Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun MRSA on nenässä, miksi tämän kantajat eivät pidä nenäsuojaa etteivät

Vierailija
07.10.2011 |

tartuta muita???

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole vaarallinen normaalille, terveelle ihmiselle. Taudin kantaja (jos tietää olevansa) suojaa varmasti kun menee esim sairaalaan katsomaan sairasta omaista. Muuten ei tarvitse.

Vierailija
2/13 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. todella moni hoitaja jossain vaiheessa saa tuon asustamaan nenäänsä,ei siitä moni edes tiedä.

Se ei sieltä nenästä myöskään mihinkään lentele ellei aivastele tai kaiva nenäänsä ja sitten lähmi pintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nenäsuojaa.

Vierailija
4/13 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MRSA bakteeri ei ihan helpolla tartua terveisiin ihmisiin

minä en esim ole perusterve ihminen ja ärsyttää, jos joku minulle tuota hokemaa hokee.

Vierailija
5/13 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en esim ole perusterve ihminen ja ärsyttää, jos joku minulle tuota hokemaa hokee.

Vierailija
6/13 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et ITSE huolehdi itsestäsi ja suojaa itsesi tartunnoilta pitämällä suojaa? Näin minä teen ajoittain kun hoidot alentavat vastustuskykyä...

Vierailija
7/13 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan haittaa. Nimittäin joskus se perusterve sairastuu ja tällöin tämä oma kantajuus vaarantaa pahasti oman terveyden.

Vierailija
8/13 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella tarkka, ettei tartuta. Sellaiset hoitsut pitäisi mielestäni laittaa muuhun kuin hoitotyöhön.

Jos on perussairas, niin ei jaksa pitää hengityssuojainta. Jos on vaikka keuhkoahtauma tms.

Vierailija
9/13 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset hoitsut pitäisi mielestäni laittaa muuhun kuin hoitotyöhön.

esimerkiksi mihin?

Vierailija
10/13 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa kunnan muihin töihin: bussikuskeiksi, konttoristeiksi, lappuliisoiksi, rakennustyöläisiksi, tutkijoiksi jne.

Hoitotyöhön eivät tautinsa vuoksi enää sovellu. Jos ei töitä löydy, niin irtisanotaan, kun ei terveys täytä enää edellytyksiä.

Vierailija
11/13 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrsa voi terveelle tulla neoinään käymään, mutta se lähtee sieltä parissa minuutissa pois, aivan kuin iholtakin.

Jos hoitaja saa mrsa:n ihan kunnolla ja jää kantajaksi, hoitajalle tehdään HÄÄTÖ-hoito joka kestää 6kk ja tästä saa sen ajan sairaslomaa.

Mrsa-häätöjä tehdään potilaillekkin jos kunto sen sallii ja usein sallii ellei sitten ole ihan hengityskoneessa tyyliin. Esbl taas on astetta hankalampi häädettävä mutta se harvemmin on nenässä, lähinnä virtsassa.

Mrsa ei myöskään hyppää eikä lennä eikä se elä kuivalla pinnalla. Turhaa hysterisointia. Ei näihin sairastuneet pidä suojia kotonakaan eikä omaiset silti niitä saa.

Sairaalabakteerit tarttuvat laitoksissa, missä niillä on otolliset kasvumahdollisuudet kusisissa sängyn laidoissa ja hoitajien käsissä.

Vierailija
12/13 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ronkkimalla nokkaansa ja saamalla se sormiinsa. Käsihygienia on kaiken a ja o.

Vierailija
13/13 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. bakteeria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi