjä".
mulla sillä ainakin olisi merkitystä.
Ensimmäiseksi itse kysyisin myyjältä kohteliaasti, miksi postikulut ovat niin korkeat. Ja kertoisin omana arvioinani, että kakkosluokan kirjeenä postikulut olisivat esim. 1,2 €.
Kaikki eivät edes osaa lähettää tuotteita halvimpien postikulujen mukaan.
tuo terkoittaa?! Oliko tarkoitettu minulle vai vastaajalle?
t. ap
elävä esimerkki: myin kuomat kolmella eurolla ja pyysin posteihin kolme, postitus maksoi 5,80 et ei hirveesti kannattanut.. plus et ei ne postituskuoretkaan mitään ilmaisia ole. Neljä euroa mun mielestä ihan ok postitushinta -ellei nyt ihan huivi tai vauvan t-paita kyseessä. Jos esim eli satasenttisen lapsen housut tms kyseessä niin kyllä sen neljä euroa saa postitukseen kulumaan.
elävä esimerkki: myin kuomat kolmella eurolla ja pyysin posteihin kolme, postitus maksoi 5,80 et ei hirveesti kannattanut.. plus et ei ne postituskuoretkaan mitään ilmaisia ole. Neljä euroa mun mielestä ihan ok postitushinta -ellei nyt ihan huivi tai vauvan t-paita kyseessä. Jos esim eli satasenttisen lapsen housut tms kyseessä niin kyllä sen neljä euroa saa postitukseen kulumaan.
ja nyt odotan myyjän vastausta. Eihän tuo muutama euro maata kaada, mutta periaatteessa kuitenkin. Lisäksi huusin vaatteen mielestäni aika kipuraja-hintaan, niin siitäkin syystä tuntuu kohtuuttomalta ehkä. Toisaalta oma mokani kun oletan, enkä kysy. Kiitos kaikille vastauksista ja kertokaa lisää mielipiteitä.
AP
mulla sillä ainakin olisi merkitystä. Ensimmäiseksi itse kysyisin myyjältä kohteliaasti, miksi postikulut ovat niin korkeat. Ja kertoisin omana arvioinani, että kakkosluokan kirjeenä postikulut olisivat esim. 1,2 €. Kaikki eivät edes osaa lähettää tuotteita halvimpien postikulujen mukaan.
itse lähes samanlaiset potkarit, kuin nyt huusin ja meni 1.20e. Ja siis minustakin voi pyytää postareita kuinka paljon vaan jos ilmoittaa kohteessa etukäteen. Mutta minusta ongelma on se jos jälkikäteen kerrotaan, niin periaatteessahan myyjä voi pyytää mitä vain.
AP
mutta sen varmaan jo tajusitkin. Itse en koskaan huuda kohteita missä postareita ei ole ilmoitettu. Periaatteessa olet mielestäni velvollinen maksamaan nuo kulut kun et mitään kysynyt ennen huutoa. Mutta ehkä kannattaisi kysäistä myyjältä (niinkuin vissiin teitkin jo) että miksi kulut on noin korkeat ja että postitus tulisi paljon halvemmaksi litistettynä ja 2. luokan kuoressa.
itse lähes samanlaiset potkarit, kuin nyt huusin ja meni 1.20e. Ja siis minustakin voi pyytää postareita kuinka paljon vaan jos ilmoittaa kohteessa etukäteen. Mutta minusta ongelma on se jos jälkikäteen kerrotaan, niin periaatteessahan myyjä voi pyytää mitä vain.
AP
niin niiden postitus tosiaan maksaa ihan takuuvarmasti sen 1,20 -ei enempää. Toivottavasti mysö myyjä ymmärtää tämän. Jos ei niin olet mielestäni ihan oikeutettu perumaan kaupan.
Ja myyjä voi todella ottaa lähes mitä tahansa ilman, että ostaja voi siitä hälyä nostaa. Kannattaa kysyä etukäteen, jos merkintänä on, että kysy myyjältä. Huudollasi hyväksyt ne kulut, jotka myyjä ilmoittaa, eivätkä ne todellakaan ole postimerkkien arvoinen summa vaan melkein mitä tahansa.
Itse olen myynyt paljon vaatteita,ja kyllä menee lähes kaikki lasten vaatteet alle 2e postareilla.
Aikuisten farkkuihin yleensä menee tuo 4e.
joku jossain täällä palstalla perusteli isoja postikulujaan sillä,ettei ne tavarat iysestään postiin kävele! Eli laskuttaa siitä kun pakkaa ja vie tuotteet postiin,pahvit ja bensat toisinsanoen.
Aika törkee hinta kyllä täytyy myöntää,mutta voithan antaa neutraalin palautteen syyn kanssa,ehkä muutkin osaa varoa tuota ylihinnoittelijaa.
joku jossain täällä palstalla perusteli isoja postikulujaan sillä,ettei ne tavarat iysestään postiin kävele! Eli laskuttaa siitä kun pakkaa ja vie tuotteet postiin,pahvit ja bensat toisinsanoen. Aika törkee hinta kyllä täytyy myöntää,mutta voithan antaa neutraalin palautteen syyn kanssa,ehkä muutkin osaa varoa tuota ylihinnoittelijaa.
myyjä toimii tismalleen huutiksen sääntöjen mukaan, niin ostajalle voi antaa aiheellisen negan siitä, että ei ymmärrä lukemaansa. Eikä sitä negaa poista ylläpito, koska se on täysin aiheesta annettu. Sen sijaan myyjälle vastaavassa tilanteessa annettu nega poistetaan.
Nimimerkillä "kokemusta on"
pk-seudulla posteja vähennetään jatkuvasti ja todellakin, jos naapurissa olevaa postia ei ole, seuraavaan on matkaa ainakin 5 km. Kaikilla ei ole bussilippua vaan joutuvat maksamaan kertalipun viedäkseen paketin postiin. Onneksi monta krt samalla lipulla pääsee myös paluumatkan.
Mun ystävä ottaa aina tuplat mitä postimaksu on. Sanoi hänellä on niin suuri duuni paketoinnissa ja postiin viemisessä ettei hän niitä ilmaiseksi tee.
Monta kertaa huutaja on urputtanut ja silloin ystäväni on sanonut saman kuin täälläkin, eli ne on ne kulut kokonaisuutena.
Mä saan ilmaista pakkausmateriaalia niin paljon kun viitsin duunista kantaa, jotka muuten menis roskiin, mä siis veloitan vaan mitä postikin ja siksi kauppa käy.
Voit ihan katsoa itseäsi peiliin jos nyt vasta ilmoittaa kulut.
toimituskulu ei ole yhtä kuin postimaksu! Ja tosiaan toiset, toimistotyöläiset, saavat luontaisetuna duunistaan pakkausmateriaalit. Ne ovat oikeasti aika hintavia niille jotka ostavat ne omin rahoin.
joku jossain täällä palstalla perusteli isoja postikulujaan sillä,ettei ne tavarat iysestään postiin kävele! Eli laskuttaa siitä kun pakkaa ja vie tuotteet postiin,pahvit ja bensat toisinsanoen. Aika törkee hinta kyllä täytyy myöntää,mutta voithan antaa neutraalin palautteen syyn kanssa,ehkä muutkin osaa varoa tuota ylihinnoittelijaa.
myyjä toimii tismalleen huutiksen sääntöjen mukaan, niin ostajalle voi antaa aiheellisen negan siitä, että ei ymmärrä lukemaansa. Eikä sitä negaa poista ylläpito, koska se on täysin aiheesta annettu. Sen sijaan myyjälle vastaavassa tilanteessa annettu nega poistetaan. Nimimerkillä "kokemusta on"
kun ei ole 100% positiivinen kokemus, oli syy mikä tahansa.
NEGATIIVINEN on sitten eri asia.
Ja tässä kyseisessä tapauksessa voisi kirjoittaa neutraaliin, että yllättyi mitä kaikkea toimituskuluihin kuului, olisi syytä ilmoittaa selkeästi kohteessa, jos normaalien postimaksujen lisäksi veloittaa matka- ja pakkauskuluja.
toimituskulu ei ole yhtä kuin postimaksu! Ja tosiaan toiset, toimistotyöläiset, saavat luontaisetuna duunistaan pakkausmateriaalit. Ne ovat oikeasti aika hintavia niille jotka ostavat ne omin rahoin.
poikkeuksena tietty kuplapussit ja muut isommat pakkausmateriaalit.
Itse mietin niiden kohdalla periaatteessa, että myyntihinta kattaa sen kuoren hinnan, ei lisätä siis toimituskuluun.
pk-seudulla posteja vähennetään jatkuvasti ja todellakin, jos naapurissa olevaa postia ei ole, seuraavaan on matkaa ainakin 5 km. Kaikilla ei ole bussilippua vaan joutuvat maksamaan kertalipun viedäkseen paketin postiin. Onneksi monta krt samalla lipulla pääsee myös paluumatkan.
Mun ystävä ottaa aina tuplat mitä postimaksu on. Sanoi hänellä on niin suuri duuni paketoinnissa ja postiin viemisessä ettei hän niitä ilmaiseksi tee.
Monta kertaa huutaja on urputtanut ja silloin ystäväni on sanonut saman kuin täälläkin, eli ne on ne kulut kokonaisuutena.Mä saan ilmaista pakkausmateriaalia niin paljon kun viitsin duunista kantaa, jotka muuten menis roskiin, mä siis veloitan vaan mitä postikin ja siksi kauppa käy.
Voit ihan katsoa itseäsi peiliin jos nyt vasta ilmoittaa kulut.
itse asun metsän keskellä ihan korvessa lähimpään kauppaan 10km ja meillä on posti siinä samassa joten ei tartte erikseen lähteä postiin.
Miten teillä voi olla näin,kaupunkilaiset??
myyjä toimii tismalleen huutiksen sääntöjen mukaan, niin ostajalle voi antaa aiheellisen negan siitä, että ei ymmärrä lukemaansa. Eikä sitä negaa poista ylläpito, koska se on täysin aiheesta annettu. Sen sijaan myyjälle vastaavassa tilanteessa annettu nega poistetaan. Nimimerkillä "kokemusta on"
kun ei ole 100% positiivinen kokemus, oli syy mikä tahansa. NEGATIIVINEN on sitten eri asia. Ja tässä kyseisessä tapauksessa voisi kirjoittaa neutraaliin, että yllättyi mitä kaikkea toimituskuluihin kuului, olisi syytä ilmoittaa selkeästi kohteessa, jos normaalien postimaksujen lisäksi veloittaa matka- ja pakkauskuluja.
Ja jos siellä toimituskuluissa lukee, että "ksy myyjältä" eikä kysy, niin ei ole mitään perustetta neutraalille, vaikka kulut olisivat 3xpostimaksu. Tuosta neutraalista todella ansaitsee negan, koska myyjä ei ole tehnyt mitään väärää.
Jos postikuluja ei ole ilmoitettu olen kysynyt
ennen huutoa.