Hevimusiikin kuuntelijoilla mielenterveysongelmia
Onko kukaan muu huomannut tätä, masentuneet tai muuten vaan alakulossa rämpivät sekopäät tykkää kuunnella heviä. Mungolifen Anna nyt viimeisimpänä esimerkkinä, pää sekaisin, ja asu keikalla oli kuin 14 v. teinillä... Kuinkahan sen kypsältä vaikuttava boyfriend suhtautuu tähän musiikki "harrastukseen"..
Inhoan heviä, en ole koskaan jaksanut kuunnella sitä, Brtney
Jännä, monilla se hevi-innostus laantuu tai loppuu kokonaan sitten kun ikää tulee. Mulla musiikkimaku on pysynyt samana vaikka kohta "mummoiässä" :D
Kommentit (27)
Ehkä niillä mustiin pukeutuvilla voi olla ongelmia, mutta lähtökohtaisesti miksi ihmeessä musiikkimaku kertoisi mielenterveysongelmista?
Itse pidän melodisesta rokista ja hevistä, jotka kuulostavat musiikilta vrt bassojumputukseen.
ja oma mutu-tuntumani ainakin vahvistaa tutkimustiedon: kukaan tuntemani hevifani ei näytä kärsivän, vaan ovat korkeakoulutettuja, kykeneviä pitkäaikaisiin parisuhteisiin ja kasvattamaan tasapainoisia lapsia. No, varmastikin jotkut hevarit voivat kärsiä mielenterveydellisistä häiriöistä - tämän päivän hesarin mukaan yli 30% eurooppalaisista niistä kärsivät - mutta tuskimpa keskimääräistä useammin.
Ehkä niillä mustiin pukeutuvilla voi olla ongelmia, mutta lähtökohtaisesti miksi ihmeessä musiikkimaku kertoisi mielenterveysongelmista?
Itse pidän melodisesta rokista ja hevistä, jotka kuulostavat musiikilta vrt bassojumputukseen.
mutta en usko, että pukeutusmityyöi kertoisi ongelmista. Vastaavasti voisin väittää, että Marimekkoon pukeutuvilla on varmaan jotain ongelmia, kun laittavat moisia vaatteita päälleen.
Tästä ketjusta tulee taas kerran yksi ainoa asia mieleen: jokaisen pitäisi mennä valtavirran mukaan, siitä ei saisi piiruakaan poiketa. Pitäisi kuunnella valtavirtamusiikkia, pitäisi pukeutua samalla tavalla jne. Jos et tee niin, sinulla on pakko olla jotain ongelmia. Ihmisten on näköjään vaikea uskoa, että meillä kaikilla on erilainen maku, sekä vaatteiden että musiikin suhteen.
Minä pidän mustasta, korseteista, liehuhihaisista paidoista. Mitä sitten? Tekeekö se nyt sitten minusta ongelmaisen? Pitäisikö nyt sitten vetää sen Marimekkopaidan päälle, että pidettäisiin selväjärkisenä?
Mieluummin otan sen ongelmaisen leiman itseeni kuin pukeudun sellaisiin vaatteisiin,joissa en tunne oloani hyväksi. Sama pätee musiikkiin.
Olen aina kuunnellut heviä eikä minulla ole aikomustakaan lopettaa sen kuuntelua, masennuksesta en ole kärsinyt ikinä, päinvastoin heavystä saa energiaa ja hevi on paskimillaankin parasta, en kuitenkaan tuputa musamakuani jälkikasvulle. Pidän itsekkin mustista vaatteista ja rock-tyylistä hillitysti,mikään niittijuolukuusi en halua olla. Jos bändejä aattelee niin tiett perus Metallicat,Iron Maidenit ym AC DC käy mutta myös blackmetall vaikka Dissection tai Dimmu Borgir. 1 hyvä ruotsalainen goottibändi on Lake of Tears, kannattaa tutustua tuben kautta esim biisiin black brick road tai burn fire burn :)
ja tuputtaa ylikevyttä tekopirteää diskohumppaa a la Britney, J-Lo, Rihanna. Lapset varmasti kasvavat siten iloisiksi ja kunniallisiksi kansalaisiksi.
Ajatelkaa Suomi-iskelmää ja sen sanoitusosastoa: murhetta, tuskaa, kuoleman kaipuuta. Joku keski-ikäinen juuri avioeron kokenut mamman peräkammaripojaksi palannut mieshenkilö vetää kossua ja kuuntelee tanssikansan alakuloisia ikisuosikkeja. Samaan kastiin menee toki moni suomirockbändikin (Yö, Popeda jne). Se jos mikä on luullakseni omiaan lisäämään vaikkapa sitä itsetuhoviettiä.
Hyvä puoli olla mieleltään vähäsen seko on luovuus tehdä lisää heviä ;) itse kuunnellu heviä niin nuoresta että en muista edes kuunnelleeni muuta musiikkia.
toisinpäin, hevarit halveksivat ja naureskelevat "purkkapopin" kuuntelijoille, ja pitävät heitä typerinä ja pinnallisena. Itseään pitävät fiksuina ja syvällisinä ihmisinä jotka eivät kuuntele kertakäyttömusiikkia..
Moni nuori kuuntelee heviä kun ei kestä kaveriporukan vittuilua. Varsinkin pojat leimataan nössöiksi homoiksi, jos musiikkimaku poikkeaa. Vaikka haluais salaa kuunnella kauniimpaa musiikkia. Suvaitsevaisuus siis kaukana näistä ihmisistä.
Itse sanon suoraan etten kestä kuunnella heviä, ja ujostelematta aina olen kuunnellut viimeisimpiä tanssibiisejä.